·
Neapšaubāmi,
postcivilizācijā eksistēs intelektuālās strāvas – pārdomu zināma tematika,
intensitāte, rezultativitāte, sociālā ietekme, kognitīvie panākumi.
Postcivilizācijā katrā ziņā būs intelektuālā elite ar savas darbības saturu.
Atšķirībā no civilizācijas intelektuālajai elitei postcivilizācijā būs
margināls statuss arī tajā gadījumā, ja šīs elites pārstāvji nodrošinās sociuma
eksistenciālo bāzi.
·
Postcivilizācijas
intelektuālajai elitei būs raksturīga specifiska analītiskā apdāvinātība un analītiskais
instinkts. Šajā ziņā postcivilizācijā nekas nemainīsies, salīdzinot ar attiecīgo
stāvokli civilizācijā. Vienīgi nākas šaubīties, vai saglabāsies gods būt
apspiestam. Civilizācijā idejiskam, patstāvīgi domājošam cilvēkam bija gods būt
apspiestam, kas varēja notikt politisko un ideoloģisko interešu vārdā.
Postcivilizācijā, kuras pamatā ir demonizācija (normu, vērtību, ideālu speciāla
pārdēvēšana - terminoloģiskā un idejiskā degradēšana) intelektuālas personības,
sistēmveidojošas personības var tikt vajātas, ignorētas, nostumtas perifērijā
atbilstoši postcivilizācijas imunitātei (īpaši patoloģiskajam naidam pret
intelektu).
·
Postcivilizācijā
neeksistēs fenomens, kuru latīņu valodā dēvē “sophia perennis” (mūžīgā
gudrība). Šī fenomena vajadzība, autoritāte un reputācija ir atkarīga no
sociumā valdošās attieksmes pret pagātnes mantojumu. Kā zināms, visaptveroša
atsacīšanās no pagātnes mantojuma notika jau civilizācijas norieta stadijā
graujošajā postmodernismā – postmodernisma “filosofijā” un postmodernisma “mākslā”.
·
Civilizācijas
sabrukuma izskaidrojumos ir tādi fundamentāli jautājumi, uz kuriem nav atbildes
un kurus vispār nevēlas dzirdēt pat intelektuāļi. Tā, piemēram, atbilde nav uz
jautājumu “Kāpēc “baltā” rase sāka novecot un izmirt XX gs. otrajā pusē, reti
stūrgalvīgi izvairoties un atsakoties dzemdēt bērnus?”. Nav iespējams uz šo
jautājumu sagatavot atbildi ar kritiski objektīviem argumentiem. Ja kāds uzdot
šo jautājumu kategoriskā tonī, tad viņu nekavējoties nolādē. Nolādē arī
atbildi, ka Dievi pamet Zemi un tās iedzīvotājus, atstājot viņus morālajam un
fiziskajam sabrukumam, ar ko hinduismā ir raksturīgs ceturtais (pēdējais)
laikmets – Kali dēmona laikmets (Kali yuga). Eiropeiskajā
tradīcijā tas ir “dzelzs laikmets”, līdz kuram eiropieši noslīd no pirmā,
zelta, laikmeta. “Dzelzs laikmeta” galvenā pazīme ir transcendentālā zaudēšana
(atsacīšanās no Dieva kā transcendences pamatbāzes).
Комментариев нет:
Отправить комментарий