·
Tādi principā virtuāli fenomeni kā nacionālā identitāte un
nacionālā savdabība ļoti bieži ir vēsturisko spekulāciju un politiskā
doktrinārisma avoti. Ne reti nākas tikties ar atklātu šovinismu – citu tautu
interešu ignorēšanu un rupju apspiešanu savas tautas identiskās savdabības un izredzētības
vārdā. Galējā nacionālismā šovinisms ir politikas un ideoloģijas centrā.
·
XXI gs. kulmināciju ir sasniegusi civilizāciju konfrontācija,
kurā agresīvs un nemaskēts šovinisms ārdās nepārtraukti. Runa ir par Rietumu
civilizācijas konfrontāciju ar Krievijas civilizāciju. Lieta ir tā, ka krievu
nacionālajā pašapziņā nostiprinās atziņa par savu esamību atsevišķas
civilizācijas formātā. Krievijas civilizācija esot patstāvīgs lielums, un tā
neietilpst Rietumu (eiropeiskajā) civilizācijā.
·
Rietumu civilizācijas pašapziņu nosaka eiropeīdu rases
izmiršana, noriets, intelektuālais un morālais pagrimums, inteliģences
fundamentālā nevērtība. Rietumu inteliģence saprot savu bezcerīgo, nožēlojamo
stāvokli un konstruktīvas dzīves perspektīvas neesamību. Tāpēc tiek meklēts
vainīgais, un tiek musināts ienaidnieka tēls. Rietumu civilizācijas ienaidnieka
tēls ir Krievija, kuras gānīšana notiek sistemātiski katru dienu.
·
Tik tikko minētā civilizāciju konfrontācija neņem vērā reālos
procesus. Tā, piemēram, Rietumu civilizācija savās insinuācijās neņem vērā to,
ka Krieviju tāpat kā Rietumus grauj vienas un tās pašas negatīvās tendences un
procesi. Arī krievus tāpat kā rietumniekus grauj postmodernisms,
neoliberālisms, homoseksuālisms, genderisms utt. Krievijā tiek importēta
destruktīva politika un ideoloģija, kura ir izstrādāta Rietumos un paralizē
Rietumu sociumu. Starp krieviem un rietumniekiem nepastāv būtiskas atšķirības
domāšanas formu un morāli tikumisko normu ziņā. Analoģiski ir uzvedības modeļi,
dažādi stereotipi, simboli. Nav šķirtne pasaules uzskatā, vērtībās, ideālos.
Globālie finansu spekulanti ir abās civilizācijās. Abās civilizācijās
valstiskums ir korupcijas, zagšanas bāze. Abās civilizācijās ir nacionālās
nodevības un nacionālo noziegumu laikmets. Kopīga ir izglītības politika, jo
arī Krievijā modē ir kompetenču izglītība, iekļaujošā (inkluzīvā) izglītība. Ekoloģiskā
mitoloģija par klimatisko katastrofu ir atradusi fanus ne tikai Rietumos, bet
arī Krievijā. Globālisma prozelītu anticilvēciskajai doktrīnai ir leģitimitāte
gan Briselē, gan Maskavā, jo abās civilizācijās ir sastopams zinātniskais
pamatojums gan ozona “caurumiem” un planētas “sakāršanai”, gan “lielajai
pārlādēšanai”. Abās civilizācijās eksistē varas personifikācija, un abās
civilizācijās destrukcijas ierocis ir interneta sociālie tīkli. Ne Rietumos, ne
Krievijā ideoloģija nav sociuma vienotāja, un tāpēc sociumu indē bezizmēra
nekaunīgais “viedokļu plurālisms”. Intelektuāļu inertums ir greznība abās
civilizācijās, kūtrumam, bezdarbībai, neaktivitātei kļūstot par šīs sociālās grupas
galvenajām pazīmēm. Materiālisms, sekularizācija, pozitīvisms, progresisms ir
pārsālījis gan rietumnieku, gan krievu apziņu, iegūstot autentiskuma
(neapšaubāmības) reputāciju.
Комментариев нет:
Отправить комментарий