Latviešu
kultūrnācijas intensīvajā virzībā uz postcivilizācijas apkaunojošo kvalitāti
atsevišķs romāns ir t.s. trimdas latviešu ieguldījums. Tas sākās “perestroikas/atmodas”
periodā un aptver visus pēcpadomju gadus.
Zīmīga ir emocionāli
psiholoģiskā atmosfēra. T.s. padomju latvieši uz trimdas latviešiem lūkojās ar
lielu bijību un savas mazvērtības kaunīgu apziņu. Padomju latvieši uz trimdas
latviešiem lūkojās ne tikai ar bijību, bet arī ar lielām cerībām. Trimdas
latvieši bija dzīvojuši brīvā valstī, demokrātiskā iekārtā. Viņi bija guvuši
ideoloģiski nesamaitātu un pareizu izglītību. Viņi zināja kapitālisma
ekonomikas likumus, priekšrocības u.tml. Padomju latvieši ļoti cerēja, ka
trimdas latvieši konstruktīvi palīdzēs atjaunot labu valsti pēc PSRS sagraušanas.
Padomju latvieši paļāvās uz trimdas latviešu morālo cēlumu, izglītotību, profesionālo
sagatavotību, patriotiskumu, nacionālo interešu aizstāvēšanu.
Noteikta emocionālā
psiholoģiskā pozīcija bija arī tiem trimdas latviešiem, kuri vēlējās aktīvi
iesaistīties valsts atjaunošanā. Šajā emocionālajā psiholoģiskajā pozīcijā
netika slēpta trimdas latviešu pašpārliecinātība, pārākuma apziņa, augstprātīga
attieksme pret padomju latviešiem. Pulsēja padomju latviešu nevērtības atklāta kritika.
Trimdas latvieši uz padomju latviešiem lūkojās ar neslēptu skepsi. Trimdas
latviešu nollendorfi, kangerkārļi, matīsvitas, priedīšaijas (nosaucu tos, kuru
augstprātību pats toreiz izjutu) lūkojās uz Latvijas vietējiem iedzīvotājiem kā
uz atpalikušiem pigmejiem.
Trimdas latviešu
ieguldījums kultūrnācijas dzīvē aizvadītajos 30 un vairāk gados ir ļoti
būtisks. Šajā romānā ir vairākas sižetiskās līnijas. Pirmais un vissvarīgākais
ir politiskais sižets – jautājums par neatkarību, “otrās” Latvijas Republikas
valsts iekārtu. Un šajā ziņā nākas konstatēt fundamentālu nacionālo nodevību. Trimdas
latviešu barveži glumo meierovicu vadībā izveidoja politisko koalīciju ar
LKP/VDK morālajiem kastrātiem. Tātad glumie meierovici ir līdzvainīgi kriminālā
kapitālisma un “otrās” LR simulakra izveidošanā. Latvijā nekas nemainījās, jo
politisko varu saglabāja tie paši, kuri bija pie varas padomju gados. Jaunums
bija tikai tas, ka LKP/VDK morālie kastrāti izlaupīja sabiedriskos īpašumus.
Trimdas latviešu nodevēji ir tādi paši kriminālie noziedznieki kā LKP/VDK morālie
kastrāti. Par to var internetā
lasīt:
“1993.g. 13.februārī slepenā konsultatīvā apspriedē
viesnīcā „Jūrmala“ tika panākta vienošanās par priekšvēlēšanu bloka –
savienības „Latvijas ceļš“ (LC) izveidošanu. Tika panākta vienošanās starp
komunistiem – „kažokapmetējiem“ un Pasaules brīvo latviešu apvienības (PBLA)
vadību. Kā atceras Māris Gailis: „Aktīvs
bija Egils Levits, kurš faktiski arī bija saite starp šejieniešiem un
trimdiniekiem. Meierovics pat izteicās, ka, ja piedalīsies Egils, tad viņš arī
ies.” 5. Saeimas vēlēšanās 1993.g. jūnijā LC pārliecinoši uzvarēja un ieguva 36
vietas Saeimā. Anatolijs Gorbunovs tika ievēlēts par 5. Saeimas priekšsēdētāju,
bet Valda Birkava veidotajā Ministru kabinetā par ministriem kļuva četri PBLA
pārstāvji. Šīs valdības
laikā, kuras Tieslietu ministrs bija PBLA konsultants un Kluba 21 biedrs Egils
Levits, tika pieņemti galvenie valsts pamatlikumi, kuri noteica Latvijas
turpmāko likteni, kā arī noslēgti līgumi ar Krieviju, tai skaitā,
par militāro pensionāru mūžīgu palikšanu Latvijā ar visām ģimenēm un sociālo garantiju
piešķiršanu tiem.”
Romānā noteikti ietilpst sižets par Sorosa
fonda darbību pēcpadomju Latvijā. Tas ir sava veida ideoloģiskais, humanitātes
sižets. Sorosa fonda darbība notēmēta uz sabiedrības apziņas transformēšanu
atbilstoši neoliberālisma, postmodernisma destruktīvajiem konceptiem. Sorosa
fonda filiāle Latvijā ir humanitātes noziedzniece. Kā zināms, vietējo filiāli
vienmēr ir diriģējuši latviešu trimdas kadri – matīsvitas, tēraudvitas u.c.
No 2018.gada 6.oktobra, kad Latvijā sākās
kultūrnācijas enerģiski sarūpētais debilitātes laikmets, romānā nākas iekļaut sižetu
par trimdas latviešu nonākšanu pie varas premjerministra krēslā un valsts
prezidenta krēslā. Kultūrnācijas likteni tagad nosaka tipiski trimdas primāti –
hipermuļķis lingvists un glamūrīgais pseidointelektuālis nācijas
tēvs/pravietis. Abi primāti kultūrnāciju stabili stūrē postcivilizācijas
virzienā.
Комментариев нет:
Отправить комментарий