Postcivilizācijā
cilvēciskums tiek apzināti masveidā iznīcināts. Postcilvēkiem nebūs cilvēku
cilvēciskums. Tātad nebūs humānisms (lat. humanus – cilvēcīgs) – uzskatu
un praktiskās rīcības sistēma, kas liecina par cilvēkmīlestību, cilvēka cieņu, rūpēm
par cilvēka labklājību un tendēta uz cilvēku, viņa prasībām, interesēm, vērtībām.
Cilvēciskuma parametri ir pašcieņa, cilvēcība, garīgums, prāta brīvība, par ko
aforismu lielmeistars Antuans de Sent-Ekziperī teica: “Es zinu tikai vienu brīvību,
un tā ir prāta brīvība”. Vēl viņam ir aforisms “Vienīgā īstā greznība ir
cilvēku saziņas greznība”.
Postcivilizācijā
cilvēciskums saglabājas tikai izredzēto slānī, kas pārvalda postcilvēku masas
jeb t.s. vienkāršos cilvēkus, kā par masu sabiedrību parasti saka civilizācijā.
Izredzēto slānis neatsakās no
cilvēciskuma un nepieļauj tā iznīcināšanu savā slānī. Izredzēto slānis sev saglabā
cilvēciskuma nodrošināšanas bāzi izglītībā, audzināšanā, garīgajā kultūrā.
Izredzēto slānī uzvedība un darbība, kā arī starppersonālā komunikācija nav
atsacījusies no cilvēku tradicionālajiem formātiem, līdzekļiem, mehānismiem,
tehnoloģijām u.tml. Turpretī postcilvēku masām tiek nodrošināta specifiska
izglītība, audzināšana, garīgā kultūra, kas ir efektīva cilvēciskuma
nepieļaušanā. Postcivilizācijā cilvēciskums kā masveida kvalitāte nav vajadzīga.
Cilvēciskums ir kaitīgs, jo traucē izredzēto slānim valdīt. Postcivilizācijā
izredzēto slānis tiecas panākt, ka atsacīšanās no cilvēciskuma hominīdu masās
ir brīvprātīga un īstenojas ar entuziasmu.
XX gs. beigās un XXI
gs. sākumā cilvēciskuma iznīcināšana ir reāls process. Diskurss par šo procesu
nav konspiroloģija, publicistiskā metaforizācija, futuroloģiskā fantāzija,
pārdroša utopija, tendencioza interpretācija. Cilvēciskuma iznīcināšanas
process ontoloģiski visaptveroši un pārsteidzoši rezultatīvi sākās jau
civilizācijas norieta posmā. Procesam ir augsti panākumi, un tos var katrs saprātīgs
indivīds adekvāti uztvert un izprast. Augstajiem panākumiem ir empīriskā
uzskatāmība, un augstie panākumi jau ir plaši analizēti un objektīvi vērtēti
zinātniskajā un publicistiskajā literatūrā.
Cilvēciskuma
iznīcināšanas procesā var fiksēt trīs etapus.
Pirmajā etapā galvenais
ir interneta sociālo tīklu izmantošana cilcēciskuma iznīcināšanā. Šis etaps
laika ziņā attiecas uz civilizācijas norieta posmu, kad tiekamies ar milzīgu
inovatīvo enerģiju informācijas tehnoloģiju radikālā modernizācijā un cilvēku
apziņas vadīšanā. XX gs. beigās sākās sociālo tīklu maģija. Radās burvestīgs un
neizskaidrojams spēks, kas ļoti dziļi ietekmē cilvēkus. Sociālie tīkli kļuva
jauna fundamentāla iespēja cilvēku informatīvi refleksīvajai vadīšanai, reizē kardināli
pārkārtojot sociuma stratifikāciju. Sociālie tīkli aktīvi sāka formēt dažādas interešu
grupas. Tajās nekāda reprezentatīvā un identiskā nozīme nav šķiriskajai
piederībai, izglītībai, profesijai, dzīves vietai, stāvoklim sabiedrībā u.tml.
Sociālos tīklus politiķi un politiskās varas institūti sāka izmantot kā
sabiedriskās apziņas informatīvās vadības placdarmu. Sociālie tīkli kļuva
informatīvās cīņas lauks, kā arī dažādu pasākumu efektivitātes kāpināšanas
līdzeklis. Ar sociālo tīklu palīdzību sāka censties panākt informatīvo pārākumu.
Sociālajos tīklos izplatītās idejas enerģijas kritērijs kļuva atbalstītāju mehānistiski
summēts apjoms. Par sociālajiem tīkliem nevar teikt, ka tie ideāli kalpo cilvēkiem,
uzlabo cilvēku pašsajūtu, garīgo komfortu, pilnvērtīgas informācijas iegūšanu.
Pirmo etapu nākas
dēvēt par apziņas saindēšanas etapu. Tajā toksiski valda FAGMA – Facebook,
Amazon, Google, Microsoft, Apple. Minētie jaunlaiku slavenie monstri
cilvēkos atdzīvina somatiskos dēmonus, kuri panāk totālu atkarību no digitālās
vides. Tiek toksiski radīta diva veida atkarība.
Pirmkārt, tā ir atkarība
no interneta, sociālajiem tīkliem, mobilā telefona, interneta veikala. Faktiski
tā ir tīri fiziska, mehānistiska, instiktīva atkarība no “dzelžiem” – digitālajām
ierīcēm pašām par sevi.
Otrkārt, tā ir
materiālistiski instrumentāla atkarība, cilvēkos nostiprinot intelektuāli primitīviem
un garīgi sekliem materiālistiem tipisku dzīves motivāciju, orientāciju, morālo
vērtību sistēmu, kad cilvēka esamības vienīgie instrumenti kļūst patērēšana,
izklaide, emocionālā bauda. FAGMA psiholoģiski jūtīgi atbalsta cilvēkus,
kuri visu vērtē tikai no izdevīguma, labuma, praktiskuma viedokļa.
FAGMA funkcionēšanas
centrā ir cilvēku materiālistisko interešu noskaidrošana un, tā teikt,
pavedinoša izmantošana. Par FAGMA lietotāju tiek apkopots viņa uzvedības
individuālais portrets. Šie portreti kļūst dārgs produkts mūsdienu ekonomikā.
Portretā ir uzzināms, kādā manierē cilvēks internetā formulēja viņam vajadzīgo,
vai viņš laboja un precizēja formulēto vajadzību, cik viņš ātri un pareizi
formulēja vajadzīgo, cik ilgi viņš bija saitā un kur devās pēc tam, kādus
saitus vēl viņš apmeklē, kurā diennakts laikā to dara.
Pirmajā etapā
cilvēki nezaudē cilvēcisko seju. Saglabājas viņu izvēles brīvība. FAGMAi ir
plaša informācija par cilvēkiem. Taču neviens cilvēkus ar spēku nespiež lietot
internetu, sociālos tīklus, iepirkties interneta veikalos utt. Savādāk ir
otrajā etapā.
Otrajā etapā
centrā ir digitālā elektroniskā reģistra (DER) izveidošana. To izveido valsts
politiskā vara piespiedu formā, neprasot sabiedrības atļauju. Valsts sagatavo
DER, un reģistrā ir izvērsta informācija par katru iedzīvotāju. Tā ir juridiski
leģitīma operācija. Valstī tiek pieņemti attiecīgi likumi, lēmumi, oficiālas
instrukcijas.
Pandēmijas “Covid-19”
aizsegā DER izveidošana intensīvi izvērtās, piemēram, Krievijā. Tika sagatavots
speciāls likumprojekts, kura pieņemšana parlamentā virzās bez apspriešanas. DER
vajadzība netika apspriesta arī Krievijas sabiedrībā. DER katram iedzīvotājam
būs fails-dosjē ar 30 veida ziņām. Katram cilvēkam būs personālais numurs –
identifikators.
Trešajā, drīzas
nākotnes, etapā viss riņķos ap vakcināciju-čipizāciju. Tā būs koloidāla
šķidruma injekcija asinīs ar nanosensoriem, kuri izplūdīs visā ķermenī. Globālo
sociālo procesu analītikā FAGMA tiek skatīta ne tikai kā 2020.gada
slavenā vīrusa kara organizētāja un Geitsa alķīmisko vakcīnu pielietošanas
veicinātāja, bet arī kā nākotnē reāli iespējamās vakcinācijas-čipizācijas fane.
Tas ir saprotams. Vakcinācijas-čipizācijas (protams, arī DER izveidošanas)
rezultātā vara nonāks digitālo monstru rokās. Respektīvi, milzīga vara būs
digitālo sistēmu administratoriem, kuri varēs netraucēti izmantot nanosensoru un
citu informācijas avotu sniegto informāciju. Un tā jau vairs nebūs informācija
par cilvēku, bet tā būs informācija par cilvēku-robotu, kuram ar cilvēciskumu
nav nekādas saistības. Nav ticams, ka uz visiem laikiem saglabāsies Eiropā
2016.gadā pieņemtā dokumenta “General Data Protection Regulation”(GDPR)
spēks. Eiropieši pagaidām cilvēku atzīst kā dzīvu radību ar cilvēcisko apziņu
un gribas brīvību. Bet vai ilgi tas saglabāsies? Pandēmija “Covid-19” nepārprotami
atklāja sabiedrības lielas daļas vienaldzīgo attieksmi pret cilvēka tiesībām,
brīvību, valsts konstitūciju. Rietumu civilizācijas noriets jau ir sagatavojis infernālu
augsni cilvēciskuma iznīcināšanai. Ellišķīgajā augsnē FAGMA, DER, geitsi
jūtas neapdraudēti un nākotnes cerību sajūsmināti.
Комментариев нет:
Отправить комментарий