Nākas saprast vienu ļoti būtisku
izpausmi. Kamēr pastāvēs objektīva prasība “Atlaist Saeimu!” kopā ar aicinājumu
nācijas tēvam atstāt Rīgas pili un Latviju, kamēr valdība murgos par “583
darāmajiem darbiem” un premjers būs pilnīgs muļķis ne tikai savās fotogrāfijās, tikmēr pastāvēs jautājums par
tautas kvalitāti un uzvirmos filistru senā kaite taisnoties par tautas
nevainību, ko parasti apliecina pašapmierināti un aprobežoti cilvēki ar
šauriem, mietpilsoniskiem uzskatiem un liekulīgu rīcību,
Politikā tautas jēdziens ir viens no
pretrunīgākajiem jēdzieniem. Tas ir demagoģijas klasisks elements, un sava
veida mitologēma masu apziņā. Herders teica, ka “Tauta ir Dieva domas”. Tiek
atzīts, ka tautā ietilpst arī mirušās paaudzes un nākotnes paaudzes. Tāds
atzinums ir klajš šarlatānisms. Ne velti galvenie politiski ideoloģiskie
kompleksi ļoti rezervēti izturas pret tautas jēdzienu. Marksisms priekšroku dod
šķiras jēdzienam. Liberālisms akcentē indivīdus, kuru summu var nosacīti dēvēt
par tautu. Mūsdienu demokrātija rūpējas par minoritātēm un pret tautu izturas
kā pret minoritāšu apspiedēju un etniskā totalitārisma avotu. Speciālajā
literatūrā ir assi kritizēta prakse konstitūcijās ierakstīt tautu kā valsts
suverēnu. Tāda rīcība ir izpatikšana masām, manipulatīvs paņēmiens un principā
nekad reāli neeksistē, bet ir nevajadzīgu idejisko kolīziju iegansts. Atruna
politiķi ir vainīgi, bet tauta ir nevainīga ir viena no odiozākajām atrunām
neattīstītā politiskajā apziņā. Atrunas odiozumu kāpina fakts, ka politiķus
praktiski deleģē tauta, bet nevis Pēteris debesīs, Putins, krievi, latviešu
jaunie draugi hotentoti. Aizbildināšanās ar tautas nevainību ir tipiska
izvairīšanās no atbildības. 2018.gada 6.oktobrī par 13.Saeimu nobalsoja 844925
vēlētāji. Sanāk, ka šis kopums (citiem vārdiem, tauta) nav ne pie kā vainīgs un
Latvijā debilitātes laikmets sākās, sacīsim moderni, klimata sasilšanas
rezultātā...
Комментариев нет:
Отправить комментарий