·
Identitātes
problemātika kļūst aktuāla pārejas laikmetos. Demogrāfiskās pārejas laikmets (1960-2050)
izraisa milzīgas prātam grūti aptveramas izmaiņas cilvēces esamībā. Pirmo reizi
cilvēces vēsturē iet bojā atsevišķa rase, kura vienmēr ir bijusi dominējošā
rase uz Zemes, diktējot civilizētības un kultūras kritērijus planētas visiem
iedzīvotājiem. Ar civilizācijas bojā eju cilvēce ir saskārusies daudzas reizes.
Taču rases bojā eja ir pirmo reizi vēsturē. Tas rada neskaidrību, apjukumu,
bezspēcību, jo nav rases bojā ejas teorijas (skat.: https://neprgr.blogspot.com/2019/05/teorijas-deficits-jeb-epitafija.html).
·
Eiropeīdu
rases bojā eja (pagrimums, noriets, panīkums, pakāpeniska pasliktināšanās,
izmiršana, novecošana) sākas ar sociuma līdera – inteliģences – degradāciju un
deģenerāciju. Eiropeīdu rases inteliģence zaudē intelektuālo un morāli
tikumisko spēku un spēju pretoties bojā ejas tendencēm un parādībām. Faktiski
ir pat drūmāk, jo inteliģence kopš XX gs. 60.gadiem izstrādā destruktīvus dehumanizācijas
projektus, no kuriem visgraujošākā loma ir postmodernismam, neoliberālismam,
globālismam, genderismam, homoseksuālisma legalizācijai, iedzīvotāju skaita
samazināšanas anticilvēciskajam konceptam. “Baltās” rases bojā ejas būtisks
faktors ir šīs rases inteliģences graujošā
darbība. Tas skan absurdi, taču tas ir fakts. “Baltās” rases inteliģences
darbība graujoši atsaucas uz demogrāfisko stāvokli, neveicinot dzimstību. Tā
rezultātā “baltā” rase noveco, izmirst un zaudē pasionaritāti.
·
Eiropeīdu
inteliģencē ir indivīdu grupa, kuras ieguldījums Rietumu civilizācijas un
“baltās” rases bojā ejā ir īpaši grandiozs un lielā mērā noteicošais. Tā ir
indivīdu grupa, kura vēlas rūpēties ne tikai par Rietumu sociumu, bet visu
cilvēci. Tā ir indivīdu grupa, kuru ieteicams dēvēt par globālisma prozelītiem.
Šo grupu tradicionāli dēvē par naudas
saimniekiem, Davosas eliti, globālo eliti, pasaules valdniekiem. Sastopami vēl
citi apzīmējumi ļoti bagātu un politiski ietekmīgu indivīdu terminoloģiskajā
identificēšanā. Tie ir indivīdi, kuri kaismīgi vēlas rūpēties par visas
cilvēces likteni un kuru ambīciju centrā ir cilvēces pārvaldīšanas mānija. Viņu
vidū ir aristokrāti, baņķieri, biznesmeņi, politiķi, kā arī atsevišķi
intelektuāļi, kuri konceptuāli izklāsta un pamato cilvēces pārvaldīšanas
projektus (skat.: https://teoretd.blogspot.com/2021/02/globalisma-prozeliti.html).
·
Globālisma
prozelītu galvenais mērķis ir izveidot t.s. inkluzīvo kapitālismu un tam
piemērotus cilvēkus. Runa ir par kardinālu transformāciju, kas attiecas uz
dzīves realitāti un cilvēkiem. Loģiski, ka kardinālā transformācija aktualizē
identitātes problemātiku, kas attiecas uz tautu, valstu identitāti, kā arī
cilvēku individuālo identitāti (skat.: https://postciv.blogspot.com/2020/12/modernakais-dumu-aizsegs-inkluzivais.html).
·
Identitāte
nevar funkcionēt bez attiecīgā subjekta izpratnes. Tā, piemēram, cilvēka
kultūras identitāte nevar pastāvēt bez izpratnes par savu piederību attiecīgajai
kultūrai.
·
Identitātei
ir noteikts saturs. Tas ir ļoti daudzveidīgs. Identitātes saturu nosaka tādi
aspekti kā dažādu vērtību kopums, dzimums un vecums, rase un tautība, sociālais
un šķiriskais, etniskais un reliģiskais, ideoloģiskais un politiskais.
·
Identitāte
vienmēr ir organiski saistīta ar ideāliem, sociuma institūtiem, vērtībām,
morāles normām, komunikācijas formātiem, demogrāfiju, izglītību, audzināšanu.
·
Identitātei
mēdz būt zināms apjoms - zināma amplitūda. Identitātes apjoms var būt
nacionālais - saistīts ar vienu tautu un tās kultūru. Taču identitātes apjoms
var būt arī kosmopolītiskais – saistīts ar vienaldzīgu izturēšanos pret savu tautu
un tās kultūru, sevi identificējot kā pasaules pilsoni ar piederību cilvēces kultūrai.
·
Pārejas
laikmetos iespējama identitātes krīze, jo pārejas laikmetiem ir raksturīga
kultūras hibridizācija, kas savukārt veicina identitātes hibridizāciju. Pārejas
laikmetos dominē hibrīdie, transformatīvie, sajaucošie procesi, izraisot jaunas
kombinācijas, kurām ir grūti piemēroties.
·
Cilvēks
dzīvo tajā realitātē, kādu viņš ir spējīgs uztvert un izprast. Eksistē
metafizisks princips: katrs cilvēks dzīvo pasaulē, kuru nosaka viņa uztveres
spējas. Šo spēju kopumu dēvē par matrici. Tās pamatā ir cilvēka prātā esoša
šablonu sistēma, kas ir izveidojusies audzināšanas un izglītības rezultātā. Matrices
instrumentārijs ir kultūras kodi – zināmā formā kodēta informācija, kas ļauj
identificēt kultūru. Kultūras kodi ir simboli, zīmes, tēli.
·
Pārejas
laikmetos radikāli mainās cilvēka dzīves realitāte. Tā var mainīties tik lielā
mērā, ka cilvēks nav spējīgs visas izmaiņas uztvert un izprast. Tādā gadījumā
iestājas cilvēka individuālās identitātes krīze.
·
Demogrāfiskās
pārejas laikmetā (1960-2050) uz cilvēka individuālo identitāti atsaucas nepieciešamība
uztvert un izprast vairākus galvenos procesus, kuri formē cilvēka esamības jaunu
realitāti. Cilvēka esamība ir pakļauta šiem procesiem. Cilvēka dzīves komforts
ir atkarīgs no šo procesu uztveres un izpratnes. Respektīvi, cilvēka dzīves
komforts ir atkarīgs no viņa spējas adaptēties jaunajos apstākļos.
·
Galvenie
procesi ir šādi: 1) informācijas tehnoloģiju bums, 2) planetārā globalizācija,
3) eiropeīdu rases demogrāfiskā katastrofa un tās ietekme uz apziņu, 4)
globālisma prozelītu “lielās pārlādēšanas” projekti (par tiem skat.: https://paralogistika.blogspot.com/2021/02/pandemijas-konteksts.html).
·
Jaunās
informācijas tehnoloģijas rada kvalitatīvi jaunu realitāti. Visbūtiskāk tas
atsaucas uz komunikāciju. Jaunā realitāte nav kompleksi apzināta, izprasta. Par
to ir vienīgi fragmentāri pētījumi.
·
Uz
cilvēka individuālo identitāti atsaucas visi tik tikko minētie galvenie procesi.
Taču ļoti liela ietekme ir 4.procesam, jo tā mērķis ir cilvēka kardināla
pārveidošana (skat.: https://paralogistika.blogspot.com/2021/03/lielas-parladesanas-cilveciskie-merki.html).
·
“Lielās
pārlādēšanas” rezultāts būs cilvēciskuma iznīcināšana (skat.: https://postciv.blogspot.com/2020/05/cilveciskuma-iznicinasana.html). Cilvēkos tiks iznīcinātas gara augstākās vajadzības,
cilvēka dzīves svarīgākie principi, ideālu vietā būs elki, inteliģence nebūs
nodarbināta ar patiesības noskaidrošanu. Cilvēka transformācijas rezultāts būs
psiholoģiskās aizsardzības zudums. Cilvēks vairs necentīsies pārveidot pasauli,
kā tas bija vienmēr cilvēces vēsturē. Cilvēks tiks orientēts interesēties tikai
par sevi – savu apziņu. Dzīves dažādu fenomenu satura vietā priekšroka būs
emocijām. Saturs vairs nebūs vērtība. Vērtība būs emocijas. Cilvēks kļūs
plastisks, mozaisks, viegli iedvesmojams. Viņa apziņa būs t.s. klipu apziņa.
Viņa darbībā galvenais nebūs rezultāts, bet emocijas darbības laikā. Cilvēkā
vairs nebūs kaut kas tāds, kas stimulē attīstību, pilnveidošanos. Cilvēkam
nebūs motivācijas sevi pilnveidot. Cilvēks savu likteni pilnā mērā uzticēs “pasaules
valdībai”, kas būs inkluzīvā kapitālisma vadošais politiskais un ekonomiskais spēks.
·
Tiecoties
transformēt cilvēka individuālo identitāti un vadīt cilvēka uzvedību, jāņem vērā
sekojošie parametri: 1) cilvēka socializācijas līmenis, 2) pakļāvība reālam vai
iztēlotam spiedienam, 3) pašorganizācijas un pašdisciplinētības līmenis, 4)
spriestspēja, 5) emocionālās stabilitātes līmenis, 6) atvērtība – iztēles pakāpe,
interešu plašums.
·
Cilvēka
individuālās identitātes transformācijā atbilstoši globālisma prozelītu
projektiem ļoti svarīgi ir cilvēku atraut no kolektīvās identitātes satura;
proti, cilvēku atraut no ģimenes, darba kolektīva, sociālā strata, tautas,
valsts. Cilvēks bez kolektīvā atbalsta bez pretestības būs labs inkluzīvā kapitālisma
pārstāvis. Viņā būs radīts inkluzīvajam kapitālismam adekvāts inkluzīvais (ietverošais, iekļaujošais) garīgais
potenciāls. Būs radīts jauns Homo tips – Homo inclusive.
Комментариев нет:
Отправить комментарий