четверг, 11 февраля 2021 г.

Cilvēciskuma šķēlums

 


 

   COVID-19” pandēmijas laikā cilvēciskuma šķēlums nemazinājās, bet pieauga. Ar radikāli atšķirīgiem un savstarpēji pretišķīgiem diviem slāņiem mūsdienu Rietumu civilizācijā varēja tikties pirms pandēmijas. Jau pirms 2020.gada tika lietots jēdziens “postcilvēks” kā krass un nesamierināms pretstats Homo sapiens. Postcilvēkam ir sava valoda un sava mentalitāte, sava vērtību sistēma un savs skatījums uz pasauli. Postcilvēciskā specifika jau ir tik liela, ka ne cilvēks, ne postcilvēks necenšas nodibināt savstarpēju komunikāciju un katrs strikti norobežojas savas esamības vidē, tādējādi civilizācijas sociālajā kontingentā izveidojot to, ko var dēvēt par cilvēciskuma šķēlumu – nepārvarāmu  aizu.

   Pandēmijas mēnešos aiza kļuva vēl dziļāka un vēl platāka. No vēsturiskās pieredzes viedokļa tā tam bija jābūt, jo pandēmija atšķirībā no epidēmijas sanaido cilvēkus, bet nevis viņus konsolidē nelaimes pārvarēšanai. Ja epidēmija saliedē vīrusa apdraudētās valsts sabiedrību, tad pandēmija uzkurina starpetnisko un dažādu sociālo grupu naidu, izvirzot pārmetumus par draudīgās slimības izraisīšanu un izplatīšanu. Tā notiek arī “COVID-19” laikā. Naidīgi pārmetumi tiek adresēti Ķīnai, bet Ķīna savukārt visā vaino ASV un Rietumu bioloģisko ieroču fanus. Savukārt Rietumu tautu patrioti visā vaino globālistus un globālo eliti, kura pandēmiju ir speciāli izraisījusi un izmanto kā transformatīvo notikumu “The Great Reset” dehumanizācijas mērķu sasniegšanai. Rietumu valstīs ir sastopami sabiedrības pārmetumi valdībai par neprasmi organizēt veselības aizsardzību un neadekvāto veselo cilvēku tiranizēšanu, kas ir izvērtusies konstitucionālo tiesību ignorēšanā.

   Cilvēka un postcilvēka identitātes un konfrontācijas tematika lielā mērā jau bija zināma pirms pandēmijas. Tās laikā šī tematika principā nemainījās, bet vienīgi sasniedza šaušalīgu līmeni. Cilvēciskuma šķēlums ir jāuzskata par Rietumu civilizācijas norieta ļoti drūmu izpausmi. Tiek sagrauta jebkāda cerība nākotnē piedzīvot kaut ko labu. Cerību zaudē cilvēks, jo postcilvēks jūtas komfortabli un nekaunās par savu postcilvēcisko identitāti.

   Globālo sociālo problēmu analītikā ir sastopams viedoklis par visu cilvēci. Tiek uzskatīts, ka ne tikai Rietumu civilizācijas sabiedrība, bet visa cilvēce strauji, pašpārliecināti un uzvaroši dalās divās antagonistiskās daļās. Nesamierināmas divas sociālās daļas ir ne tikai Rietumu pasaulē. Tādas nesamierināmas daļas ir konstatējamas arī pārējā pasaulē. Starp šīm abām daļām eksistē neatrisināmas pretrunas, pretējas tendences, naidīga cīņa. Vienā daļā ietilpst globālisti, digitālisti, homoseksuālisma fani, patiesības nīdēji un uzskatu plurālisma dievinātāji, politkorektuma un tolerances sludinātāji, finansu spekulanti un transnacionālo kompāniju menedžeri, valstiskās suverenitātes un nacionālā patriotisma likvidatori, kompetenču izglītības un kultūras industrijas slavētāji, kultūras mantojuma un morāles tradīciju nihilisti, garīguma un sirdsapziņas apsmējēji. Otrā daļā ietilpst garīguma, sirdsapziņas, cilvēciskās pašcieņas un sociālās atbildības, morāli tikumiskā cēluma organiskas nepieciešamības atzinēji. Šajā daļā ietilpst valsts patrioti, nacionālisti, tradicionālisti, klasiskās izglītības un grāmatu kultūras fani, cilvēki, kuriem nav pieņemams lielvalstu globālistu narcisms un ģeopolitiskās kundzības mānija, valsts suverenitātes sagraušana, transnacionālā kapitāla alkātība, intelektuāli kognitīvā atkarība no “Eiropas”, globālistiskais isteblišments. Otrās daļas cilvēkiem postmodernisms, neoliberālisms, genderisms, globālisms, patiesības un morāli tikumiskā cēluma nevajadzība ir degradācijas un deģenerācijas avots, bet inkluzīvā kapitālisma sociālā struktūra ir sociālais aparteīds, liberālais fašisms, cilvēciskuma holokausts.

   Diemžēl aplams nevar būt atzinums, ka mūsdienu sabiedrībā eksistē divas hominīdu daļas katra ar savu domāšanas veidu, estētisko gaumi, morāles un uzvedības modeļiem, valodu un vērtībām. Rietumu civilizācijā visjaunākajā laikā par to liecina notikumi ASV sabiedrībā sakarā ar prezidenta vēlēšanām. Šokējošas ir cilvēciskuma pretišķības ne tikai amerikāņu sabiedrībā, bet arī citās Rietumu zemēs, kuru sabiedrība sašķēlās divās daļās gan attieksmē pret Trampu un Baidenu, gan attieksmē pret cilvēces nākotni vispār.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий