Nācijas tēvam (citā godpilnā
apzīmējumā Kvazi-Cicero) piemīt mazohisma potenciāls. Tā ir šīs būtnes liela
vērtība. Varbūt pati lielākā viņa vērtība. Protams, pseidointelektuālisma
cienītāji par nācijas tēva lielāko vērtību uzskata viņa seklo un manierīgi
pretenciozo vāvuļošanu, tēlojot gudru un dziļi domājošu intelektuāli. Savukārt
nelietības fani (to skaits latviešu inteliģencē ir milzīgs) par nācijas tēva
lielāko vērtību atzīst viņa nelietīgo melošanu par savu biogrāfiju, izglītību,
Latvijas Republikas “atjaunošanu”, Latvijas vēsturi utt. Taču būs arī tādi
pilsoņi, kuri priekšroku dos nācijas tēva mazohisma potenciālam.
Nepieciešami daži paskaidrojumi.
Runa nav par mazohismu kā seksuālo anomāliju, kur persona gūst apmierinājumu,
izjuzdams sāpes vai pazemojumu. Tādā nozīmē jēdzienu “mazohisms” lieto zinātnē.
Sarunvalodā vārdu “mazohisms” lieto savādākā nozīmē. Ikdienas dzīvē par
mazohismu dēvē brīvprātīgu darbību, kas sagādā garīgas mocības. Cilvēks pats
sevi apzināti moka. Viņš nespēj to nedarīt. Viņš ļoti labi saprot, ka rīkojas
aplami. Taču viņš nespēj atrauties no mocības objekta. Viņš, piemēram, nespēj
neskatīties uz to, kas sagādā riebumu, kāpina pretīgumu, šausmīgi atbaida.
Nācijas tēva mazohisma potenciāls
ir viņa fotogrāfijās. No tām nav iespējams atrauties. Katra tikšanās ar nācijas
tēva fotogrāfiju izvēršas mazohisma procesā. Tas ir tipisks mazohisma sadzīves
variants. Saprotams, nav izslēgts arī zinātniskais variants. Mūrniecei,
Zālītei, Dagmārbeitnerei un vēl kādai šerpai latviešu stulbai tantei nācijas
tēva fotogrāfijas var būt objekts mazohisma zinātniskajā variantā. Taču pašlaik
runa nav par zinātni, bet runa ir par nācijas tēva mazohisma potenciālu tautas
ikdienā.
Комментариев нет:
Отправить комментарий