·
Jebkurā
laikmetā un tajā skaitā postcivilizācijas laikmetā galvenais personāžs ir
smadzenes. Kultūrā (saprotams, tā pastāv arī postcivilizācijā) galvenais tēls
ir smadzenes. Smadzenes var funkcionēt adekvāti tās misijai Homo sapiens
ķermenī. Taču smadzenes var būt arī slimas – psihiski traumētas. Smadzenes var
nemīlēt citu indivīdu smadzenes. Smadzenes var būt funkcionāli pasīvas –
nemīlēt jaunas zināšanas un izmantot vecās zināšanas. Smadzenes vienmēr ir
“gals un sākums” jebkurā psihiskajā procesā.
·
Kapitālisma
viena no vislielākajām nelaimēm ir kļuvusi pretruna starp rūpniecisko kapitālu
un finansu kapitālu. Ja sākotnēji kapitālisma ģenerātors bija rūpnieciskais
kapitāls, tad mūsdienās tam ir radies agresīvs konkurents – finansu kapitāls.
·
Mistika
tradicionāli asociējas ar transcendentālu procesu, saplūstot ar Dievu, kā
rezultātā izmainās cilvēka apziņa. Taču Dieva vietā var būt arī kaut kas cits.
Tajā skaitā var būt tādas transcendentāli funkcionējošas izpausmes kā vara,
nauda, manta, slava. Arī šīs izpausmes mistiskā kontekstā spēj izmainīt cilvēka
apziņu.
·
Terorisms
nav tikai spridzināšana, slepkavošana. Tagad nākas atzīt, ka terorisms var būt
arī masu psihozes izraisīšana, cilvēku masu morālā, garīgā pagrimuma
veicināšana, cilvēku masu gribas un pašcieņas likvidēšana. “Covid-19”
pandēmija faktiski ir globāla mēroga terorisma akts, unikāli aptverot visu cilvēci.
·
Masu
psihozes iemesli mēdz būt šādi: 1) notikumu sablīvējums traucē kritiski domāt
un kritiski izvērtēt notikumus; 2) redzot cilvēku jūru, rodas iespaids par šīs
jūras rīcības un attieksmes pareizību un nekļūdīgumu; tādā gadījumā masu apziņa
deformē individuālo apziņu; indivīds nonāk masu despotiskajā varā; 3) apziņa
var būt jau senāk piepildīta ar meliem, kurus izplata varas propaganda; tādā
gadījumā masu psihozi stimulē neticība; masu psihoze kļūst ilglaicīgas
psihotropiskās apstrādāšanas panākums; tādu uzdevumu parasti realizē mediji.
·
Vācu
klasiskajai filosofijai iespējama dažāda un ne tikai pozitīva reputācija. Pret
vācu klasisko filosofiju var izturēties kā pret aizspriedumu avotu.
Aizspriedumu upuri tic vācu klasiskās filosofijas proponētajam racionālismam,
loģikas diktātam, cēlonis-sekas nosacījumiem. Tāda pieeja var traucēt un
kropļot attieksmi pret parādībām, kuras nevar un nav vajadzīgs izskaidrot
racionālistiski, ar loģikas palīdzību, cēloņa-sekas konstrukcijā.
·
Rietumu
civilizācijas norieta viena no spilgtākajām iezīmēm ir brīvības konvertācija fizioloģiskā
komfortā un dažādu izpriecu baudīšanā. Brīvība tiek apmainīta pret ķermenisku
labsajūtu. Tā tas notiek ar garīgo un morālo brīvību – cilvēciskuma pamatbāzi.
Taču arī politiskā brīvība tiek konvertēta. Visbiežāk par labu naudai un
mantai, kas ir izplatīta nelaime Eiropā, valstīm atsakoties no suverenitātes.
Politiskās brīvības konvertācijas fani ir ne tikai politiskā elite, bet viss
attiecīgais sociums ar inteliģenci priekšgalā.
§
“Mīkstā
spēka” pielietošana bijušās PSRS teritorijā: Krievijā – 1993.g., 2011.g., Baltkrievijā – 2006.g., 2010.g., 2020.g.,
Uzbekistanā – 2005.g., Ukrainā – 2004.g., 2014.g., Grūzijā – 2003.g., Moldovā –
2009.g., Kirgīzijā – 2005.g.
Комментариев нет:
Отправить комментарий