Vai ir iespējama paškritiska atziņa “Valsts ir izputējusi!”? Vai ir
iespējams tādu atziņu dzirdēt no valsts visaugstākajām amatpersonām? Vai ir
iespējams tādu nepolitkorektu atziņu uzzināt no valsts prezidenta? Vai tāda
atziņa var tikt pamatota kā “COVID-19” sekas?
Uz tik tikko minētajiem jautājumiem ir iespējama pozitīva, respektīvi,
apstiprinoša atbilde. Iespējama gan atziņa par valsts izputēšanu, gan drosme to
atzīt valsts visaugstākajām amatpersonām un tajā skaitā valsts prezidentam.
Tāpat iespējama ir drosme valsts izputēšanu izskaidrot kā pandēmijas bezjēdzību
sekas. To pierāda Brazīlijas prezidents Žairs Bolsonaru. “Diena” 2021.gada
6.janvārī informē: "Brazīlija
ir izputējusi, bos, es neko nevaru darīt," sacīja Bolsonaru, atbildot
atbalstītājam, kas viņu galvaspilsētā Braziljā sveica pie prezidenta
rezidences. "Es gribēju modificēt nodokļu samazināšanas shēmu, bet bija preses
uzkurinātais vīruss - tās preses, kurai nav nekāda rakstura," sacīja
prezidents.”
Brazīlijas prezidenta attieksme ir unikāla.
Viņš ir pirmais, kurš pateicis patiesību par pandēmijas drausmīgajām sekām. Nav
zināms otrs tik drosmīgs valsts prezidents. Tagad aktuāls ir jautājums, vai
viņa piemēram sekos citu valstu visaugstākās amatpersonas. Pandēmijas
drausmīgas sekas noteikti ir ne tikai Brazīlijā. Arī Latvija ir nonākusi līdz
sabrukumam. Par to liecina visjaunākā jezga ar vakcināciju, vakcinācijas plānu,
veselības ministru, pilnīgi valsts vadīšanai nepiemēroto premjeru, nācijas
tēvu, ministriem. "Tās
vakcīnas, kas atnākušas, vairāk sēž noliktavā, nekā tiek potētas". To
saka premjers! Tāda situācija epidēmijas/pandēmijas laikā var būt vienīgi
valsts izputēšanas apstākļos.
Vai Latvijā nācijas tēvs ir spējīgs atzīt
“Latvija ir izputējusi!”? Vai Latvijā premjers Kariņš ir spējīgs atzīt “Latvija
ir izputējusi!”? Vai Latvijā kāda visaugstākā amatpersona ir gatava atzīt
totālo haosu ap “COVID-19”? Vai Latvijā kāds politologs, regulārs
valdošās kliķes izdarību slavētājs, drosmīgi pateiks “Latvija ir izputējusi!”?
Vai latviešu tautas, piedodiet – kultūrnācijas, politiskā doma ir spējīga
nonākt līdz objektīvai atziņai “Latvija ir izputējusi!”?
Uz šiem jautājumiem apstiprinoša atbilde nav gaidāma. Ne
nācijas tēvs vai Kariņš, ne kāds politologs vai kultūrnācija godīgi neatzīs
Latvijas izputēšanu, pie kā ir novedis debilitātes laikmets pēc 2018.gada
6.oktobra Saeimas vēlēšanām un 2020.-2021.gada bezjēdzībām pandēmijas sakarā.
Par ko liecina apstiprinošas atbildes trūkums? Tas var liecināt tikai
par to, ka valsts patiešām ir izputējusi. Turklāt valsts ir izputējusi tik
pamatīgi, ka nav spējīga izprast savu stāvokli. Un ja nav izpratnes par savu
stāvokli, tad nevar būt nekāda cerība kaut ko pozitīvi izmainīt. Būs vienīgi
valsts izputēšanas jaunas izpausmes.
Dzīves jebkuras parādības, jebkura procesa un tendences sociālā
efektivitāte ir atkarīga no cilvēku izpratnes pakāpes; proti, no tā, cik dziļi
un pamatīgi tiek izprasts attiecīgais fenomens. Tas attiecas gan uz pozitīviem
fenomeniem, gan uz negatīviem fenomeniem. Viss ir atkarīgs no cilvēku izpratnes
pakāpes.
Tā, piemēram, cilvēkiem dziļi un pamatīgi ir jāizprot pozitīvi fenomeni,
jo tikai tādā gadījumā tiem būs efektivitāte sabiedrībā. Ja pozitīvs fenomens
netiek pietiekamā mērā izprasts, tad sabiedrībai no tā nav gandrīz nekāda labuma.
Bez vajadzīgās izpratnes pozitīvs fenomens tiek remdeti fiksēts kā zināms
fakts, un tas ir viss, kaut gan tā dziļa un pamatīga izpratne varētu būt
sabiedrībā jaunu varoņdarbu cēlonis, stimulējot cilvēkus sasniegt vēl izcilākus
radošos panākumus. Lietpratīgi novērtēts panākums spēj būt ģenerējošs faktors
citiem panākumiem. Ne velti cilvēkiem ir sensens paradums ieteikt paraugu, kas
ir audzināšanas un izglītošanas iecienīts paņēmiens ģimenē, skolā, darbavietā.
Dziļi un pamatīgi ir jāizprot arī negatīvi fenomeni. Īpaši tas attiecas
uz sociāli politiskajiem un morāli tikumiskajiem negatīvajiem fenomeniem. Ja
netiek savlaicīgi un precīzi izprastas sociāli politiskās negācijas un novirzes
no morāli tikumiskajām normām, tad šīs negācijas un novirzes turpina
pilnveidoties – sevī attīsta un iegūst vēl lielāku ļauno spēku nekā kāds bija sākotnēji.
Tā, piemēram, latviešiem 2021.gada pirmajās dienās nākas dziļi un
pamatīgi izprast valsts izputēšanu. 2018.gada 6.oktobra Saeimas vēlēšanās tika
ievēlēti valsts darbam pilnīgi nepiemēroti indivīdi. Viņu sastrādāto valstisko bezjēdzību
rezultātā Latvijā iestājās debilitātes laikmets. Savukārt 2020.gadā sākās
kolosālas valstiskās bezjēdzības sakarā ar “COVID-19” pandēmiju. Tāpēc
2021.gada janvāra sākumā viss liecina par Latvijas Republikas izputēšanu.
Negatīvu fenomenu izpratne ir komplicētāka nekā pozitīvu fenomenu
izpratne. Negatīvu fenomenu izpratni būtiski nosaka viens garīgais iemesls.
Protams, jebkurā gadījumā izpratnes pakāpe ir atkarīga no cilvēku spējas
saskatīt un pievērsties galvenajam – parādības, procesa, tendences saknēm,
jēgai, specifikai, funkcijai. Tādai spējai ir jābūt, tiekoties gan ar pozitīvo,
gan ar negatīvo.
Taču negatīvo dziļi un pamatīgi izprast traucē viens it kā objektīvs iemesls.
Traucējošais iemesls ir vienots ar cilvēkā iedzimtu uzvedības formu jeb, citiem
vārdiem sakot, instinktu, uzspiežot automātisku uzvedību. Runa ir par
pašsaglabāšanās instinktu, kuru baro sāpes un bailes zaudēt dzīvību. Cilvēku
attur, traucē, nerosina izprast negatīvo līdz galam dziļi un pamatīgi tad, ja
negatīvais neapdraud dzīvību. Tiekoties ar negatīvo, cilvēks redz, ka tas nav
viņa dzīvībai bīstams. Teiksim, negatīvais neatņem viņam maizi un ūdeni,
eksistēšanas iespējas, dzīvības uzturēšanas līdzekļi netiek liegti, un tas ir
galvenais.
Latviešu izpratni par valsts izputēšanu arī, protams, kardināli diktē
minētais it kā objektīvais iemesls; maize un ūdens taču ir un būs arī turpmāk;
valsts izputēšana neattiecas uz dzīvības saglabāšanu; valsts izputēšana
neapdraud dzīvību. Turklāt valsts izputēšana vispār neattiecas uz kultūrnācijas
lielu daļu. Vai tad tā attiecas uz tiem brīvvalstī pietaisītajiem jaunaudzes
“māksliniekiem”, kuru postmodernistiskos viepļus par pusmiljonu nesen sapirka
valsts muzejam? Vai tad par valsts izjukšanu uztrauksies tipi, kuri piedalījās
muzeja fondu pieķēzīšanas projektā? Un runa jau nebūt nav tikai par maizi un
ūdeni. “Kovids” aplaimo ar miljardiem. Tāpēc nav ko pārāk uztraukties! Tāpēc
nav jātērē spēks, enerģija, laiks valdošās kliķes padzīšanai, kriminālā
kapitālisma likvidēšanai, organizētās noziedzības izskaušanai. Pilnīgi pietiek
ar valdības modīgo un tradicionālo nolamāšanu ķēķī vai tiekoties ar sievas māti
uz ielas; pilnīgi pietiek ar slavējoši kritizējošiem politologu pekstiņiem
internetā. Pilnīgi pietiek ar to, ko par valdību saka nelieši gobzemi, pļaviņi,
lapsas lato vito hodo, endo, leo, gauno, kā arī pietiek ar to, ka latviešu lielākais
lāčplēsis Minsteres supernelietis Grantiņš kopā ar saviem piedziedātājiem-ķēmiem
“tribunālā” sola visus pakārt, nošaut, saraut gabalos un vēlas elpojošu zem
Saules atstāt vienīgi Bordānu, kurš neesot krievžīds, hazārs, sātana
pielūdzējs, čekistu algotnis u.tml.
Saprotams, it kā objektīvais iemesls tiek pārvarēts. Cilvēces vēsturē ir
bijuši un joprojām ir cilvēki, kuri idejas vārdā, tautas un brīvības labā ir
gatavi ziedot dzīvību. Viņi tiek galā ar pašsaglabāšanās instinktu. Ja tas tā
nebūtu, tad vēsturi nerotātu revolūcijas, sacelšanās, valsts apvērsumi, Latvijā
nebūtu Kauguru nemieri, latviešu tautas brīvības cīņu lielākais lepnums 5.gads.
Bet kas latviešiem ir tagad? Kas tagad ir tautai, kurai faktiski atkal
nemaz nav sava valsts? Latvieši taču 2003.gada 20.septembrī atsacījās no
valsts! Tāpēc 2021.gada janvāra sākumā neklājas runāt un rakstīt par valsts
izputēšanu. Ja tomēr tas tiek darīts, tad tā ir vienīgi liecība tam, ka vēl nav
pilnā mērā iznīdētas nacionālās neatkarības alkas un vēl ir dzīvi cilvēki, kuri
dziļi un pamatīgi izprot pozitīvā fenomena “suverēna valsts” jēgu.
Комментариев нет:
Отправить комментарий