Globālā elite intensīvi būvē jaunu
civilizāciju. “COVID-19” pandēmijas mēnešos tas ir konstatējams, tā
teikt, bez brillēm. Pandēmija sniedz lielisku iespēju jaunas civilizācijas
būvēšanu pārvērst revolucionārā procesā ar tāda tipa procesiem raksturīgo
dinamiku, revolucionizējošo vērienu un adekvātas valodas lietošanu savas
darbības propagandā.
Adekvāta valoda ir akūta nepieciešamība, jo
jaunā civilizācija būs monopolitiska un monoideoloģiska civilizācija. Vara būs
pasaules valdībai, kura vienpersoniski diktēs politikas un ideoloģijas saturu. Taču
to nedrīkst atklāti paziņot. Monopolitika un monoideoloģija sabiedrībā joprojām
asociējas ar sarkanā drakoniskā sociālisma celtniecību, proletariāta diktatūru,
vienpārtijas sistēmu. Saprotams, globālā elite nebūvē sociālismu, kas ciena un
nespēj pastāvēt bez jebkura veida “mono” stāvokļa. Globālā elite saglabās
kapitālismu. Tikai tam būs jauns skaists epitets – “inkluzīvais”. Globālās elites
ideāls ir inkluzīvais kapitālisms.
Tik tikko
minētā epiteta izvēle nav leksiskā revitalizācija – agrāk sastopama
vārda aktivizēšana, pielāgošana jaunai sabiedriskajai funkcijai. Vārds “inkluzīvs”
agrāk nebija sabiedrības ikdienišķi pastāvīgajā vārdu krājumā. Tas nebija katru
dienu sastopams medijos. Sabiedrība nebija pieradināta uz dzīvi lūkoties inkluzīvi
(lat. inclusivus – ietverošs, iekļaujošs). Bet tas ir ļoti svarīgi.
Neapbružātais svešvārds radīs gudru un smalku intelektuālo auru un karjeristisku
intrigu – modīgu māniju to lietot, lai apliecinātu savu izpratni, piederību un
atbalstu pašlaik visvērtīgākajiem globālajiem trendiem.
Tā, piemēram, 2021.gada janvārī Satversmes
tiesas priekšsēdētāja Osipovas kundze arī gudri apliecināja savu neatpalicību
un organisko vienotību ar globālajiem trendiem. Viņa teica: “Vēl nepieciešamas
pūles, lai Latvijas sabiedrība kļūtu patiesi iekļaujoša”. Un tas nekas, ka
teiktajā nekas nav saprotams. Kādas pūles? Tātad pašlaik ir nepatiesi
iekļaujoša? Kur ir jāiekļaujas?
Neapšaubāmi, globālā elite ir izraisījusi
totalitāru revolūciju. Daudz totalitārāku revolūciju nekā savā laikā izraisīja
t.s. boļševiki, kuru teorētiskajā un praktiskajā devumā eksistēja politiskā un
ideoloģiskā plurālisma elementi.
Totalitārās revolūcijas izdalījumi un to valodiskais
iesaiņojums ļoti uzkrītoši atspoguļojās ASV prezidenta vēlēšanu laikā. Atklājās
masveida šausmīgs naids pret savu vēsturi un kultūras mantojumu, kas izvērtās
pieminekļu nojaukšanā, izcilu personību zākāšanā. Totalitārās revolūcijas
valodā sava veida kulminācija tika sasniegta ar jēdzienu “iekšzemes teroristi”,
tā apzīmējot monopolitikas un monoideoloģijas pretiniekus. Par totalitāro
gaisotni liecināja valsts prezidenta un viņa atbalstītāju bloķēšana interneta
sociālajos tīklos, atklāti ņirgājoties, ka vārda brīvība ir vienīgi “labējo
fetišs”. Skanēja aicinājums cilvēkus “defašistizēt”, jo cilvēkus par fašistiem
esot izskolojuši “labējie” konservatīvie aktīvisti. Nepārprotami bija redzams,
ka drīkst būt tikai viena pareiza doma, viens pareizs viedoklis, kura nosargāšanai
esot jādibina “patiesības ministrija”. Neiztika bez demagoģiski rituālās klišejas
– aicinājuma “aizstāvēt demokrātiju”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий