Brīvības
kazuistika (proti, viltīgu paņēmienu izmantošana politikā, ideoloģijā u.c.) ir
neoliberālisma kaislība, apliecinot aplamu izveicību apšaubāmu tēžu
pierādīšanā. Neoliberālisms slavē bezizmēra, neierobežotu, nemitīgu, neapturamu
brīvību. Neoliberālismā pulsē brīvības absolutizācija, kas reizē tiek pasniegta
kā brīvības apropriācija (piesavināšanās, iegūšana savā īpašumā). Neoliberālismā
brīvība kļūst cilvēka eksistences vēlams un pat obligāts atribūts, cilvēka
tiesību organisks elements. Tādējādi runa ir par brīvību kā imperatīvu cilvēka
apziņā.
Neoliberālisms,
protams, klusē par brīvības absolutizācijas bīstamību un nevēlamību. Absolūta,
pilnīga brīvība nozīmē morālo bezatbildību, kad cilvēks pārvēršas mežonīgā
zvērā. Izjūtot nekādi neierobežotu brīvību, cilvēks ātri zaudē paškontroli,
morālo atbildību. Filosofijā nebūt ir panākta ideāla vienošanās par brīvības un
atbildības hierarhiju. Respektīvi, filosofijā nav perfekta atbilde, kas ir
svarīgāks, tiekoties ar brīvību kā morāli sociālo fenomenu: svarīgāka ir pati
brīvība kā realitāte jeb svarīgāka ir atbildība kā brīvības kategoriskais
imperatīvs (pavēle, neatlaidīga prasība, nepieciešamība, vispārējs obligāts
tikumiskais likums).
Neoliberālisma kazuistiski
piekoptās brīvības absolutizācijai Rietumu civilizācijā ir ļoti nepatīkamas
sekas. Brīvības absolutizācija vēršas pret kultūras mantojumu, tradīcijām.
Brīvības ideoloģiskajai absolutizācijai tiek ziedots Dievs, ģimene, tēvzeme,
valsts suverenitāte, cilvēka dzimums. Brīvības vārdā tiek atbalstīts
homoseksuālisms, perversijas masu komunikācijas līdzekļos. Brīvības vārdā tiek
kropļota garīgā kultūra ar postmodernisma bezjēdzībām. Brīvības absolutizācija
stimulē t.s. uzskatu/viedokļu plurālismu – kognitīvās sfēras degradāciju.
Комментариев нет:
Отправить комментарий