§
T.s.
finansu kapitālisma beneficiāri realizē savas intereses projektā, kuru globālo
sociālo problēmu daži analītiķi dēvē par “Rietumu globālo projektu”. Tajā
iekļaujas arī transformatīvā notikuma koncepcija – atziņa par kāda radikāla procesa
nepieciešamību, lai pēc iespējas ātrāk izmainītu pasauli. Romas kluba eksperti
2018.gadā publicēja pārskatu ar tipisku nosaukumu “Vecā pasaule ir neglābjama,
jauna pasaule ir neizbēgama”. Rietumos ir sastopama publicistu atziņa “2020.gads
– Vecās Sistēmas nāves gads”. “Covid-19” pandēmija kļuva lielisks faktors
Vecās Sistēmas iznīcināšanai.
§
Augsti
kvalificēta un neangažēta “Rietumu globālā projekta” kritika pievērš uzmanību
vienam ļoti būtiskam apstāklim. Pasaules jaunas kārtības sistēmu nevar radīt un
tā arī praktiski neeksistē tāpēc, ka trūkst sinkrētiska valoda,
transdisciplināra valoda, kas spētu aprakstīt jauno realitāti. Pagaidām saruna
par Jaunu Sistēmu notiek Vecās Sistēmas valodā. Bet tas ir konceptuāli
bezjēdzīgi. Jauni realitātes fenomeni vienmēr pieprasa jaunu terminoloģisko
aparātu. Kamēr nav izveidota jauna valoda, jauns terminoloģiskais aparāts,
notiek mīņāšanās uz vietas.
§
ASV
prezidenta vēlēšanu laikā bija unikāls gadījums; tāds gadījums, kāds pasaules
politiskajā dzīvē bija pirmo reizi un šokē ar drausmīgo bezatbildību. Baidens
solīja 11 miljoniem migrantu piešķirt pilsonību. Tādu ārprātīgu solījumu vēl
nebija devis neviens pasaules politiķis. Tāds solījums ir nacionāls noziegums –
tautas etniskā sastāva degradācija, valsts nācijas degradācija. Labi ir zināmas
migrācijas sekas, kardināli izmainot kultūru, civilizētības līmeni utt. Tā,
piemēram, Eiropas lielākais apdraudējums ir migrantu miljoni. Tas attiecas arī
uz ASV.
§
Svarīgiem
jautājumiem uzmanību pievērsa prof. David Wolpert no slavenā Santa fe
institūta (SFI). Viņš norādīja, ka “Covid-19” analīzei trūkst
sākotnējie dati: inficēšanās iespējamības koeficients, nāves gadījumu
koeficients utt. Bez tādiem datiem “Covid-19” analītika nav iespējama.
§
Pandēmijas
laikā politiķu retorikā, saprotams, dominē vēlēšanās glābt cilvēkus, realizēt
antikrīzes pasākumus. Taču tajā pašā laikā antikrīzes pasākumi ir ļoti dīvaini:
totāla vakcinācija, totāla kontrole, skaidras naudas likvidēšana, attālināta
izglītība, attālināts darbs, atsevišķu korporāciju bagātības krass pieaugums,
cilvēka tiesību ignorēšana, valsts konstitūcijas pārkāpšana, mediju uzkurināta
histērija, statistikas falsifikācijas, veselo cilvēku brīvības ierobežošana un
izolēšana.
§
Starptautiska
mēroga secinājums ir bēdīgs – patriotiskajiem spēkiem nav savas ideoloģijas un
krasi pieaug pseidopatriotisms, viltīgi un savtīgi izmantojot sabiedrības
neapmierinātību. Patrioti ir vienīgi spējīgi kritizēt neoliberālismu, neatzīt
varu un pārmest masām individuālismu, egoismu, hēdonismu, alkātību. Taču tas
arī ir viss, jo konstruktīva politiskā un ideoloģiskā programma neeksistē.
§
Patrioti
neko konceptuāli nozīmīgu nevar piedāvāt mentālā kollapsa un mentālās
kolonizācijas vietā. Pandēmijas mentālais uzbrukums nesastopas ne ar kādu
pretestību. Pandēmija kardināli izmaina cilvēces mentālo segmentu – psihisko,
apziņas, intelektuālo, prāta, domāšanas, uztveres.
§
Visas
trīs galvenās teorijas (nacionālisms/fašisms, sociālisms, liberālisms) ir
sagrāvušas tādus sociālos fenomenus kā šķira, rase, indivīds, zaudējot vēsturisko
lomu un vēsturiskās perspektīvas. Nacionālisms/fašisms un sociālisms vispār ir
nogājis no vēsturiskās skatuves. Šīs teorijas netiek iekļautas modernajā
analītikā, modernajos jaunas teorijas meklējumos. Savukārt liberālisms ir
izkropļots, un tā vietā ir neoliberālisms. Tā viens no lielākajiem “nopelniem”
ir sociālo fenomenu “tauta” un “suverēna valsts” degradēšana, velme pilnīgi
iznīcināt. Tautas pamats ir kultūrvēsturiskā likteņa kopība. Tauta ir tad, ja
tā sevi uzskata par noteiktas misijas, valodas, domas, idejas nesēju. Herders
teica, ka tauta ir Dieva domas. Neoliberālisms tautām atņem to misiju, valodu,
domas, idejas, visu izšķīdinot bezpersoniskajā globālismā, transnacionālo
formējumu kosmopolītismā, nacionālās suverēnās valsts nevajadzībā un kaitīgumā.
§
Neoliberālisms
un tā jaunākais komponents globālisms necenšas ieviest organisku demokrātiju –
tautas līdzdalību savā liktenī. Neoliberālisma/globālisma demokrātija ir bez
tautas līdzdalības. Neoliberālisms/globālisms jau ir ideoloģiski apstrādājis
sociuma apziņu tik lielā mērā, ka cilvēkiem (tautai) ir zudusi interese par
organisku demokrātiju. Masveidīga ir ļaužu garīgā emigrācija no organiskas
demokrātijas, pie reizes pieļaujot ideju banalizāciju, ideju nodevību un pat
cilvēciskuma, garīguma, pašcieņas nihilismu. Neoliberālisms/globālisms cilvēka
vietā netraucēti ģenerē postcilvēku. 2020.gada “Covid-19” pandēmija
kļuva viena no enerģiskākajām un rezultatīvākajām postcilvēku radīšanas
platformām, kuras dehumanizācijas procesos aktīvi iesaistās paši cilvēki, lai
ātrāk un nesāpīgāk atbrīvotos no savas cilvēciskās identitātes un adaptētos “jaunajā
normālībā”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий