Rietumu
civilizācijas pagrimuma/bojāejas spilgta liecība ir anonimitātes bums –
personas (autora) vārda neuzrādīšana un turēšana slepenībā. To veicina divi
faktori: 1) morālās nestabilitātes (“morālā plurālisma”) pieaugums un 2) interneta
sociālie tīkli. Cilvēces novācijas dators un internets ar tā sociālajām
platformām tiek pavērsts negatīvā virzienā – negatīvas dzīves prakses veidā. Šo
procesu var salīdzināt ar zinātnes atklājumiem, kuri tika pēcāk izmantoti masu
iznīcināšanas ieroču (atombumbu) izgatavošanā. Dators, internets un sociālie
tīkli ir kļuvušas cilvēci apdraudošas atombumbas. Droši var teikt, ka šīs atombumbas
jau ir nomestas uz Rietumu civilizāciju. Sekas ir dažādas. Tajā skaitā –
anonimitātes bums, kas dominē internetā, sociālajos tīklos. Anonimitātes bums
kolosāli vairo morālo pagrimumu. Tā tas ir arī Latvijā – Rietumu civilizācijas
atsevišķā fragmentā.
Internetā anonimitāte
faktiski jau funkcionē kā specifisks sociālais institūts ar savu leksiku,
terminoloģiju, tehnoloģiju, neformālajām autoritātēm un viņu reputāciju. Tas
attiecas ne tikai uz “troļļiem”, “trollingu”. Anonimitāte ir vienota ar jauna
tipa mārketinga, ideoloģijas, propagandas formu, ko dēvē par “influenceru”
darbību.
Anonimitāte ir
pastāvējusi vienmēr, piemēram, daiļliteratūrā, žurnālistikā, publicistikā. Anonimitātei
arī vēsturiski agrāk nebija laba slava. To neakceptēja, nosodīja, necienīja. Tā,
piemēram, vienmēr ir bijis pazemojoši atbildēt tiem, kuri kaut ko publicē
saistībā ar konkrētu cilvēku, nenosaucot savu vārdu, uzvārdu. Cilvēciski svarīgi
ir nebūt gļēvulim, runāt patiesību un katrā ziņā runāt patiesību savā vārdā,
nevis anonīmi.
Anonimitāte savā
ziņā ir attaisnojama perversā vidē,
pederastu vidē, kad kaut kādu iemeslu dēļ ir nepieciešams komunicēt ar šo vidi.
Taču anonimitāte pašlaik galvenokārt izpaužas sociāli politiskajā vidē -
interneta mediju publikāciju komentāros. Anonimitāte kalpo publikāciju autora
nolamāšanai, kā arī publikācijās minēto indivīdu un institūciju nolamāšanai.
Anonimitāte ir sastopama kritiskos tekstos, kad autors kaut ko kritizē, bet
baidās nosaukt savu vārdu, uzvārdu.
Dzīvojot mūsdienu
Latvijā, Rietumu civilizācijas pagrimuma izteiktā fragmentā, sociāli politiskajā
vidē jāparāda drosme, skaidri un gaiši norādot savu vārdu un uzvārdu. Latviešiem
ir laime dzīvot vēl antihumānākā, noziedzīgākā, amorālākā iekārtā nekā padomju
iekārtā. Latviešu anonimitāte tikai palīdz valdošajai kliķei, nostiprinot tās
pašapziņā „leģitimitāti“. Tiekoties ar anonimitāti, valdošā kliķe lepni paceļ
galvu un kļūst vēl ciniskāka, pašpārliecinātāka, nekaunīgāka. Tā redz, ka
„tauta“ baidās no valdošās kliķes.
Neapšaubāmi,
viena cilvēka drosme vērsties pret kriminālā kapitālisma sistēmu ir jāatbalsta,
nevis vienaldzīgi jāpaiet malā vai, nedod Dievs, varai laizoši izpatīkot, denuncējoši
jānosoda. Ja viens pateiks ar savu vārdu patiesību, vara saviebsies; ja divi,
trīs, četri pateiks ar savu vārdu patiesību, vara sāks bailīgi raustīties; ja
ar savu vārdu patiesību pateiks daudzi cilvēki un viņus atbalstīs pārējie arī
ar savu vārdu, gudrākie tipi valdošajā kliķē sapratīs, ka drīz viņu varai
pienāks gals un nākas savlaicīgi padomāt par turpmāko dzīvi it sevišķi tad, ja
ir nopelnīta ķermeņa atdzesēšana uz mūžīgiem laikiem.
Комментариев нет:
Отправить комментарий