Latviešu
politiskā apātija ir plaši izplatīta un sensena slavena parādība. Tā ir tik plaši
izplatīta un tik slavena parādība, ka to gribas uzskatīt par latviešu etniskās
identitātes elementu. Psihiskais stāvoklis, kam raksturīgs gribas, rosmes,
interešu trūkums un vienaldzība, viskodīgāk sastopams politiskajā sfērā.
Latviešu vēsturē “Kauguru nemieri” ir bijuši tikai vienu reizi. Arī “piektais gads”
ir bijis tikai vienu reizi. Aizvadītajos 30 un vairāk gados, kad politiskā
iekārta un valdošā kliķe ir tautas drausmīga posta (praktiski – tautas bojā ejas)
izraisītāja, atkal ir kapa klusums un pat neslēpta solidaritāte ar humanitātes
noziedzniekiem, “prihvatizātoriem”, organizētās noziedzības lielmeistariem,
kovidterora patriotiem. To gribas izskaidrot. Samērā ticamu izskaidrojumu
sniedz jaunākie socioloģiskie pētījumi. 2021.gada 6.maijā internetā ir atspoguļoti
interesanti rezultāti: “Teju vairākums jeb 69% Latvijas pilsoņu ir kopumā
apmierināti ar savu dzīvi, taču kopš 2020.gada rudens šis rādītājs ir
samazinājies par astoņiem procentpunktiem, secināts "Eirobarometra"
aptaujā, kas veikta no 12.februāra līdz 18.martam. Lūgti novērtēt situāciju
dažādās jomās, Latvijas pilsoņi kā kopumā labu ir novērtējuši personīgo
nodarbinātības situāciju, finansiālo situāciju savā mājsaimniecībā un Eiropas
ekonomisko situāciju. Kā kopumā sliktu Latvijas pilsoņi ir novērtējuši
nodarbinātības situāciju Latvijā, valsts ekonomisko situāciju, situāciju
Latvijā kopumā un sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu.” Vērtējumu nākas uzmanīgi
lasīt. Tas ir analītiski ļoti rosinošs. Uzmanība pievēršama, lūk, kam. No
vienas puses cilvēki ir apmierināti ar savu darbu un iegūto naudu. Taču no
otras puses viņiem nepatīk “valsts ekonomiskā situācija”, “situācija Latvijā
kopumā”. Tātad viņi izprot valsts kopējo slikto stāvokli. To vajadzētu uzlabot,
un cilvēkiem pieklātos to darīt. Faktiski katra pilsoņa pienākums būtu rūpēties
par valsts kopējo augšupeju. Bet Latvijā tas tā nav. To zināmā mērā izskaidro
dotā pētījuma rezultāti. Respektīvi, izskaidro tas, ka ar savu privāto dzīvi
cilvēki ir apmierināti. Viņiem ir labs darbs un labi ienākumi. Cilvēku eksistence
ir labi nodrošināta. Sabiedrībā prevalē materiālistiskais sociālais egoisms.
Latviešiem tas tagad ir ļoti spēcīgi izteikts. Ne vienmēr tā tas ir bijis. Tā,
piemēram, “piektajā gadā” laukos revolucionāru kodols bija saimnieku dēli.
Tātad puiši un nobrieduši vīrieši, kuru eksistence bija labi nodrošināta. Viņu
apziņā tautas aizstāvēšana bija goda lieta.
Комментариев нет:
Отправить комментарий