Protams, vēl neko
nevar zināt. Varbūt būs vēl smaržīgāks pietaisījums. Nācijas tēvam viss vēl
priekšā. Viņu noteikti ievēlēs uz otro termiņu pie bezmaksas ēdiena galda Rīgas
pilī. Taču pašlaik nācijas tēva smaržīgākais, bez gāzmaskas nebaudāmākais,
pietaisījums ir “Latviešu vēsturisko zemju likuma” projekts. To viedā 13.Saeima
2021.gada 13.maijā atbalstīja otrajā lasījumā. Projekta “mērķis esot stiprināt
iedzīvotāju identitāti un piederību vietējām kopienām un latviešu vēsturiskajām
zemēm - Kurzemei, Latgalei, Sēlijai, Zemgalei un Vidzemei. Tagad likumprojektā
atbalstīti arī vairāki deputātu un atbildīgās komisijas priekšlikumi. Likums
nosaka pilsētu un pagastu piederību latviešu vēsturiskajām zemēm - Vidzemei,
Latgalei, Kurzemei, Zemgalei, Sēlijai un Rīgai, kā arī valsts un pašvaldību
pienākumus šā likuma mērķa sasniegšanai. Sākotnēji šajā normā nebija pieminēta
Rīga, taču šodien tā tika iekļauta, atbalstot deputāta Viktora Valaiņa (ZZS)
priekšlikumu”.
Nācijas tēva smaržīgākais pietaisījums ir
vēstures nezināšanas un kropļošanas ūnikums. Tik grandiozi Latvijas vēsture vēl
nebija kropļota. Saprotams, tas ir iespējams tikai debilitātes laikmetā, kad
smaržīgu pietaisījumu autoram ir stabils atbalsts. Noklusēti ir lībieši un viņu
dzīves areāls. Kā parasti, netiek ņemts vērā kolosālais absurds ap Latgali, par
ko profesors Pēteris
Zeile, latgalietis un Latgales fans, rakstīja jau pirms daudziem gadiem. Taču
viņa objektīvais spriedums uz latgaliešiem un citiem etniskajiem grupējumiem
Latvijā neatstāj nekādu ietekmi. Pie mums fakti nav cieņā. Cieņā ir iezombēti
paradoksi un stulbi risinājumi, bet visjaunākajā laikā nācijas tēva smaržīgie
pietaisījumi.
Profesors Pēteris
Zeile rakstīja: “Līdz ar tagadējo Latgali un latgaļu reiz apdzīvoto Vidzemi,
veidojās nākamās Latvijas pamats, kodols, kas devis tautai, zemei, valstij tās
nosaukumu un nacionālā karoga krāsas. Līdz 16. gs. beigām tikai tagadējās
Latgales un Vidzemes iedzīvotājus sauca par latviešiem, latvjiem (pārējo novadu
iedzīvotāji bija kurši, zemgaļi, sēļi, lībieši). [..] 16. gs. beigās latgaļi
joprojām tiek saukti par latviešiem, un viņu apdzīvotais areāls – pēc Rusova –
aptver areālu no Ludzas apvidiem austrumos līdz Dolei un Rīgai – rietumos.
Pārējos baltu cilšu iedzīvotājus Rusovs sauc par kurzemniekiem un sēļiem. [..]
Lai rastu apzīmējumu savam katoliciskajam, no pārējās Latvijas ilgstoši
nošķirtajam novadam, Francis Kemps 20. gs. sākumā ieviesa jēdzienu “Latgale” un
“latgalietis”, uzskatīdams tos par vecās latviešu tautas un zemes alternatīviem
nosaukumiem. Šiem jēdzieniem bija latvisks pamats, skanējums, un tie tika
pretstatīti poļu ieviestajam un krievu lietotajam Inflantijas un inflantiešu
jēdzienam. Diemžēl, Latgales, latgalieša nosaukums vēlāk nereti ieguva
tālumniecisku, provinciālu, zemes malas un gala skanējumu un nozīmi.
Pamatetnoss vērtās subetnosā”.
No vienas puses
tiekamies ar šausmīgu kroplību. Taču no otras puses tas ir labi. Noteikti ir
vajadzīgi debilitātes laikmeta konkrēti pierādījumi un atsevišķi konkrēti pierādījumi
nācijas tēva pietaisītajam. Latviešu inteliģence pati sev sarūpēja tik
talantīgu pietaisītāju, kuram nekad netrūks pietaisīšanas smaržīgā materiāla.
Комментариев нет:
Отправить комментарий