Ļoti svarīgi ir
ne tikai analītiski precīzi formulēt tendences, bet arī zināt tendences. Tas
attiecas uz katru cilvēku. Ja cilvēks zina tendences, tad viņu nevar mānīt ar melīgi
pasniegtiem atsevišķiem faktiem. Informētībai par tendencēm ir morāli psiholoģiskā
slodze un intelektuāli profilaktiskā slodze. Ja cilvēks zina tendences, tad viņš
jūtas drošs par sevi, jo ar viņu nav iespējams manipulēt. Manipulāciju
tehnoloģijas ir bezspēcīgas pret labi informētiem cilvēkiem, kuri ir lietas
kursā par attīstības un pārmaiņu virzieniem.
Katra indivīda antropoloģiskajās,
kulturoloģiskajās, sociāli politiskajās zināšanās informētībai par cilvēka esamības,
kultūras, sabiedrības virzības tendencēm ir milzīga vērtība. Ja cilvēks zina
tendences, tad viņš adekvāti reaģē, tiekoties ar atsevišķiem faktiem un tajā
skaitā ideoloģiski manipulatīvi iesaiņotiem faktiem. Ne velti katra relatīvi
diktatoriskā un neleģitīmā politiskā iekārta noklusē tendences un nepieļauj to
analītiku masu komunikācijā. Sabiedriskā doma nedrīkst iztirzāt tendences.
Diskusijas par tendencēm masu medijos netiek pieļautas.
Iemesls ir
zināms. Zināšanas par tendencēm agri vai vēlu sintezējas zināšanās par visu
sistēmu. Piemēram, valsts iekārtu kā sistēmu. Zināšanas par tendencēm izvēršas
valsts iekārtas kritiskā analītikā. Ja valsts iekārtai nav leģitimitātes un tā
pastāv bez valsts varas likumīguma sabiedrības (tautas) attieksmē, tad tādu
politisko neķītrību apdraud gan zināšanas par tendencēm, gan šo zināšanu
koncentrēšanās sistēmiskā formā.
Katrs sociāli
domājošais cilvēks jau sen būs ievērojis, ka latviešu masu komunikācijā
neeksistē tēma par tendencēm un neeksistē tēma par kriminālā kapitālisma
iekārtu kā sistēmu. Diemžēl abas minētās tēmas nav sastopamas arī t.s. masu
publicistikā (interneta komentāros, interneta rakstos, modīgajā video “iziešanā
tiešajā ēterā” utt.). Masu publicistikā ir vienīgi atsevišķu sliktu faktu kritika,
sacenšoties slikto faktu kariķēšanā un dzēlīgā apzīmēšanā bez iekļaušanas
plašākā kontekstā. Ja netiek apskatītas tendences, tad nav iespējams uzbrukt
neleģitīmajai valsts iekārtai kā sistēmai un tās valdošajai kliķei kā šīs sistēmas
valdniecei. Valsts iekārta kā sistēma netiek apdraudēta, un tāpēc valdošā kliķe
nebaidās no masu publicistikas. Tā pat to veicina, jo tādējādi sabiedriskā doma
tiek viltīgi novirzīta dzīves sīkumos un atsevišķu faktu kaislīgā, taču politiski
pilnīgi bezperspektīvā apcerēšanā. Masu publicistika izlādē savas
neapmierinātības enerģiju, un šī procesa lietderības koeficients ir smieklīgi
niecīgs. Turklāt rodas šaubas, vai sabiedrība (latviešu tauta un tās masu
publicisti) vispār grib citu politisko iekārtu.
Katram “baltajam”
cilvēkam ir vēlams zināt par mūsdienu galvenajām tendencēm viņa līdzcilvēkos un
viņa civilizācijā. No antropoloģiskajām (cilvēka esamības) tendencēm ļoti
svarīgi ir divi pārmaiņu virzieni.
Pirmais virziens
ir katastrofālā demogrāfiskā tendence - eiropeīdu rases novecošana un izmiršana
planetāri globālās demogrāfiskās pārejas (1960-2050) laikā. Latviešu tautas
apjoma regulārā samazināšanās ir šīs tendences uzskatāms piemērs. Tendences
noslēgums tiek prognozēts XXI gs. otrajā pusē. Zinot par šo tendenci, objektīvi
ir jāizturas pret dažādām administratīvajām, izglītības un citu dzīves segmentu
reformām. Latvijas iedzīvotāju skaits joprojām samazināsies. Tāpēc sociālās
infrastruktūras reformas ir objektīvi pamatotas. Cita lieta, kas tās veic un kā
tās tiek veiktas. Šī darbība un šīs darbības kvalitāte latviešu tautā ir
organiski vienota ar otro pārmaiņu virzienu.
Otrais pārmaiņu virziens
ir eiropeīdu rases formāli izglītotākās daļas morālais un intelektuālais pagrimums
– degradācija un deģenerācija. Šī tendence sākās reizē ar “baltās” rases
novecošanas un izmiršanas tendenci XX gs. 60.-70.gadu mijā. Galvenais
destruktīvais spēks, tā saturs un metodoloģija, ir postmodernisma “filosofija”.
Tā totāli pārklāj sabiedrisko apziņu un sabiedrisko domu. Postmodernisma satura
un metodoloģijas centrālie instrumenti ir uzskatu plurālisms, patiesības
aizstāšana ar viedokli, divkosīgais politkorektums, cilvēktiesību demagoģija,
tolerances morālais kodekss, homoseksuālisma legalizācija, ģimenes sagraušana,
genderisma patoloģijas, ienaidnieka tēla kultivēšana, pagātnes kultūras
mantojuma ienīšana. Šo tendenci metaforiski salīdzina ar “dzīrēm mēra laikā”.
Zinot par savu drūmo likteni, cilvēks pārstāj sapņot par nākotni un nododas
vienīgi dzīves baudīšanai tagadnē pieejamajos formātos. Rietumu sabiedrībā
vissagandētākā daļa ir politiķi un lielpilsētu inteliģence. Ja Latvijā,
piemēram, administratīvo reformu veic kretīni un viņi vēlas Liepāju pievienot
Valgai, tad tiekamies ar otrā virziena uzskatāmu piemēru. Pie varas ir
cilvēciski sagandēts antropoloģisks izdalījums. Par formāli izglītotākās daļas
morālā un intelektuālā pagrimuma šausmīgo līmeni liecina notikumi sakarā ar ASV
prezidenta vēlēšanām, atklājot degradācijas un deģenerācijas ārprātīgi draudīgo
pakāpi ne tikai amerikāņu sabiedrībā, bet visā eiropeīdu rasē. Otrā tendence
arī turpināsies. Ar to ir jāsamierinās garīgi normālajiem cilvēkiem.
No mūsdienu
kultūras un sociāli politiskajiem pārmaiņu virzieniem uzmanība pievēršama
vairākām tendencēm. Zināšanas par tām var atvieglot dažādu operatīvo notikumu
izpratni, vērtējumu un ierindošanu plašākā kontekstā. Notikumi Latvijā ir
vienoti ar Rietumu civilizācijai kopīgajām tendencēm. Diemžēl par to klusē
latviešu “eksperti”, “viedokļu influenceri”, politologi.
Sastopamas trīs
tendences ar jēdzienu “transformācija”: pasaules kārtības transformācija,
kapitālisma transformācija un cilvēka transformācija. Tik tikko nosaukto
transformāciju ģenerātors, fans, maniaks ir “baltais” cilvēks. Ne katrs
“baltais” cilvēks, bet gan ļoti bagāts, politiski un ekonomiski ļoti ietekmīgs
“baltais” cilvēks ar nepārvarami apsēstu tieksmi “glābt cilvēci”, “rūpētie par
cilvēces labklājību”, būt cilvēka galvenajam patronam – svētajam, kurš pats
sevi uzskata un arī citi uzskata par aizbildni cilvēkam un visiem cilvēka
esamības institūtiem – ģimenei, valstij, kultūrai, valodai, politikai,
ekonomikai utt. Tādi maniakāli apsēsti cilvēki eiropeīdu rasē ir samērā daudz.
Tie ir aristokrāti, miljardieri, senu un ietekmīgu dinastiju pārstāvji. Starp
viņiem eksistē noteikta idejiskā un organizatoriskā saskaņotība, kas tiek
izmantota konkrētu projektu sagatavošanā un realizācijā. Publicistikā, zinātnē,
žurnālistikā viņus dēvē dažādi. Viens no populārākajiem apzīmējumiem ir globālā
elite. Epitets “globālā” norāda uz viņu planetārajām ambīcijām.
Pasaules kārtības
transformācijas tendence ir saistīta ar vienpolārās vai daudzpolārās pasaules
kārtības ieviešanu. Pēc Rietumu sociālisma sistēmas sagraušanas izjuka
divpolārā pasaules kārtība. Tas īpaši patika ASV politiskajai elitei, jo viņu
valsts kļuva planētas vienīgais saimnieks. Taču Ķīnas kolosālais ekonomiskais
uzplaukums aizvadītajos 50 gados, Krievijas impēriskā “atmošanās” aktualizēja
daudzpolāras pasaules kārtības iespējamību. Par to ļoti skaidri un nelokāmi
izteicās Ķīnas valsts līderis Davosas forumā 2021.gada janvārī.
Konfrontācija
starp Ķīnu un ASV turpināsies. Savu attieksmi pret šo konfrontāciju nākas un
turpmāk nāksies apliecināt arī latviešiem un latviešu valdošajai kliķei.
Pasaules kārtības transformācijas tendence diktē katrai zemei izšķirties par
savu simpātiju objektu. Savukārt simpatizējošā izšķiršanās atspoguļo attiecīgās
zemes, attiecīgās tautas, attiecīgās sabiedrības humanitātes līmeni –
cilvēcību, cilvēkmīlestību, cilvēka cienīšanu. Loģiski, ka vienpolārās pasaules
kārtības akceptēšana nevar atspoguļot cienījamu humanitātes līmeni. Var tikai atspoguļot
hegemonijas (pārākuma, pārsvara) atzīšanu.
Kapitālisma
transformācijas tendence un cilvēka transformācijas tendence pulsē roku rokā.
Starp abām tendencēm pastāv strukturāla integritāte – cieša saistība,
nedalāmība, veselums. Tas ir loģiski. Jebkuras sociāli ekonomiskās formācijas
rašanās un attīstība nav iespējama bez adekvāta cilvēka klātbūtnes. Kapitālisms
ir dzīvotspējīgs vienīgi tad, ja ir kapitālismam piemēroti cilvēki. Tādējādi
mūsdienu kapitālisma transformācija nevar notikt bez cilvēka transformācijas
atbilstoši stratēģiski projektētajam jauna tipa kapitālismam (t.s. inkluzīvajam
kapitālismam).
Abu tendenču
(kapitālisma transformācijas un cilvēka transformācijas) zināma kulminācija
tika sasniegta 2020.gadā “COVID-19” pandēmijas mēnešos. Globālā elite
par to atklāti izsakās; pandēmijas laikā tiek radikāli transformēts kapitālisms
un radikāli tiek transformēts cilvēks. Latviešu tauta arī ir pakļauta abām
tendencēm; respektīvi, abām transformācijām. Plašāk par to skat. blogā
“Postcivilizācijas dienasgrāmata” (https://postciv.blogspot.com/) un “Pandēmijas
paraloģistika” (https://paralogistika.blogspot.com/).
Комментариев нет:
Отправить комментарий