Nevienai
civilizācijai vēl nav izdevies izvairīties no bojāejas un saglabāties uz
mūžīgiem laikiem; teiksim – līdz pasaules galam. Rietumu civilizācija noteikti
nebūs izņēmums. Rietumu civilizācijas noriets ir vēsturisks fakts, un mēs esam
tā liecinieki, katrs izjūtot nelabo kopējo procesu atkarībā no sava sociālā
jūtīguma.
Civilizācijas
bojāejas tradicionālie rezultāti ir divējādi. Viens rezultāts ir pārveide jauna
tipa civilizācijā. Piemērā noder PSRS pārveidošanās Krievijas Federācijā, kuru
krievu intelektuāļi uzskata par atsevišķu civilizāciju bez konceptuālās pamatsistēmas
vienotības ar mūsdienu Rietumu jeb eiropeisko civilizāciju. Otrs rezultāts ir
civilizācijas izšķīšana daudzos atsevišķos un lielā mērā patstāvīgos sociāli
politiskajos fenomenos ar pretenziju eksistēt valsts statusā. Šajā ziņā
klasisks piemērs ir antīkās civilizācijas (Romas impērijas) sabrukums. Tā
rezultātā radās daudzas savstarpēji nesaticīgas barbaru valstiņas, un Eiropā
iestājās “tumšie gadsimti” (Petrarka) bez jebkādas iespējas lietot jēdzienu
“eiropeiskā civilizācija”.
Civilizācijas iet
bojā divējādi arī laika ziņā; proti, iet bojā relatīvi īsā laikā un iet bojā
relatīvi ilgā laikā. PSRS tika sagrauta “perestroikas” mēnešos. XX gadsimta
sākumā cariskā Krievija (krievu pareizticīgā civilizācija) sabruka trijās
dienās. Tā uzskata ne tikai V.Rozanovs – krievu filosofs un krievu
civilizācijas sabrukuma liecinieks. Antīkās civilizācijas (Romas impērijas)
bojāeju mēra vairākos gadsimtos. Pirms Romas impērijas valstiskās likvidācijas
oficiālā datuma 476.gada 4.septembra bija vismaz trīs gadsimti, kuros
konstatējamas civilizācijas norieta pazīmes.
Uz jautājumu “Kas
izveidosies Rietumu civilizācijas vietā un cik ilgi turpināsies Rietumu
civilizācijas noriets?” pašlaik var būt tikai hipotētiskas atbildes. Pašlaik
vislielākā skaidrība ir par norieta tempu. Tas ir samērā straujš. Par Rietumu
civilizācijas norieta sākumu jāuzskata planetārās demogrāfiskās pārejas starts
1960.gadā. Togad sākās “baltās” rases strauja izmiršana un novecošana, ļoti
destruktīvi ietekmējot eiropeīdu mentalitāti, kultūru, velmi pastāvēt kā
civilizācijai. 70.gados Rietumos ieviesās un ātri nostiprinājās postmodernisms
un neoliberālisms, kļūstot par civilizācijas norieta galvenajiem dzinējspēkiem.
Aizvadītajos 50 gados līdz 2020.gadam, kad tiek rakstīts šis teksts, Rietumu
civilizācijā deģenerācija un degradācija jau ir pilnā mērā pārņēmusi politisko
eliti, pilsētu inteliģenci, akadēmiskās aprindas tādā mērā, ka normālajiem
cilvēkiem vairs nav vietas iracionālisma un veselā saprāta deficīta apmātajā
populācijā. Aktuāli ir tādi apzīmējumi kā postcilvēki, postkultūra,
postcivilizācija.
Planetārā
demogrāfiskā pāreja noslēgsies 2050.gadā. Tad cilvēcē iestāsies demogrāfiskā
stabilitāte un tās satelīts noteikti būs mentālā stabilitāte – vērtību, normu, morālās
orientācijas, politisko un ideoloģisko programmu stabilitāte dzīves norisēs un sabiedrības
apziņā. Acīmredzot līdz 2050.gadam Rietumu civilizācija būs radikāli
izmainījusies un radikālo izmaiņu rezultātu nāksies fiksēt ar vārdu
“postcivilizācija”. Tajā dominēs jauns antropoloģiskais tips (patoloģiskais
vairākums) – postcilvēks, nodrošinot postcilvēku despotiju. Par to skaudri
liecina Rietumu civilizācijas ģenerālā tendence, virzība, noslieksme, noskaņa.
Rūpes par ļaužu intelektuālā un morālā līmeņa saglabāšanu atbilstoši Homo
sapiens modelim Rietumu civilizācijā nepastāv, bet ja tomēr vēl kaut kur
pastāv, tad šīm rūpēm ir margināls, perifērs, sporādisks vēriens. Nevienu
sabiedrisko, politisko, valstisko spēku neuztrauc cilvēku masveidīgā novirze no
veselā saprāta. Homo sapiens prasībām neadekvāti hominīdi ir kļuvuši
antropoloģiskā norma un pat cienījams personāžs. Par to liecina šausmīgi kroplā
attieksme, piemēram, pret homoseksuāļiem. Veselā saprāta atmiršana ir kļuvusi eiropeīdu izglītotās
daļas lepnums. Ne velti 2020.gadā “Covid-19” pandēmijas sociālā aura
liecina par digitālā antifašisma terapijas neiespējamību “baltajā” rasē, bez
mazākā satraukuma atsakoties no cilvēka tiesībām un brīvības. Cilvēciski vitālo
vajadzību prioritātes kropļošana ir kļuvusi konsekventa izpausme sabiedrības
masu apziņā. Ideāli, futuroloģiski sapņi, idejas, koncepti ir zaudējuši
baudkārei, glamūram, perversijai, šarlatānismam, antizinātniskumam,
iracionālismam, debilitātei, alkātībai, izprieču industrijai, bezjēdzīgajai
patērēšanai. Tā tas ir XXI gadsimta sākumā. Bet vispirms no XX gadsimta
60.gadiem “baltā” rase zaudēja košļājamai gumijai, džinsiem, kroskurpēm, lodīšu
pildspalvām, neilona mēteļiem un visam pārējam jaunajā “lietu pasaulē”, kuru
lieliski aprakstīja Žans Bodrijārs grāmatā “Patērēšanas sabiedrība” (1970). Sociālisma zemju
pilsoņiem vajadzēja mazliet paciesties, lai arī viņi varētu pievienoties tik
vilinošajai patērēšanas sabiedrībai ar tīru sirdi, gaišām gaidām, lielu
entuziasmu un (kā operatīvi atklājās) ar absolūti tukšu galvu, kurā bez
jebkādas pretestības momentā līdzās patērēšanas kultam ieperinājās mentāli
toksiskais postmodernisms un ne mazāk mentāli toksiskais neoliberālisms.
Rietumu
civilizācijas norieta destruktīva pazīme ir noziegumu brīvība. Visuzskatāmākajā veidā noziegumu brīvība ir sastopama
bijušajās sociālisma zemēs. Tādā zemēs kā Krievijas Federācija (turpināsim to
pieskaitīt Rietumu civilizācijai) un Latvijas Republika pēc PSRS sagraušanas
nekavējoties radās kriminālais kapitālisms (kapitālisma unikāla modifikācija)
ar juridiski leģitīmu noziegumu brīvību galvenokārt masveidīgas organizētās
noziedzības formā. Organizētā noziedzība ir sastopama daudzās Rietumu valstīs.
Rietumu civilizācijai tā ir kopīga nelaime. Taču kriminālā kapitālisma valstīs organizētā
noziedzība ir vismasveidīgākā un visdestruktīvākā; faktiski tā ir valstiskuma
pamats un faktiski tā ir nacionālā katastrofa, kas, saprotams, reizē ir
antropoloģiskā katastrofa, iedibinot recidīvistu apziņu tautas plašā slānī.
Apziņa ir cilvēka
psihiskais stāvoklis, apliecinot ārējās pasaules un sevis paša subjektīvos
pārdzīvojumus. Apziņa apliecina cilvēka mentālo darbību. Apziņas pazīmes ir
valoda, domāšana, priekšstati, pasaules modeļa veidošana. Apziņas struktūrā
ietilpst izziņas procesi, subjekta un objekta atšķiršanas procesi, attieksme
pret sevi un citiem, kreatīvā darbība.
Nav īpaši
jāpaskaidro, kāds saturs ir kriminālā kapitālisma noziegumu brīvībā auklēto
organizētās noziedzības subjektu apziņai. Saprotams, ka šo subjektu apziņa (īpaši
kreatīvā darbība) riņķo tikai ap noziedzību – jaunu noziegumu izdomāšanu, jaunu
noziedzības shēmu izstrādāšanu utt. Kriminālā kapitālisma organizētās
noziedzības ģēniju apziņa ir tipiska recidīvistu apziņa. Tā jau 30 gadus pēc
PSRS sagraušanas ir attīstījusies, modernizējusies, tehnoloģiski
pilnveidojusies, adaptējusies apstākļu mainībā. Recidīvistu skaits ir liels.
Tas, ko atklāti dēvē par valdošo kliķi, kriminālajā kapitālismā ir samērā plašs
slānis.
Recidīvistu
apziņa sabiedrībā ir eksistējusi arī agrāk. Cilvēces vēsturē dažāda veida
noziedzības klātbūtne ir bijusi vienmēr. Kriminālā kapitālisma ūnikums nav
recidīvisti ar viņu specifisko apziņu. Kriminālā kapitālisma ūnikums ir tas, ka
recidīvistu organizētā noziedzība ir valstiskuma pamats – valsts politikas un
ideoloģijas pamats. Kriminālajā kapitālismā valda recidīvisti – organizētās
noziedzības noziedznieki. Recidīvisms ir kriminālā kapitālisma identitātes
kodols.
Recidīvistu
cilvēciskā nevērtība nav noslēpums. Turklāt no senseniem laikiem ir saprasts,
ka recidīvisms ir ģenētiski mantota sērga ar defektīvām ģenētiskajām pazīmēm.
Noziedzības izplatībā būtiska loma ir bioloģiskajiem faktoriem un to
determinētībai psihofizioloģiskā segmentā. Recidīvista genotipā ir ģenētiski
mantoti nelabi gēni. Recidīvistu bērniem un mazbērniem vairāk vai mazāk ir
noslieksme uz noziedzību. Tāpēc sabiedrība dažādiem līdzekļiem vienmēr ir
centusies ierobežot recidīvisma pārmantojamību. Jaunajos laikos sāka praktizēt
piespiedu sterilizāciju. Tā tika paredzēta daudzu Rietumu valstu eigēnikas
programmās.
Nākotnes
sabiedrība saņem ļoti draudīgu mantojumu – recidīvistu slāni. Turklāt tas ir
slānis ne tikai ar recidīvistu apziņu, bet arī ar sociālā darvinisma apziņu.
Kriminālā kapitālisma valdošā kliķe ir pilnā mērā pārliecināta par tiesībām
uzturēt sev izdevīgu noziegumu brīvību. Valdošajā kliķē izplatīts ir viedoklis,
ka tā ir tiesīga pārvaldīt valsti un savā labā izmantot tās resursus, bet
“tautu” pakļaut stingrai kontrolei un tās dzīvības uzturēšanai atvēlēt vienīgi
eksistenciālo minimumu. Draudīgais mantojums ir ģenētiski cementēts. Nākotnē
tādējādi tiek garantēta nepārtraukta recidīvistu kundzība.
Комментариев нет:
Отправить комментарий