Latviešiem nav
tas, ko sauc par "tautas sirdsapziņu". Tā var būt valsts institūcija,
sabiedriskā organizācija, atsevišķas personības ar konsekventi ideālu morālo
autoritāti un reputāciju. Ļoti bieži “tautas sirdsapziņa” ir baznīcas pārstāvji.
"Tautas sirdsapziņas" galvenā funkcija ir apturēt un nosodīt
amoralitāti. “Tautas sirdsapziņa” kļūst sava veida arbitrs sociāli tikumiskajos
procesos, palīdzot sabiedrībai strikti nošķirt morālu izpausmi no amorālas
izpausmes.
Pēcpadomju Latvijā
“tautas sirdsapziņa” principā nevar rasties, jo kriminālais kapitālisms ar noziegumu
brīvību izslēdz kāda fenomena morālās autoritātes un reputācijas iespējamību. “Tautas
sirdsapziņa” nevar būt valsts institūcija vai sabiedriskā organizācija. Nevar
būt arī atsevišķas presonības, jo to nepieļautu valdošās kliķes varā esošie masu
komunikācijas līdzekļi. Lai kāda personība kļūtu “tautas sirdsapziņa”, medijos
ir nepieciešama šīs personības publiskā prezentācija. Citiem vārdiem sakot,
sabiedrībai ir jāzina par attiecīgās personības eksistenci – morāli kristāltīro
darbību, uzvedību un komunikāciju ar līdzcilvēkiem. Medijiem ir jāsniedz informācija
par cilvēku, kas var būt morālais paraugs visai tautai.
Dzīve bez “tautas
sirdsapziņas” ir bezgalīga un neierobežota morāli duļķaina dzīve. Tā, piemēram,
Rīgas pils nelieti neviens neapturēs, un viņš turpinās melot. Lapsas komerciālā
darbība amoralitāti vēl vairāk uzspodrina, jo Lapsa melo naudas dēļ, kas
noteikti ir pretīgāk par melošanu varas krēsla dēļ. "Tautas sirdsapziņas"
trūkums ir viens no galvenajiem faktoriem kultūrnācijas morālajam pagrimumam,
bet visas amoralitātes sākums ir noziedzīgā valsts iekārta (kriminālais
kapitālisms ar tā noziegumu brīvību), netraucēti un plaši paverot ceļu
ekonomiskajiem, humanitātes un morālajiem noziegumiem.
Latviešu masveida intelektuālā šaurība
nav vislielākā nelaime. Katra etnosa genofondā ir kaut kāda specifika. Tā tas
ir arī latviešiem, un tas ir normāli. Vislielākā nelaime ir latviešu populācijā
sastopamais negodīgums, nelietība, neuzticamība, nodevība, pielīšana,
denuncēšana, gudro un godīgo tautiešu nicināšana, atstumšana, vajāšana.
Aizvadītajos 30 melnajos pēcpadomju gados taisnīgums un tiesiskums ir bijis “pie
vienas vietas”. Arī brīvība, suverenitāte, valstiskā neatkarība latviešiem
tagad ir “pie vienas vietas”. Tādējādi vislielākā latviešu bēda ir morālajā
jomā, nevis intelektuālajā (piem., nespējā uztvert būtību, galveno). Starp
citu, intelektuālajā jomā latvieši pat ir savā ziņā apdāvināti, jo ir talantīgi
zagļi un zagšanas shēmu meistari. Tāda rodas analītiskā tirāde, tiekoties ar
2020.gada vasaras nelietībām. Latvieši postcivilizācijā braši iesoļos bez “tautas
sirdsapziņas”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий