Vārds “traģēdija” ir svešvārds. Tas ir atvasināts no
latīņu “tragoedia” un grieķu “tragoidia”. Svešvārdu “traģēdija”
lieto divējādi. Ar to apzīmē drāmas žanru; proti, lugu, kurā ir agresīvi
konflikti, milzīgas ciešanas, galvenā varoņa nāve. Vēl apzīmē lielu nelaimi,
šausmīgu notikumu, cilvēku eksistenciālo apdraudētību; proti, kaut ko tādu, kas
rada ciešanas un sāpīgus pārdzīvojumus vai kaut ko tādu, kura cēlonis ir nelaimes
gadījums, slepkavība, dabas katastrofa, karš, okupācija, totāla degradācija un
deģenerācija. Respektīvi, vārds “traģēdija” var tikt attiecināts uz mākslinieciski
dramaturģiski attēlotu dzīvi un var tikt attiecināts uz reālu dzīvi.
Reālajā dzīvē traģēdija
var izpausties daudzveidīgi - atbilstoši reālās dzīves daudzveidībai. Traģēdija
var attiekties uz atsevišķiem cilvēkiem, atsevišķiem sociālajiem slāņiem,
atsevišķu sabiedrības daļu. Taču var būt arī nacionālā traģēdija; proti, visas tautas
traģēdija. Tādā gadījumā traģisms (traģiska situācija, bezizejas stāvoklis)
attiecas uz visu etnosu, apdraudot tā eksistenci, esamības kvalitāti, nākotnes
perspektīvas, starptautisko reputāciju, citu tautu cienīgu attieksmi.
Noteikti ir iemesls
konstatēt latviešu nacionālo traģēdiju. Latviešu tauta ir noslīdējusi līdz
traģiskai situācijai, kas fundamentāli apdraud tās esamības kvalitāti, nākotnes
perspektīvas, starptautisko reputāciju, citu tautu cienīgu attieksmi.
Latviešu
nacionālās traģēdijas cēlonis ir tumsonība. Turklāt tā ir arhaiska un agresīva tumsonība,
kas asociējas, piemēram, ar senatnes reliģisko tumsonību, kuru agresīvi
uzspieda baznīcas kalpi, naidīgi un kaujinieciski nepieļaujot nekādu kognitīvo
(zināšanu) atkāpi no reliģiskajām dogmām par cilvēku, dabu, morāli.
Latviešu
nacionālās traģēdijas autore, protams, ir šodienas latviešu inteliģence ar savu
klajo idiotiju, aloģiskumu, šarlatānismu, pseidointelektuālismu, neliterāro valodu,
zināšanu trūkumu, zināšanu aplamību, nevēlēšanos mācīties no citām tautām.
Latviešu nacionālo traģēdiju nostiprina fakts, ka Latvijā politiskā,
ideoloģiskā, garīgā, morālā, estētiskā vara pieder pilnīgi nevērtīgajai
inteliģencei, ar savu darbību, uzvedību un komunikāciju kardināli sagandējot tautas
tagadni un apdraudot tautas nākotni.
Arhaiskajai un
agresīvajai tumsonībai ir visaptverošs raksturs. Tas ir vistraģiskākais. Latviešu
tautas esamībā tumsonība ir visur, sākot ar valsts augstāko vadību un beidzot
ar ierindas klerkiem, kā arī formāli no valsts atdalītās baznīcas kadriem.
Nākas minēt divus
jaunākos (2020.gada nogales) tumsonības piemērus.
2020.gada
24.decembrī "Delfi" publicēja baznīcu vadības oriģinālos izteikumus.
Tos lasot, mati ceļas stāvus: "Latvijas lielāko kristīgo konfesiju
vadītāji sveic visus Ziemassvētkos, vēlot priecīgus un mierpilnus svētkus.
Portāls "Delfi" bīskapu sveiciena vārdus publicē nerediģētus.
Jānis Vanags: Vīrieši, appreciet savas
sievietes (!? daudzskaitlī !?), ar kurām (!?) jau tāpat dzīvojat kopā
Zbigņevs Stankevičs: Cilvēks ir radīts
savstarpējai (!?) mīlestības apmaiņai (!?)
Metropolīts Aleksandrs: Liksim pie malas
grēcīgo egoismu (!? tātad var būt arī negrēcīgs egoisms) un pašmīlību (jābūt -
patmīlību)
Kaspars Šterns: Noliksim malā savu
augstprātību un puspatiesības (!?)”.
Neaizmirstama
persona ar lepni unikālu profesionālo identitāti ir Liepājas profesore Sandra
Veinberga. Viņa ir "populārzinātniskās monogrāfijas" autore! Tieši
tā: "populārzinātniskās monogrāfijas"! Tātad viņai nav nekādas
sajēgas, kas ir populārzinātniskā literatūra un kas ir monogrāfija.
Lūk, cik zemu jau
ir pagrimusi latviešu kultūrnācijas akadēmiskā inteliģence! Liela bēda nav
viena "profesora" muļķība. Taču ļoti liela bēda (nacionālā traģēdija)
ir tā, ka muļķību neviens nekritizē, neizolē un dominē masveidīga konsolidācija
ar muļķību, muļķību pārvēršot kognitīvā normā. Tas liecina par latviešu
kultūrnācijas šausmīgo līmeni – nacionālo traģēdiju!
Комментариев нет:
Отправить комментарий