Vispārpieņemts viedoklis ir par tagadnes prioritāti; proti, viedoklis par
to, ka sabiedriskajā apziņā primārā ir tagadne. Sabiedrībai nerūp ne pagātne,
ne nākotne. Sabiedrība rūpējas tikai par to, kā plašāk un biežāk izmantot
tagadnes masu kultūras industrijas iespējas un tagadnes labumus ķermeņa
lutināšanai. Tāda dzīves pozīcija tiek attiecināta uz moderno patērēšanas
sabiedrību un glamūrīgo dzīves baudīšanas sabiedrību. Protams, tā nav laba,
pareiza, cilvēciski vērtīga un cilvēciski perspektīva dzīves pozīcija. Ja
cilvēki pārstāj interesēties par pagātnes mantojumu un cilvēki pārstāj tiekties
pēc kaut kā konstruktīvi jauna un labdabīga nākotnē, tad tas liecina par
sociālo traumētību - garīgo pagrimumu, morāli tikumisko noslīdējumu,
civilizētības trūkumu. Kā zināms, šodienas sabiedrība – pašmērķīgas patērēšanas
un iracionālas dzīves baudīšanas sabiedrība – tiek bargi kritizēta globālo
sociālo problēmu analītikā. Galvenokārt vaino postmodernismu. No XX gs. 70.gadiem
dominējošais postmodernisms kā dzīves filosofiskais un ideoloģiskais pamats atklāti
izsmej gan pagātni, gan nākotni kā sabiedriskās apziņas saturiskos elementus.
Pagātnes izsmiešanai patiešām var būt (reāli ir konstatējams) kaut kāds
rezultāts. Sabiedrības ciklopiskā daļa var par pagātni neinteresēties. Taču no
nākotnes sabiedriskā apziņa nevar izvairīties. Nākotnes klātbūtne vienmēr ir
tagadnes esamībā. Tas var būt tiešā veidā, apcerot konkrētus nākotnes projektus
un izvirzot konkrētus nākotnes mērķus. Un tas var būt netiešā veidā bez
speciāla diskursa par nākotni, kā arī demonstratīvi ignorējot nākotni, kā to
māca postmodernisms un kā tas ir sastopams praktiski. Arī šodienas tagadnē ir
netieša nākotnes klātbūtne. Tās cilvēciskās morālās negatīvās noslieksmes un
tās cilvēciskās intelektuāli neadekvātās izdarības, kas šodien pulsē cilvēkos,
noteikti turpināsies, paplašināsies, padziļināsies, pilnveidosies nākotnē.
Tagadne vienmēr ģenerē nākotni. Tagadnes procesiem un parādībām vienmēr ir
noteiktas sekas nākotnē arī tad, ja pie tā netiek speciāli piestrādāts dažādu
programmu, projektu, ideālu formulēšanas veidā. Nākotnē noteikti būs tas, kas
jau ir tagad. Nākotnē noteikti būs ražens turpinājums homoseksuālisma
legalizācijai un juridiskajai nostiprināšanai, nākotnē dokumentos vairs
nenorādīs cilvēka dzimti, tiks no konstitūcijas izsvītrots vārds ”rase”, noteikti
sekmīgi turpināsies ģimenes sociālā institūta graušana, nacionāli tendēto homo
localis nostums grāvī transnacionāli tendētais homo globalis, nekvalificēts
strādnieks tiks publiski dēvēts par nerentablu cilvēku. Nākotnē būs totāla
brīvprātība, ļaujot sevi potēt pret vakcīnu/čipu. Nākotnē būs totāla
brīvprātība attālināti mācīties, attālināti izmantot medicīnas pakalpojumus
utt. Nākotnē maska kļūs cilvēka sejas dabiska sastāvdaļa.
Комментариев нет:
Отправить комментарий