v
Dažādu
notikumu un to publisko izvērtējumu komentēšanu uzskatu par sava darba būtisku
elementu. Šajā materiālā ievietoju 2020.gadā sagatavoto komentāru daļu, kurai
var būt zināma paliekoša vērtība. Komentāri sagatavoti pēc 2018.gada 6.oktobra
Saeimas vēlēsanām, kad Latvijā sākās debilitātes laikmets.
v
“Izteicienu”
izvēle nav patīkama nodarbošanās. Nākas izvēlēties visradikālākos,
visagresīvākos, vispazemojošākos vārdus. Tas nav patīkami. Korekta polemika nav
iespējama. Tā ir iespējama tikai tad, ja saduras tādi dažādi uzskati, kurus
katru balsta zināšanas, erudīcija, talants, radošums, garīgums, intelekts,
profesionalitāte, atbildības sajūta u.tml. Kāda var būt korekta polemika ar
“583 darāmo darbu” valdības locekļiem? Kāda var būt korekta polemika ar
Beitneri – “nācijas tēva” autori? Kāda var būt korekta polemika ar glamūrīgo
pseidointelektuāli Rīgas pilī? Kāda var būt korekta polemika ar
vakcinācijas-čipizācijas faniem? Mani skolotāji vienmēr mācīja izvēlēties tādus
izteicienus, lai tie precīzi atspoguļotu attiecīgās izpausmes būtību un
vērtību. Nelietību ir nesaudzīgi jāsauc par nelietību, supernelietību – par
supernelietību utt.
v Jau tagad ir zināmi vairāki gudri un godīgi potenciāli
valstsvīri. Taču, kā parasti, viņi tiek masveidā norieti, pazemoti, viņu
biogrāfijā meklē kompromitējošus faktus utt. Tas, pirmkārt. Otrkārt, mūsu
kultūrnācijā nav attīstīts uzticēšanās, paļāvības princips. Teiksim, angļi ir
slaveni ar savu uzticēšanos un paļāvību izvēlētajiem valsts vadītājiem. Angļi
klusi un pacietīgi uzticas un paļaujas. Pie mums tas nenotiek, jo katrs sevi
uzskata par gudrāko, piemērotāko un tāpēc nevienam citam neļauj neko reāli
darīt. Ja kāds tiek kaut kur izvirzīts, tad tūlīt tiek nolamāts, necenšoties
viņam uzticēties un paļauties uz viņu. Pie mums ievēlētos deputātus jau nogāna
otrajā rītā pēc vēlēšanām, kad Saule vēl nav uzlēkusi. Treškārt, mūsu
kultūrnācijā gaišie spēki vieni paši bez ārēja atbalsta nevar uzvarēt tumšos
spēkus. Padomju laikā mūsu gaišajiem spēkiem tika sniegts milzīgs ārējais
atbalsts, tāpēc latviešu kultūra savas attīstības kulmināciju vēsturiski pirmo
reizi sasniedza 20.gs. 70.gados. Pēcpadomju laikā latviešu gaišajiem spēkiem
neviens nepalīdz, tāpēc visur ir nostiprinājušies tumšie spēki - idioti,
nelieši, dauni, šarlatāni un, protams, patoloģiski zagļi, nodevēji, laizītāji.
Vārdu sakot, mēsli. Izņēmums nav arī "akadēmiķu",
"profesoru" kūtī. Simbols - Muižnieks no smirdošās LU.
v Šuplinska ir šuplinska! Taču viņai joprojām nepamatoti pārmet LU rektora
vēlēšanu sakarā. Tas ir dīvaini, jo patiesība par LU rektora vēlēšanu nelietīgo
farsu ir labi zināma. Tā, piemēram, vēlēšanu aculiecinieks internetā raksta:
"Jā, tādu cirku jāpameklē. Kļaviņš (biologs) vienkārši bezmaz pagrūda malā
balsi skaitīšanas komisijas vadītāju, kurš tikko bija paziņojis, ka vairākumu
(!!!) balsu nav ieguvis neviens (!!!) un rektors nav ievēlēts (!!!) un
paziņoja, ka ir ievēlēts viņa čoms Muižnieks. Trakāk kā kaut kādā kolchozā, kur
slaucējas vēl arodbiedrības priekšnieci..." Pretēji LU Satversmes sapulces
2019. gada 24. maija sēdē paziņotajam balsošanas rezultātam, ka nav ievēlēts
neviens no kandidātiem, Satversmes sapulces priekšsēdētājs M. Kļaviņš
vienpersoniski paziņoja, ka ir ievēlēts I.Muižnieks. M.Kļaviņam šādu paziņojumu
nebija nekāda tiesiska pamata izdarīt, jo LU rektora amata kandidāts
I.Muižnieks par viņa ievēlēšanu LU rektora amatā nebija saņēmis klātesošo LU
Satversmes sapulces dalībnieku balsu vairākumu, turklāt “pret” viņa ievēlēšanu
LU rektora amatā bija balsojuši vairāk dalībnieku nekā “par”. Muižnieks nav tik
stulbs, lai nesaprastu to, ka nav ievēlēts. Viņam vajadzēja pielīdēju Kļaviņu
apturēt, bet tas nenotika. Muižnieks ne tikai viņu neapturēja, bet sarīkoja jaunas
mahinācijas. Secinājums - neglābjams nelietis! Šuplinsku nedrīkst vainot LU sarīkotajā smirdoņā!
v Protams, strauji veidojas jauna tipa saimnieciskā darbība
ar jauna tipa "proletariātu". Rietumu civilizācijā šis process
nesastopams ar lielāko apdraudējumu - bezdarba pieaugumu, jo "baltā"
rase izmirst, izklīst citos kontinentos. Darbs pietiks visiem. Cita lieta, kā
jaunā tipa saimnieciskā darbība attīstīsies tur, kur ir milzīga dzimstība, kura
apstāsies tikai gadsimta vidū. Nav grūti saprast, ka lielā dzimstība nav
labākais faktors digitālajai saimnieciskajai darbībai. Darbs nebūs visiem.
Dotais teksts ir interesants tajā ziņā, ka "tauta" jau priecājas un
propagandē digitālo saimniecisko darbību - priecājas par dzīves radikālajiem
jaunajiem formātiem. Priecajas tāpat kā nesen priecājās par
komunisma/sociālisma celtniecības gardumiem. Digitālā dzīve veido jauna tipa
cilvēku. Vai tas būs Homo sapiens jeb Homo digitalis rādīs laiks, kaut gan jau
pašlaik nākas novērot ne visai priecīgas pārmaiņas no Homo sapiens viedokļa.
Viedokļa leņķis ir svarīgs. Homo digitālis var pat nesaprast, ko vēlas Homo
sapiens un kam Homo sapiens piešķir vērtību - morālo, intelektuālo, politisko,
ekonomisko, estētisko, sociālo vērtību. Homo digitalis runās savā valodā atbilstoši
savas apziņas, zināšanu, vērtību orientācijas specifikai. Starp Homo sapiens un
Homo digitalis var izveidoties bezizmēra aiza. Procesi aizvadītajos 50 gados
par to liecina ļoti uzstājīgi.
v Ja latvieši atbalsta kaut ko relatīvi vienbalsīgi, tad
nevar būt nekāda kritiskā pārliecība par attiecīgā hominīda antropoloģiski
normālu līmeni. Latviešus vēsturiski tradicionāli vienbalsīgi apmierina tikai
antropoloģiskais brāķis. Latvieši visvairāk neciena, ienīst un vajā gudrus
un godīgus tautiešus. Tā ir latviskās identitātes pamatīpašība, sākums tam, ko starptautiskajā
auditorijā dēvē par latviešu savstarpējo nesaticību. Loģiski, ka latvieši savstarpējās
saticības/nesaticības vārdā vienbalsīgi tāpēc atbalsta vienīgi kaut kādu
pelēcību un idejisko nepatstāvību, pusvērtību vai nevērtību. Kriminālajā
kapitālismā, latviešu iemīļotajā valstiskumā, ar masveida noziegumu
(organizētās noziedzības) brīvību kādā amatā godīgs un gudrs cilvēks nemaz
nevar būt. Tā ir elementāra norma! Turklāt gudrs un godīgs cilvēks turas kosmiskā
attālumā no kriminālā kapitālisma mēslu bedres.
v Neapšaubāmi, digitālā fašisma nākotne būs atkarīga no
planētas etnosu spējas saglabāt brīvību. Viss būs atkarīgs no etnosu ētosa -
morāles normu, principu un ideālu kopuma, kas attiecīgajai tautai ir dzīves
pamats. Uz planētas ir tautas, kuras noteikti tik viegli nepakļausies
digitālā fašisma politikai un ideoloģijai. Tās ir tautas, kuras neviltoti ciena
brīvību, bet nevis politkorekti blādās par brīvību un simulē brīvību. Kā
saprotu, norvēģi pirmie uz Zemes protestē kā tauta - kā vienots sociālais
organisms. Latvijā latviešu tauta ir izšķīdusi un vairs nespēj funkcionēt kā
vienots sociālais organisms.
v Pandēmijas laikā sākās t.s. distances izglītības enerģiska
lobēšana. Turklāt netiek slēpts tās adresāts un mērķis. Distances izglītība ir
paredzēta kā masu izglītība sabiedrības zemākajai kārtai. Tās mērķis ir
samazināt valsts budžeta izdevumus, veicināt cilvēku masu apziņas
tehnoloģizāciju, kā arī izglītības komercializāciju. Distances izglītība
neattiecas uz sabiedrības elitāro kārtu, kurai saglabājas tradicionālā
izglītība. Distances izglītības lobētāji apgalvo, ka kvalitāte nemainās, jo
distances izglītība ir tikpat laba kā tradicionālā izglītība; distances
izglītība paver iespēju par 20% palielināt skolēnu/studentu skaitu bez papildus
līdzekļu ieguldīšanas, kas ir izdevīgi sabiedrībai. Distances izglītība ir
postcilvēku nākotne postcivilizācijā. To pašlaik vislabāk saprot vecākās
paaudzes cilvēki, kuri ir ieguvuši īstu izglītību un saglabājuši veselo saprātu
debilitātes laikmetā. Dažādas antropoloģiskās modifikācijas
"eiropeiski" domājošie jaunieši, protams, ir postcivilizācijas
dedzīgākais potenciāls.
v Iespējams ir šāds jautājums: Vai pēc
PSRS sagraušanas Latvija/latvieši varēja dzīvot un strādāt normāli bez tautas
izmiršanas, tautas izklīšanas, tautas ieslīgšanas nabadzībā, kad nebūtu šī
drūmā informācija par skolu masveidīgu likvidēšanu bērnu trūkuma dēļ un
vispārējās nabadzības pieaugumu? Atbilde ir noliedzoša - NEVARĒJA! Nevarēja
tāpēc, ka normālu dzīvi un darbu nepieļautu relatīvi globālā vide, ar kuru
organiski ir saistīta Latvija/latvieši. Krievijas kriminālais kapitālisms,
Rietumu finansu spekulatīvais un iracionālais kapitālisms, ASV pasaules
valdnieka mānija,- tas viss ir pamatīgs šķērslis jebkuras tautas normālai
pastāvēšanai Rietumu civilizācijā. Bet vislielākais šķērslis ir inteliģences
degradācija un deģenerācija, pilnā mērā nesaskatot normālas dzīves un darba
vajadzību. Valdošie
izdzimteņi tikai domā kā sadalīt miljardus, bet nevis radīt jaunas darbavietas,
celt jaunas rūpnīcas, attīstīt ražošanu, lai nevajadzētu pamest Latviju
bezdarba progresēšanas laikā. Pandēmijas sakarā uzdāvinātos miljardus varas
mēsli grib tikai izzagt, bet nevis ieguldīt tautas labā. Tāpēc plāno celt tikai
koncertzāles, cietumus, lai celtniecībai piešķirto summu varētu sadalīt. Varas
nelieši, protams, nesastopas ne ar kādu pretestību, nosodījumu, gribu viņus
patriekt. Tas tāpēc, ka visai inteliģencei no miljardiem tiek atmests kāds
kauls...Vakar bija informācija par dažu kaulu atmešanu
"humanitārajiem" valodas "pētniecībai". Kas ir
"humanitārajiem" laizītājiem atmestie 3 miljoni uz vismaz 5 miljardu
fona!
v Vai ir kāds dzīves segments, kurā īsts latvietis nezog?
Apzog vecākus, apzog radus un draugus, apzog darba devēju, apzog darba ņēmēju,
apzog valsti un pašvaldību, firmu un sabiedrisko organizāciju, apzog dzemdību
namu un apbedīšanas biroju. Un, protams, apzog arī armiju un policiju. Un nav
nekāda kauna sajūta un neviens nevienu zagli nekaunina! Un tā tas turpinās jau
30 gadus! Kāds zaga vienmēr. Padomju laikā redzēju zagšanā pieķertu strādnieci,
kura savās apakšbiksēs kājstarpē bija noslēpusi gaļas gabalu, ejot pēc darba
Talsu gaļas kombinātā uz mājām. Par zagšanas māniju ir lasīts vācbaltu tekstos.
T.s. vācu laikos zemnieki visbiežāk zaga krūmus novakara krēslā...Vai nebūtu
laiks kādam sociologam pamatīgi iedziļināties šīs zemes kultūrnācijas zagšanas
fantomā? Protams, tāda analītiskā darbība ir saistīta ar risku, jo pēcpadomju
laikā ir zagšanas brīvība un organizētai noziedzībai ir oficiāls statuss.
Valdošā LKP/VDK morālo kastrātu kliķe neļaus atmaskot savu noziedzīgo būtību un
darbību.
v Organizētas noziedzības brīvība (nesodamība, juridiskā
leģitimācija) pastāv jau 30 gadus. Tas ir pietiekami ilgs laiks, lai attiecīgi
koriģētu cilvēku apziņu; proti, apziņa perfekti adaptētos noziegumu brīvībā.
Noteikti varas kliķē dominē specifiska noziegumu brīvības apziņa, kad domāšana
riņķo tikai ap zagšanas shēmām, zagšanai iespējamajām summām utt. Apziņu koriģē
ne tikai ideoloģija, bet arī morālā atmosfēra, morālie nosacījumi. 30 gadi
skaitās vienas paaudzes aktīvas esamības laiks. Tātad viena paaudze ir pilnīgi
sagandēta. Ja tai piepluso citu paaudzi - LKP/VDK morālo kastrātu,
"prihvatizācijas" laupītāju kontingentu (attiecīgās paaudzes zināmu
daļu), tad aina ir pavisam katastrofāla - noziedzības apziņa ir vismaz gandrīz
divām paaudzēm no trim sociuma paaudzēm. Vēl tikai atliek atcerēties, ka
noziedzības noslieksmes tiek ģenētiski mantotas. Sterilizācijai vienmēr un
visur pakļauj pederastus, psihiski slimos un noziedzīgi tendētos reptīļus.
Latviešu varas inteliģence noteikti ir sterilizējama.
v Levita sejas galvenie vaibsti jau bija skaidri saskatāmi
agrāk. Gadiem ilgi regulārā līšana uz Rīgas pili liecināja par dziļu nekaunību,
kuru noteikti cementē prāta trulums, neļaujot funkcionēt pat viselementārākajām
morāles prasībām. Preambulas farss atklāja šausmīgu zinātnisko nekompetenci ne
tikai juridiskajās zināšanās, bet arī etnoloģiskajās, politoloģiskajās,
kulturoloģiskajās zināšanās. Satversme tika neprofesionāli pamatīgi piecūkota.
Savukārt Levita izteikumi medijos atklāja šķebīgu pseidointelektuālismu, kad
seklais prāts spēj izdalīt vienīgi kaut kādas glamūrīgi bezjēdzīgas frāzes.
Neadekvātā attieksme pret apzīmējumiem “pravietis”, “nācijas tēvs” atklāja
pašcieņas trūkumu, jo sevi cienošs cilvēks nekad neļautu pret viņu izturēties
tik smieklīgā veidā, nekādā gadījumā nepieļautu viņa raksturojumā izmantot
odiozus formulējumus. Ja tomēr tas turpinātos (un tas turpinājas!!!), tad
normāls cilvēks pagrieztu muguru viņa pazemotājiem (odiozie apzīmējumi,
protams, ir rupjš pazemojums), bet nevis pašapmierināti smaidītu un ar kaut
kādu debilu repliku vēl vairāk stimulētu idiotus. Levita sejas atbaidošie
vaibsti ir skaidri redzami. Bet vai tos beidzot gribēs saskatīt un ņemt vērā
latviešu inteliģence? Nav ticams! Levita fani principā ir ar vēl atbaidošākiem
vaibstiem un nemaz nesaprot, par ko ir “cepiens”. Tagad šis reti pretīgais tips
visu apcūko ar savu klātbūtni: Brīvības pieminekli, Brāļu kapus, tautas vadoņu
kapus, pienāks laiks Dziesmu svētkiem, pienāca kārta Līgo pasākumiem (Rīgas
pilī pie bezmaksas ēdiena galda viņš barojas no 2019.g.8. jūlija), pienāks
kārta Raiņa sumināšanas dienām. Tā vien liekas, ka šis vīrelis cenšas pēc
iespējas ātrāk apķēzīt to visu, kas ir dārgs latvietim. Latvietim ir dārgs arī
viņa naivums. Parādītā mēle teritoriālās reformas sakarā diezin vai atturēs
latviešus turpināt apčubināt savu nācijas tēti, pravieti, valstsgribu,
līdztautieti, kurš mīļi blādās “Latvija ir un būs jaudīga”, nesaprotot, ka tā
var teikt tikai par kādu mašīnu, lokomotīvi, kuras jaunu mēra zirgspējās (ZS).
v 2018.gada 6.oktobrī latviešu biomasa uzskatāmi demonstrēja
savu velmi turpmāk dzīvot debilitātes laikmetā, kad debilitāte pārņem
parlamentu, valdību, Rīgas pili. Latviešu biomasa bija sapratu, ka tā ir
sasniegusi jaunu antropoloģiski cienījamu līmeni - debilitātes līmeni kā
sociuma apziņas dominējošo stāvokli. Minētajā dienā parlamentā tika ievēlēts
debilitātes stāvoklim adekvāts deputātu kontingents. Minēto dienu var uzskatīt
par parlamentārā apvērsuma dienu, jo Seimas sastāvā pirmo reizi nonāca 65%
jauni kadri-žogmalē, krūmos, laiku mazmājiņās atrasti un latviešu elektorāta
apčubināti reptīļi - debilitātes etalonam atbilstoši "tautas kalpi".
Skaidrs, ka viņi premjera krēslā iesēdināja vislielāko muļķi-lingvistu, bet 61
no "tautas kalpiem" par prezidentu ievēlēja Rīgas sapuvušās
inteliģences apsiekaloto nācijas tēvu - pat Latvijā neredzēti
pseidointelektuālu, glamūrīgu tipu, neredzētu nekauņu, konformistu un angļu
brokastu rijēju. Tāpēc tas viss, kas tagad notiek, ir jāvērtē no kultūrnācijas
biomasas brīvas izvēles un stingras gribas viedokļa. Tas ir latviešu biomasas
godīgi nopelnīts sasniegums. Pirmkārt, ar aprobežotu primātu degsmi
pievienojoties Rietumeiropas deģenerātu bērnu nedzemdēšanas modei; otrkārt,
atļaujot sevi LKP/VDK morālajiem kastrātiem apkrāpt ar "atmodu",
"neatkarību", kriminālā kapitālisma izveidošanu ar organizētās
noziedzības brīvību; treškārt, 2003.gada 20.septembrī ar prieku nobalsojot par
atsacīšanos no suverenitātes; ceturtkārt, par godīgu un gudru cilvēku
konsekvento nepielaišu valsts vadīšanā; piektkārt, par debilitātes laikmeta
izveidošanu 2018.gada 6.oktobra Saeimas vēlēšanās, noorganizējot parlamentāro
apvērsumu, kura rezultātā Saeimā no ielas, krūmiem, mazmājiņām nonāca
fundamentāli neatbilstoši cilvēki (65%) darbam "tautas labā", kuri
nekavējoties kretīnpūces diriģējumā pietaisīja doto reformu.
v Ļoti labi zinu (esmu spec. apmācīts), ka dzīvē
stagnācijas, konservatīvisma, pelēcības, bezidejiskuma, rutīnas pārņemto
segmentu aizsardzībai radīto biezo tēraudcieto bruņu caursišanai
vispiemērotākie ir indivīdi ar kretīnisku, stūrgalvīgu prātu un
tā produkciju - aprobežotu loģiku, domāšanu, uzvedību, darbību,
komunikāciju. Ja ir kaut kas ilgi sastāvējies jāreformē un sastāvējušos kārtību
cieši sargā kāds stingri saliedēts sabiedrības slānis, tad vispirms ir jāļauj
uzbrukt šim slānim minētā tipa indivīdiem. Taču viņus ir laikā jāaptur, un
reformu process ir jāpārņem patiesi kompetentiem, radošiem, stratēģiski
domājošiem, tehnoloģiski talantīgiem cilvēkiem. Ja tas nenotiek, tad minētā
tipa indivīdi visu ātri pārtaisa vēl sliktākā variantā nekā bija sākumā. Tāpēc
ir jautājums "Kuri nomainīs spilgto kretīnu Pūci visās viņa
"reformās"?
v Tagad "politologi-laizītāji" sāks visi pēc
kārtas nolaizīt nācijas tēva "pirmo gadu" Rīgas pilī un kā parasti
visi atkārtos vienu un to pašu, ko teica pirmais, proti, par "valdības
nesašūpošanu", kas, saprotams, ir pilnīgas muļķības nācijas tēta pirmā
gada vērtējumā. Ja kaut kas bija tendenciozi kopējs pirmajā gadā, tad tā
bija vēlēšanās sevi parādīt kā gudru, tālredzīgu, oriģināli domājošu, valodā
izteiksmīgu pasaules līmeņa valstsvīru, kura atrašanās valsts prezidenta krēslā
tautai jāuzskata par lielu laimi, jo latviešiem beidzot ir īsts, piemērots,
izglītots, zinošs, inteliģents cilvēks Rīgas pilī. Nācijas tētis atstrādāja
latviešu stulbās inteliģences par viņu izveidoto mītu. Turklāt darīja to
cilvēciski pretīgi - glamūrīgi, pseidointelektuāli, leksiski idiotiski un bez
prasmes nomaskēt savu konformista būtību, bezprincipu karjerista dabu, kā arī atklājot
savu neizglītotību un nekompetenci valstiskuma sfērā. Toties visu darīja ar
gudra cilvēka seju, ģēnija žestiem un savas izcilības pasvītrošanu augstu
paceltajā galvā, ko vienmēr dara maza auguma un maza prāta iedomīgi tipi.
v Latviešu masveida intelektuālā aprobežotība nav vislielākā
nelaime. Katra etnosa genofondā ir kaut kāda specifika. Tā tas ir arī
latviešiem, un tas ir normāli. Vislielākā nelaime ir tā, ka latvieši ir
negodīgi, nelietīgi, neuzticami, nodevīgi, pielīdēji, denuncēšanas fani, viņi
nicina, vajā un visās dzīves sfērās agresīvi atstumj savus gudrākos un
godīgākos tautiešus. Viņiem taisnīgums un tiesiskums ir pie vienas vietas. Arī
brīvība, suverenitāte, valstiskā neatkarība latviešiem tagad ir pie vienas
vietas. Tādējādi vislielākā latviešu bēda ir morālajā jomā, nevis
intelektuālajā (piem., nespējā uztvert būtību, galveno). Pie tam intelektuālajā
jomā latvieši pat ir savā ziņā apdāvināti, jo ir talantīgi zagļi un zagšanas
shēmu meistari. Tāda rodas analītiskā tirāde, lasot par Bordānu.
v ATBILDE PAR STATUSU “PERSONA NON GRATA”. Pirms dažām
dienām kāda bijušā kolēģa vēstulē atkal izlasīju jautājumu “Kā Tu jūties
persona non grata statusā, kad uz Tava vārda lietošanu attiecas tabu?”.
Nenoliedzami, tā ir taisnība. Minētais statuss saglabājas visu pēcpadomju
laiku, kad latviešu inteliģencē esmu “nevēlama persona” un attiecībā uz manu
vārdu tiek konsekventi ievērota aizliegumu sistēma jeb svešvārdā – tabu (vārds,
vārdu savienojums, ko reliģisku, estētisku, ētisku vai citu iemeslu dēļ
nedrīkst lietot). Noteikti var būt arī politisks, ideoloģisks iemesls, kā arī,
sacīšu, profesionāls un intelektuāls iemesls. Kad nav iespējama relatīvi
izsmeļoša atbilde, saku “Tātad esmu to pelnījis! Tā vajag!”. Kad ir iespējama
plašāka atbilde, tad citēju oriģinālā Pjotru Čaadajevu: “Я не научился любить свою
родину с закрытыми глазами, с преклоненной головой, с запертыми устами. Я
нахожу, что человек может быть полезен своей стране только в том случае, если
ясно видит ее; я думаю, что время слепых влюбленностей прошло... Я полагаю, что
мы пришли после других для того,чтобы делать лучше их, чтобы не впадать в их
ошибки, в их заблуждения и
суеверия. Прекрасная вещь — любовь к отечеству, но есть еще нечто более прекрасное — это любовь к истине. Любовь к отечеству рождает героев, любовь к истине создает мудрецов, благодетелей человечества. Любовь к родине разделяет народы, питает национальную ненависть и подчас одевает землю в траур; любовь к истине распространяет свет знания, создает духовные наслаждения, приближает людей к Божеству. Не через родину, а через истину ведет путь на небо.”
суеверия. Прекрасная вещь — любовь к отечеству, но есть еще нечто более прекрасное — это любовь к истине. Любовь к отечеству рождает героев, любовь к истине создает мудрецов, благодетелей человечества. Любовь к родине разделяет народы, питает национальную ненависть и подчас одевает землю в траур; любовь к истине распространяет свет знания, создает духовные наслаждения, приближает людей к Божеству. Не через родину, а через истину ведет путь на небо.”
v Profesionālā šarlatāna Pļaviņa vēstule Trampam faktiski ir
baismīgs piemērs tam, kas notiek, ja cilvēks nespēj lietās un parādībās
konstatēt galveno. Tramps taču ir latviešu faktiskais saimnieks -
ģeopolitiskais saimnieks, mūsu kungs un pavēlnieks. Gorbačovs Latviju atdeva
ASV pārvaldījumam. Tas nav nekāds kara noslēpums. Protams, latviešu valdošā
kliķe un tai pakļāvīgā inteliģence par to nodevīgi un nelietīgi klusē. Bet tas
neko nenozīmē, un rakstīt iztapīgu un pieglaimīgu vēstuli Trampam ir tas pats,
kas kādreiz būtu bijis, ja rakstītu iztapīgu un pieglaimīgu vēstuli Staļinam,
Hruščovam un citiem latviešu valdniekiem Kremlī. Vēstules rakstīšana Trampam ir
ne tikai klaja muļķība, bet arī atbaidoša pielīšana. Tāda rīcība liecina par
prāta niecību, politisko analfabētismu, kolosālu nacionālo bezatbildību un
psihiski neveselu stāvokli. Tāda rīcība pazemo ne tikai vēstules autoru. Kā
parasti mūsu sētā, nelietībai acīmredzot arī šoreiz ir masveidīgi konsolidētāks
atbalsts nekā nelietības atmaskotājam. Atbalstu profesionālajam šarlatānam
dažas "dāmas" pat izšļāca necenzētiem vārdiem. Starp citu, necenzēta
leksika nesen sāka uzplaukt arī "Pietiek" tekstos un komentāros.
Morālā pagrimuma dinamika ir acīmredzama.
v Jau 30 gadus perversiju baudās dzīvojošā
latviešu inteliģences vieplīgā daļa, saprotams, pirmajā vietā uztur tēmu par
"intīmo dzīvi". Par Raiņa intelektuālo, idejisko pasauli joprojām nav
neviena grāmata-monogrāfija. "Mans Rainis" faktiski aptver
tikai niecīgu slāni no Raiņa idejiskā, intelektuālā mantojuma. Saprotams,
grāmata (rakstu krājums) tiek rūpīgi noklusēta. T.s. rainisti (mietpilsoņu
kulta varoņi Grīnuma, Zālītis) spēj saskaitīt vienīgi pogas dzejnieka apģērbā.
Samsonu, pateicoties kuram ir akadēmiskais izdevums 30 sēj., turpina nolamāt
arī pēc viņa nāves. Pēc pārcelšanās darbā uz Rīgu man bija gods piedalīties šī
izdevuma sagatavošanā un publicēšanā no 9. sējuma kā izdevniecības
zinātniskajam redaktoram, sastādītājam, ZA Prezidija Redakciju un izdevumu
padomes zinātniskajam sekretāram. Turklāt galvenais redaktors akadēmiķis
V.Samsons ļoti vērīgi ņēma vērā manus tekstoloģiskos ieteikumus. Pie mums tas
bija pirmais akadēmiskais izdevums, un, saprotams, "hausmaņa
institūts" neuzskatīja par vajadzību mācīties no citiem. Maskavā tolaik
iznāca akadēmiskie izdevumi 5 rakstniekiem. Tā bija laba skola priekš mums.
Taču tā nevienu no "hausmaņa institūta" neinteresēja. Samsons bija
ļoti dusmīgs, taču patriekt Hausmani nevarēja, jo Hausmanis katru gadu vismaz
4-5 reizes brauca uz Rietumiem pie latv. emigrantiem. Nav īpaši jāpaskaidro,
kas viņam to uzdeva darīt un kāpēc Samsons nevarēja atbrīvoties no par
zinātnieku noformēto valsts drošības sargu. Pirmie dzejas krājumi iznāca bez
komentāriem, kas akadēmiskā izdevumā ir nonsenss - absurds, aplamība, blēņas,
nejēdzība. Neapšaubāmi, "hausmaņa institūts" par to nekaunējās un
vispār nesaskatīja nekādu ārprātīgu kļūdu. Manis sastādītais 24.sēj. (dienasgrāmatas) ir
visbiezākais. Sagatavoju un aizstāvēju disertāciju par Raiņa dienagrāmatām
(tolaik nebija no kā mācīties, jo tāda tematika nebija sastopama PSRS; arī
Rietumos bija tikai daži darbi par kāda rakstnieka dienasgrāmatām); disertāciju
pats par savu naudu publicēju atsevišķā grāmatā.
v Faktiski lieta ir ļoti ļoti nopietna! 30 gados noziedzība
ir iesūkusies ne tikai latviešu mentalitātē, bet visšausmīgākais - genofondā.
Tāds secinājums nav pārspīlējums. Bīstamais process zinātnē ir sen zināms, bet
cilvēces, tā teikt, dabiskajās zināšanās eksistē no "sirmas
senatnes". Cilvēki vienmēr zināja, ka nedrīkst noziedzniekiem ļaut radīt pēcnācējus,
jo noziedzība ir ģenētiski mantota nelaime. Noziedznieka bērni vienmēr ir
tendēti uz noziedzību. Tādējādi kriminālais kapitālisms ar noziegumu brīvību ir
Krievijas, Latvijas ārprātīga cilvēciskā (antropoloģiskā) nelaime. Skaidrs, ka
Krievijas, Latvijas noziedznieki apdraud arī cilvēces pārējo kontingentu.
v Un tā latviešu sētā ir bijis visu mūžu: viņš saka
„100%tīgu Patiesību“, bet viņa „piekritējs“ neesmu; „mēs jūs izdzīsim no
Daugavpils“; „vācieties uz Maskavu“; „mēs Priedīša grāmatas nekad neiespiedīsim“;
„ejiet ar savu Raini pie velna“; „Latvijas kultūras vēsture“ nav mūsu vēsture
un tas nekas, ka tā ir pirmā grāmata par kultūras vēsturi“; „jūs vienmēr būsiet
persona non grata“; “ mēs jūs noklusēsim arī pēc jūsu nāves“; „krievmīlis“,
„žīdu draugs“; „skunkss“; „iedomīgs“; „demagogs“; „augstprātīgs“; „stukačs“;
„vecais marasmatiķis“…visu nav iespējams atcerēties no vismaz 60 gadus ilgā
patīkamā mantojuma. Kāds gods būt latvietim latviešu sētā!
v
"Pandēmija" turpināsies "tautai" (t.s.
vienkāršajiem cilvēkiem, parastajiem cilvēkiem, ļaužu masai, masu sabiedrībai,
masu cilvēkiem) līdz pasaules galam. Planētas "naudas saimnieki",
militāristi, specdienestu ģenerāļi, "virtlendas" saimnieki ir
sapratuši, ka "Covid-19" ir jāturpina izmantot savu interešu labā. Un
intereses grozās tikai ap vienu problēmu - kā bezierunu pakļautībā (digitāli
kontrolētā koncentrācijas nometnē) turēt masas. Process ir sācies veiksmīgi, un
tas tiks veiksmīgi turpināts. Jo kādam etnosam stulbāka vara, jo lieliskāks rezultāts.
Latvieši, kā parasti, ir cilvēces avangardā.
v
Pēc mana komentāra 2020.g. 22.jūlijā “Dienā” sekoja šāds
anonīms komentārs: “Latvijā bieži patiešām rodas iespaids, ka iedzīvotājiem
vairāk riebjas intelekts nekā noziedzība vai pat pederastija. Ja sabiedriskajai
domai jāizšķiras starp diviem cilvēkiem, kuŗš ir labais un kuŗš ir riebīgais,
tad nekulturālam un slikti izglītotam vienmēr ir labākas izredzes saņemt
sabiedrības atbalstu ka savējam, bet sejā vai aiz muguras pret kulturālu un
morāli nesatricināmu cilvēku tiek gāztas samazgu straumes. Jau kopš padomju
laikiem šādu attieksmi veicina arī skolas, pat ģimnāzijas, uzskatot par normu
kaut ko zem vidusmēra un vajājot patstāvīgu domāšanu, nerunājot jau ne par
kādiem ideāliem, intelektuāliem vai morāliem.”
v
Tas,
ka E.Levits nav piemērots valsts prezidenta darbam, šaubas nerada. Tāda
secinājuma pamatā ir konstatētā viņa profesionālā nekompetence un morāli
psiholoģiskās īpašības, kuras nekādi nav savienojamas ar prasībām valsts
visaugstākajai amatpersonai. Levita atbilstība vai neatbilstība ir jāvērtē
saskaņā ar viņa cilvēcisko piemērotību, bet nevis bezprātīgi jāpakļaujas viena
izteikti negodīga tipa aizsāktajai tendenciozajai nomelnošanas kampaņai savtīgā
komerciālā formā. Dzīvē sastopamas divas tradīcijas: 1)
nereaģēt, t.i., neatspēkot, netaisnoties, neatbildēt vispār; 2) atbildēt; t.i.,
skaidrot, taisnoties, nepiekrist u.tml. Levits izvēlējies pirmo tradīciju.
Starp citu, pret mani latv.inteliģence (valdošā kliķe un to laizošā
inteliģence) pēcpadomju laikā arī pielieto pirmo tradīciju, nereaģējot, piem.,
aizvadītajos 8 gados uz apm. 400 kritiskām esejām par noziedzīgo režīmu -
kriminālo kapitālismu. Kādreiz ļoti cienījams cilvēks mācīja "Artur, bez
atbildes neatstāj nevienu nepatiesību par tevi!". Taču tas nav tik
vienkārši izdarāms, jo vēl ir viena būtiska nianse tradīcijas izvēlē. Ja
apvainojumi ir pārāk aplami, nekaunīgi, tad pareizāk ir nereaģēt - izvēlēties
pirmo tradīciju. Mēdz būt gadījumi, kad polemika, diskusija, domu apmaiņa nav
iespējama un faktiski pazemo. Polemizēt ar nelietīgo "biznesmeni"
Lapsu arī būtu pazemojoši, jo viņš savtīgajās komerciālajās interesēs baltu
pasniedz kā melnu.
v Skaidrs, ka Krievijas speciālie dienesti vāc informāciju
par kaimiņvalsti, kura ir NATO valsts un kuras sabiedrības kāda daļa neslēpj
savu naidīgumu, bet NATO izvieto savu karaspēku Latvijas krūmos. Krievija
noteikti "strādā" ar mūsu kadriem ES centrā, EP un citās starpt.
institūcijās. Informācijas vākšana ir saprotama un elementāra parādība.
Krievijas speciālos dienestus noteikti interesē dažāda informācija. Taču
pirmkārt un galvenokārt interesē informācija par ES, EP, NATO, latviešu
lielarmijas un politiskās varas virtuvi. Un, lūk, tas ir amizanti, jo Krievija
noteikti visbagātāko informāciju iegūst no varas partijām - tātad no latviešu
partijām. "Saskaņas" biedri nebūt ir tas lielākais informācijas
avots. Krievija informāciju iegūst no karavadoņiem pabrikiem, parlamenta,
koalīcijas partiju intrigantiem, kā, arī, protams, no organizētās noziedzības
latviešu dūžiem bankās, firmās, ministrijās, LR speciālajos dienestos. Kaut ko
noteikti zina Krievijai noderīgu arī Rīgas pils ieliktenis. Latviešu
inteliģences stulbums ir stacionārs lielums uz visiem laikiem. Latviešu
inteliģences stulbums izpaužas universāli visos segmentos. Tas nevar
neizpausties latviešu skaistā debilitātes laikmeta jaunajā projektā ar
nosaukumu "Kasīklis", nupat izsmidzinot debilus melus par
"Saskaņu" un noklusējot patiesību, ka "Saskaņa" ir
visīstākais latviešu projekts latviešu vadībā. Sekli, primitīvi, mietpilsoniski
emocionāli pretīgi tarkšķot par "Saskaņas" saistību ar Kremli,
faktiski tiekamies ar nekaunīgu provokāciju, etnopolitisko nelietību, naida
veicinošu informāciju. Katrā ziņā tā ir zemiska velme latviešu ūdensgalvās uzturēt
rusofobisku smirdoņu. Meli par "Saskaņu" ir labs empīriskais
materiāls un iegansts latviešu izdzimteņu rusofobiskajai riešanai. Latviešu
stulbeņi taču nav spējīgi aptvert un atzīt, ka visās t.s.latviskajās partijās
nav tikai latviešu, bet ir salasījušies dažādu tautību "politiķi".
Tas attiecas arī uz "Saskaņu", kura etniski ir raiba, taču pamatā
tipiski latviska kompānija zagšanai.Taču nav izslēgts, ka "kasīklis"
ir tik dumjš, ka nemaz nav spējīgs savos izdalījumos saskatīt provokāciju,
rusofobijas uzkurināšanu.
v No komentāriem Grantiņa saitā: “Mēs, LATVIEŠI, esam senākā
tauta Eiropā. Mēs LATVIEŠI esam pārdzīvojuši divus Ledus laikmetus, ko admins
slēpj, MĒS LATVIEŠI, tie īstenie, kuru meitas nav atdevušas savas asinis
pasaules mēsliem, Mēs LATVIEŠI pārdzīvosim šo epidēmiju, jo mūsu asinīs tek
senlatviešu, īstu BALTU asinis. Asinis, kuras pārdzīvojušas visus mērus,
baciļus un divus karus. Asins sastāvs tagad ir noteicošais nācijas eksistencē.
Nezaudē to, kas tev ir viss dārgākais un nepārdod par lētu naudu. Ievēro piesardzību!
Ja pats nesargāsies, tad Dievs tevi nesargās. Lai cik tautas nežmiegtu, lai cik
kari nepostītu, BALTU nezāles neiznīgst.LATVIET, nesatraucies, mēs vienmēr
bijām un būsim.”
v
Komentārs
par V.Putina rakstu. Mūsu
ģeopolitiski ļoti nozīmīgajai teritorijai rakstā veltīta nepelnīti niecīga
uzmanība. Vienīgi pateikts, ka Maskava 1939. gadā sāka pievērsties Baltijas
valstu inkorporācijai. Kā saprotu, tā ir jauna pieeja, jo parasti tiek minēts
1940.gads un nekas netiek teikts, ka starp abām valstīm pastāvēja militārā
sadarbība – 1939.gada 5.oktobrī parakstītais savstarpējās palīdzības pakts jeb
t.s. Bāzu līgums. Putins klusē arī par Baltijas valstu slepeno pret PSRS vērsto
sadarbību, izpatīkot Hitleram. Par to pat mūsu iztapīgie vēsturnieki lielās.
Bija slepeni centieni sadarboties gaidāmā kara priekšvakarā. Latvijas
"kaujas spēju" sakarā ir interesanti atcerēties ģenerāli Mārtiņu
Hartmani (1882-1941) , dzejnieces Astrīdes Ivaskas (1926-2015) tēvu, un viņa
vadīto komisiju, kas savukārt ir interesanta "okupācijas" sakarā.
1939. gada oktobrī viņu iecēla par sevišķu uzdevumu ģenerāli Armijas komandiera
rīcībā un par Latvijas un PSRS savstarpējās palīdzības pakta militāro jautājumu
komisijas priekšsēdētāju (vēlāk — par delegācijas vadītāju jauktajā komisija
savstarpējas palīdzības pakta realizācijai). 1940. gada 18. jūnijā norīkots par
priekšnieku sakaru štābam sadarbības noorganizēšanai un veicināšanai ar
ienākošo Sarkano armiju. Ģenerālis Hartmanis kopā ar Kirhenšteinu maskaviešu
gaviļu sveikts kabrioletā brauca uz Kremli 1940.gada 5.augustā. Tas ir redzams
kinohronikā. Tātad "okupācijas" nodrošināšanai Ulmanis bija
izveidojis īpašu komisiju, par ko mūsu vēstures grāmatās nekad nebiju lasījis.
Vai vēsture neatkārtosies? Vai Hartmaņa vietā nebūs Pabriks?
v Vai tiešām latviešiem ir obligāti jābūt starp Eiropas
reakcionārākajām tautām? Vai nepietiek ar to, ka rietumeiropiešu uztverē mēs
esam barbari, jo kristietību pieņēma 1000 gadus vēlāk nekā citas Eiropas
tautas? Vai tiešām nepietiek ar to kaunu, kas saistīts ar izpatikšanu Hitleram
kara priekšvakarā, kas veicināja PSRS kara bāzu izveidošanu Latvijā 1939.gadā
un vēlāk plašāka militārā kontingenta ievešanu, jo slepeni plāni nacisma
atbalstīšanai turpinājās? Vai vēl nav saprasts, ka slavenais pakts ar tā
protokoliem tika nelietīgi izmantots PSRS nomelnošanā, jo pats diplomātiskais
notikums nebija nekas unikāls un principā bija vērts pret vācu nacisma
draudiem? Vai vēl nav saprasts, ka vācieši pēc kara gribēja iznīcināt latviešus
un padomju armijas uzvara izglāba no latviešu holokausta? Vai tik grūti
saprast, ka amerikāņu prezidenta solījums no Vācijas karaspēku pārvietot uz
Poliju nekādā ziņā nepaliks bez Krievijas atbildes un atbilde var būt karaspēka
izvietošana Baltijā?
v Protams, bija tikai viena okupācija - vācu armijas
okupācija no 1941.g. vasaras līdz 1945.gada maija sākumam. Tā bija tīra
okupācija, atbilstot okupācijas starptautiski dominējošajiem kritērijiem, par
kuriem nekad nebūs pilnīgas vienprātības tāpat kā par jebkuru sociāli politisko
parādību. Pie mums okupācijas jēdzienu oficiāli lieto tāpēc, ka latviešu varas
inteliģence savā nelietībā un nodevībā negrib atzīties, jo pievienošana PSRS
notika ar latviešu masu atbalstu, ar latviešu rokām un sirdīm, ja poētiski
izsakāmies. Tas, kas toreiz 1940.g. notika, neatbilst okupācijas kritērijiem.
No tiem galvenais ir jautājums par varu. Īstā (vāciešu) okupācijā pie varas
vietējos nepielaiž nevienā līmenī. Valda paši okupanti, kā tas kara laikā bija
Latvijā. Vācieši neko negribēja dzirdēt par latviešu līdzdalību varas
struktūrās. Turpretī krievu "okupācijā" vara bija pašu latviešu
rokās. Paši latvieši jau pirms 1940.gada gatavoja "okupāciju". Vilis
Lācis, "okupācijas" varas priekšnieks, ar PSRS specdienestiem
sadarbojās jau daudzus gadus pirms 1940.g. Es savos muzeja gados apzināju un
rakstīju par vairākām ģimenēm Talsu novadā, kuras visas sadarbojās ar PSRS
specdienestiem, bija pat uz instruktāžām Maskavā. Tolaik tā bija atzīta tēma.
Tagad par to varas mēsli negrib neko dzirdēt. Viņi saka "okupācija",
jo tad šis jēdziens automātiski izslēdz vietējās tautas līdzdalību. Ja saka
"aneksija", tad visiem ir automātiski skaidrs, ka līdzdarbojās un
galvenā loma bija vietējiem. Starptautiski atzīts okupācijas obligāts kritērijs
ir ne tikai okupantu totāla vara, tās visos līmeņos nepielaižot pie varas
okupētās teritorijas iedzīvotājus. Starptautiski atzīts okupācijas obligāts
kritērijs ir arī atrašanās kara stāvoklī. Toreiz ne LR pieteica karu PSRS, ne
PSRS pieteica karu LR. Gluži pretēji: starp abām valstīm pastāvēja militārā sadarbība
– 1939.gada 5.oktobrī parakstītais savstarpējās palīdzības pakts jeb t.s. Bāzu
līgums.
v Par laimi joprojām ir latviešu vecākās paaudzes zināma daļa, kurai nav
pieņemama tā vēstures falsifikācija un noklusēšana, kas ir saistīta ar LR
dibināšanu. LR dibināšanas īstā diena ir 1917.gada 29. novembris. Runa ir par
Latviešu Pagaidu Nacionālās padomes (LPNP) lomu LR izveidošanā 1917.gada
novembra beigās. 1917.gada 29. novembrī Valkā tika nodibināta LPNP. Tā
29.novembrī pieņēma deklarāciju par Latvijas kā apvienotas un autonomas valsts
izveidošanu Vidzemes, Kurzemes un Latgales apriņķos. 1917.gada 29. novembrī
Valkā sapulcējās lielākās latviešu partijas un sabiedriskās organizācijas. Tika
formulēti LPNP galvenie uzdevumi — Latvijas Satversmes sapulces sasaukšana,
autonomijas projekta izstrādāšana, Latvijas teritoriālā apvienošana, ārvalstu
informēšana. 1917.gada 2. decembrī LPNP deklarēja, ka līdz Satversmes sapulces
sasaukšanai tā ir vienīgā pilntiesīgā latviešu tautas pārstāvētāja. Paziņojumā
ārvalstīm LPNP norādīja: „Ievērojot latvju tautas sensenās tieksmes pēc
politiskas brīvības un autonomas Latvijas, kas jo spilgti parādījās 1905. gada
atsvabināšanas cīņās, un nostājoties uz tautu pašnoteikšanās tiesību principu
pamata, Latviešu Pagaidu Nacionālā Padome uz visstingrāko protestē pret jebkuru
Latvijas sadalīšanu un it īpaši pret Kurzemes vai arī visas Latvijas
pievienošanu vai kaut kādu saistīšanu pie Vācijas, un līdz ar to pasludina, ka
Latvija, kurā ieiet Vidzeme, Kurzeme un Latgale, ir autonoma valstsvienība,
kuras stāvokli, attiecības uz ārieni un iekšējo iekārtu noteiks viņas
Satversmes sapulce un tautas plebiscīts”. Jautājums par Valkas lēmumiem ir ļoti
svarīgs, - diemžēl arī saistīts ar nelietīgām kroplībām LR valstiskuma vēsturē.
Valkā pieņemtie lēmumi jau pašā sākumā tika noklusēti un ignorēti apzināti. Tam
bija divi iemesli: 1) Valkas pasākums nebija angļu-franču iniciatīva, jo šo
valstu kungi vēl nebija izvērtējuši visus notikumus un nezināja, ko darīt ar
Krievijas nomalēm; viņi latviešiem neatkarību dāvināja tikai apm. pēc gada;
1918. gada 23. oktobrī mutiski, bet 1918.gada 11. novembrī rakstiski tika
saņemta de facto Latvijas patstāvības atzīšana no Lielbritānijas ārlietu
ministra Balfūra. 2) Valkā nebija angļu-franču kreatūra Ulmanis, kurš sevi
vienmēr uzskatīja par lielāko "lāčplēsi" un nekaunīgi noklusēja īstos
valsts izveidotājus un viņu ieguldījumu LR tapšanā. Droši var teikt, ka LR
izveidošana ir vienota ar latviešu inteliģencei populārām nelietībām - faktu
falsifikāciju un īsto darītāju noklusēšanu. Tā var notikt tāpēc, ka latviešu
vērtīgi nevērtīgajam miljonam vēsturiskā patiesība nekad nav interesējusi.
v
Mūsu kaujas spēju sakarā
ir interesanti atcerēties ģenerāli Mārtiņu Hartmani (1882-1941), dzejnieces Astrīdes Ivaskas (1926-2015) tēvu,
un viņa vadīto komisiju, kas savukārt ir interesanta "okupācijas"
sakarā. 1939. gada oktobrī viņu iecēla par sevišķu uzdevumu ģenerāli Armijas
komandiera rīcībā un par Latvijas un PSRS savstarpējās palīdzības pakta
militāro jautājumu komisijas priekšsēdētāju (vēlāk — par delegācijas vadītāju
jauktajā komisija savstarpējas palīdzības pakta realizācijai). 1940. gada 18.
jūnijā norīkots par priekšnieku sakaru štābam sadarbības noorganizēšanai un
veicināšanai ar ienākošo Sarkano armiju. Ģenerālis Hartmanis kopā ar
Kirhenšteinu maskaviešu gaviļu sveikts kabrioletā brauca uz Kremli 1940.gada
5.augustā. Tas ir redzams kinohronikā. Tātad "okupācijas"
nodrošināšanai Ulmanis bija izveidojis īpašu komisiju, par ko mūsu vēstures
grāmatās nekad nebiju lasījis. Vai vēsture neatkārtosies? Vai Hartmaņa vietā
nebūs Pabriks? Vai raķetes tiks kādreiz pielietotas?
v
Sakarā
ar nācijas tēva jaunāko glamūrīgo ākstību ap Latvijas teritorijas iedalījumu
nākas atgādināt prof. Zeiles (14.01.1928. – 05.02.2020.) rakstīto par Latgali.
Prof. Pēteris Zeile, latgalietis, Latgales fans, to uzrakstīja jau pirms
daudziem gadiem. Taču viņa objektīvais spriedums uz latgaliešiem un citiem
etniskajiem grupējumiem Latvijā neatstāj nekādu ietekmi. Pie mums fakti nav
cieņā. Cieņā ir iezombēti paradoksi, stulbi risinājumi. Prof. Pēteris Zeile:
“Līdz ar tagadējo Latgali un latgaļu reiz apdzīvoto
Vidzemi, veidojās nākamās Latvijas pamats, kodols, kas devis tautai, zemei,
valstij tās nosaukumu un nacionālā karoga krāsas. Līdz 16. gs. beigām tikai
tagadējās Latgales un Vidzemes iedzīvotājus sauca par latviešiem, latvjiem
(pārējo novadu iedzīvotāji bija kurši, zemgaļi, sēļi, lībieši). [..] 16. gs.
beigās latgaļi joprojām tiek saukti par latviešiem, un viņu apdzīvotais areāls
– pēc Rusova – aptver areālu no Ludzas apvidiem austrumos līdz Dolei un Rīgai –
rietumos. Pārējos baltu cilšu iedzīvotājus Rusovs sauc par kurzemniekiem un
sēļiem. [..] Lai rastu apzīmējumu savam katoliciskajam, no pārējās Latvijas
ilgstoši nošķirtajam novadam, Francis Kemps 20. gs. sākumā ieviesa jēdzienu
“Latgale” un “latgalietis”, uzskatīdams tos par vecās latviešu tautas un zemes
alternatīviem nosaukumiem. Šiem jēdzieniem bija latvisks pamats, skanējums, un
tie tika pretstatīti poļu ieviestajam un krievu lietotajam Inflantijas un
inflantiešu jēdzienam. Diemžēl, Latgales, latgalieša nosaukums vēlāk nereti
ieguva tālumniecisku, provinciālu, zemes malas un gala skanējumu un nozīmi.
Pamatetnoss vērtās subetnosā”. Profesors norāda uz vienu no vislielākajiem
paradoksiem Latvijas/latviešu vēsturē, kā pamatā ir kaut kāda latviešu
inteliģences nepārvarāma aprobežotība.
v PAR GRĀMATU "VILTVĀRDIS" 1. Ļoti svarīgi
ir tas, vai grāmatā ir kaut kas būtiski jauns, kas nebija pateikts prof.Bojāra
rakstā par nācijas tēva izglītību, pilsonību, materiālo stāvokli. Turklāt
jaunajam ir jābūt tik nozīmīgam, lai attaisnotu apzīmējumu
"viltvārdis". Prof. Bojāra sniegtā informācija neattaisno apzīmējumu "viltvārdis".
"Viltvārži" drīzāk ir tie latviešu intelibeņķi, kuri ir radījuši mītu
par nācijas tēvu un neņem vērā viņa reālo valstisko kompetenci, morālo stāju,
izglītību (nav pat bak.grāda). Tā, piemēram, nācijas tēvu par viltvārdi
pataisīja tie, kuri viņam nesen piešķīra S.Hillera medaļu. Labi zināms, ka
nācijas tēvs nav zinātnieks. Lai pārdotu grāmatu un pelnītu naudu, Lapsa ir
spējīgs prof.Bojāra sniegto informāciju "izpūst" par milzīgu grēku -
"viltvārdību". Tāpēc tiem, kuri vēlas iepazīties ar patiesību, Lapsas
veidotais saturs ir cītīgi jāsalīdzina ar prof. Bojāra tekstu.
2.Noteikti ir nepieciešams Levita un Lapsas salīdzinājums. Taču es to nespēju veikt. Nespēju veikt tāpēc, ka nezinu kādiem vārdiem raksturot Lapsu. Tie vārdi, kuri derētu Levita raksturojumā, nekādā ziņā neder Lapsas raksturojumā. Levitam der cilvēkam adresēti vārdi. Lapsam neder cilvēkam adresēti vārdi, jo nākas fiksēt kaut ko tādu, kas nekādā ziņā nav saistāms ar cilvēku, cilvēcību. Tāpēc es nezinu Lapsas portretam vajadzīgos vārdus. Zinu tikai cilvēkam adresējamus vārdus. Lapsam piemērojamus vārdus nezinu un jūtu, ka nekad nezināšu.
3. Pats galvenais ir cilvēka (proti, nācijas tēva) morāli psiholoģiskais raksturojums - viņa garīgās būtības skaidrojums. Esmu to savās publikācijās par nācijas tēvu centies formulēt, jo tas ir visvajadzīgākais.
2.Noteikti ir nepieciešams Levita un Lapsas salīdzinājums. Taču es to nespēju veikt. Nespēju veikt tāpēc, ka nezinu kādiem vārdiem raksturot Lapsu. Tie vārdi, kuri derētu Levita raksturojumā, nekādā ziņā neder Lapsas raksturojumā. Levitam der cilvēkam adresēti vārdi. Lapsam neder cilvēkam adresēti vārdi, jo nākas fiksēt kaut ko tādu, kas nekādā ziņā nav saistāms ar cilvēku, cilvēcību. Tāpēc es nezinu Lapsas portretam vajadzīgos vārdus. Zinu tikai cilvēkam adresējamus vārdus. Lapsam piemērojamus vārdus nezinu un jūtu, ka nekad nezināšu.
3. Pats galvenais ir cilvēka (proti, nācijas tēva) morāli psiholoģiskais raksturojums - viņa garīgās būtības skaidrojums. Esmu to savās publikācijās par nācijas tēvu centies formulēt, jo tas ir visvajadzīgākais.
4. Es grāmatu nepirkšu. Ceru, ka kāds to izlasīs, grāmatas
tekstu salīdzinās ar prof. Bojāra sniegto informāciju, par salīdzinājumu
pastāstīs sabiedrībai, kā rezultātā var atklāties, ka vislielākais viltvārdis
ir Lapsa un, protams, tie, kuri nācijas tēvu ir uztaisījuši par viltvārdi,
piešķirot viņam pilnīgi nepelnīti dažādus titulus, grādus, medaļas, slavējot
par juristu, politiķi, pravieti, nācijas tēvu utt. Tas ir pilnīgi skaidrs, ka
mītu par sevi ir radījis ne tik daudz pats nācijas tēvs kā latviešu apdauzītā
Rīgas inteliģence.
5. Cilvēciski, morāli tikumiski, nacionāli, valstiski,
ekonomiski, politiski, ideoloģiski normālos apstākļos (ja tādi būtu Latvijā)
nācijas tēvs nekad nenonāktu Rīgas pilī jau pirms prof. Bojāra atmaskojošā
raksta. Tagad būtu smieklīgi un apkaunojoši, ja nācijas tēva atmaskošana iegūtu
(faktiski jau ir ieguvusi) komerciālu auru; proti, tiktu saistīta ar
informācijas pirkšanu atbilstoši principam "jo vairāk nopērk, jo skaudrāk
atmaskojam viltvārdi". Viltvārža atmaskošana ir sabiedrības morālais
pienākums, bet nevis vienai kabatai adresēts zemiski tendenciozs komerciāls
projekts.
6. Nācijas tēvs ir varonis, bet nevis viltvārdis.
Intervijā "Baltkom" Lapsa skaidro: "Не получили мы только документы
из Германии, чтобы узнать о жизни там, о существующих научных степенях. И о его
гражданстве. В разные периоды жизни он давал разные сведения о своем немецком
гражданстве, так что этот вопрос остается открытым. В Германии сказали, что
дадут доступ только с разрешения Левитса”, – рассказал он." Tātad - nav
uzzināts pats galvenais un joprojām aktuāla ir prof. Bojāra sniegtā
informācija. Kas attiecas uz "melošanu" par vecākiem, vecvecākiem,
tad faktiski Levits ir varonis, bet nevis viltvārdis. Viņš savā laikā meloja,
lai izkļūtu no PSRS. Un tas taču ir varoņdarbs, bet nevis viltvārdība. Nācijas
tēvs meloja, lai glābtu vecākus, sevi no komunistu briesmu zemes! Viņš taču
toreiz bija varonis!
7. Lapsa Lato latviešu publiskajā telpā neapšaubāmki ir
vislielākais denuncētājs- “stučītājs”. Tāda maizes pelnīšana, saprotams, ir
pazemojoša. Lapsa Lato nav spējīgs saprast, ka maizi sev un savai ģimenei pelna
ar “stučīšanu” – masveida denunciācijām, jo portālā “Pietiek” gandrīz visi
teksti ir anonīmi un nevar zināt, cik lielā mērā tajos ir meli un nomelnošana.
Arī dotās “grāmatas” sakarā Lapsa neiztiek bez denunciācijas – zemiskas norādes
uz nācijas tēva iespējamo sadarbību ar VDK un aicinājumu pārskatīt pielaidi
valsts noslēpumiem.
v Intelektuāli mazāk apdāvinātiem (kritiski domājošiem)
etnosiem vienmēr apziņas centrā ir nevis racionāli koncepti, bet gan
mitoloģiski simboliski veidojumi, kas radušies izdomātu, nereālu, pasakainu,
teiksmainu fenomenu fetišizēšanas rezultātā. Tādi etnosi mītisku auru (mītu)
var izveidot par visu kaut ko un tajā skaitā par reāli eksistējošiem cilvēkiem.
Latvieši tagad ir izveidojuši mītu par Levitu. Mīta struktūrā ietilpst ne tikai
tādi terminoloģiski fetišizēti atvasinājumi kā “nācijas tēvs”, “pravietis”.
Ietilpst arī mākslīgi izvirzītie slavinājumi par izcilu zinātnieku, politiķi,
juristu, inteliģentu un izglītotu cilvēku, valstiski stratēģiski un globāli
politiski domājošu personu. Diemžēl Levits ir tik aprobežots un nekaunīgs tips,
ka ar lielāko prieku sekmē viņam veltītā mīta progresēšanu sabiedrības apziņā.
Tā, protams, var rīkoties vienīgi indivīds bez minimālas pašcieņas un ar
nelimitētu nekaunību, nelietību, savtību, slavas kāri, patmīlību u.tml.
Комментариев нет:
Отправить комментарий