Sociāli
politiskā analītika nevar iztikt bez instrumentālisma. Sociāli politiskajā
analītikā tāpat kā citos analītikas tematiskajos virzienos aktuāla ir instrumentālisma
koncepcija. Tā nosaka, ka atziņas, tēzes, jēdzieni un teorijas ir jāuzskata par
instrumentiem (līdzekļiem), ar kuru palīdzību nākas pielāgoties mainīgajai videi
un to novērtēt, kā arī attīstīt jaunas teorijas, ieviest jaunus jēdzienus un
jaunas metodes. Sociāli politiskās analītikas instrumentālisma konkrēto
līdzekļu izmantošana ir atkarīga no tēmas, problēmas, analīzes mērķa, kā arī
attiecīgā sociāli politiskā konteksta – laikmeta idejiskās tendētības, laikmeta
idejiskās konstruktivitātes pakāpes, kam visam katrā ziņā piemīt legāla
tonalitāte, kas savukārt var būt vairāk vai mazāk pozitīva vai negatīva.
Rietumu civilizācijā visjaunākajā laikā (no XX gs. 60.gadu beigām) izvēršas negatīva
tonalitāte. Tas nevar neatsaukties uz sociāli politiskās analītikas
instrumentālismu. Šajā tekstā ir konspektīvi uzskaitīti līdzekļi, kuri var
palīdzēt analizēt un vērtēt visjaunākā laikmeta sociāli politisko virzību. Tā
pamatā ir negatīva virzība, un tas atsaucas arī uz nosauktajiem līdzekļiem
(jēdzieniem, frāzēm, tēzēm, teorētiskajām un metodoloģiskajām nostādnēm utt.).
§ Sociālais
un kulturoloģiskais ekscentrisms,
§ sabiedrības
modifikācijas, pasaules iekārtas izmaiņu un mentalitātes izmaiņu kolaterālās
virzības diktētā sociālo normu un politisko risinājumu mainība,
§ vēsture
kā evolūcijas maratons,
§ politiķu
autofīlija – tīksmināšanās pašiem par sevi,
§ politikas
autointoksikācija – pašsaindēšanās ar meliem, puspatiesībām, viltībām,
nelietību, nodevību, verdzisku pakalpību,
§ politiskā
autoloģija – vārdu lietošana tiešajā nozīmē, bet nevis pārnestajā nozīmē,
§ geštalts
(tēla veselums) politiskajā ideoloģijā,
§ notikumu
fraktālas (sīkumos sadalītas) struktūras publiskošana kā politiskās
manipulācijas paņēmiens,
§ multiplicēta
(vairākas reizes atkārtota) suverenitāte,
§ antropoloģiskā
singularitāte (atsevišķība) globālisma apstākļos,
§ pārmaiņu
sinkopes (saīsinājumi),
§ apziņas
virtuālā “virusizācija”,
§ nākotnes
blokāde,
§ spontāna
kataklizma vai varonība kā sociāli politiskās transformācijas faktori,
§ stohastiska
(nejauša, gadījuma rakstura) dīdīšanās,
§ krīzes
simboliskais statuss,
§ kompromisu
placdarms,
§ dinamisks
balanss,
§ prāta
piepūles un gribas saspringtības sintēze,
§ parādības
transmutācija,
§ eksperimentāla
politiskā vivisekcija,
§ konvenciju
rediģēšana: valodas maiņa, bet nevis tikai interpretācijas maiņa,
§ civilizācijas
trauma,
§ vides,
sabiedrības garīgā izkāmēšana, novājēšana,
§ nākotnes
konspekts,
§ vēsturisko
ieceru kriptogrāfijas (slepenrakstu) dekodēšana,
§ evolūcijas
sinerģija,
§ bankrotējošas
politiskās, sociālās konstrukcijas,
§ personības
scenogrāfija: ierastās sociālās mentalitātes pārvarēšana, iekšējo pretrunu apiešana,
individuāli personālā transformācija,
§ nacionālais
scenārijs,
§ ideokrātijas
vara.
Комментариев нет:
Отправить комментарий