“COVID-19”
pandēmijas sociāli politiskā un antropoloģiski humanitārā slodze aicina atcerēties
brīvības kategoriju. Nav grūti pamanīt brīvības apdraudējumu pandēmijas laikā.
Brīvība ir
cilvēka esamības un tautas vitalitātes konstante –
pastāvīgs lielums, ap kuru koncentrējas visdažādākie individuālie un sociālie
procesi. Turklāt brīvība cilvēka dzīvē un brīvība tautas dzīvē ir ne tikai
pastāvīgs lielums, bet arī morālais imperatīvs – neatlaidīga prasība, organiska
nepieciešamība. Brīvība ir kritērijs cilvēka cilvēciskumam un tautas pašcieņai.
Cilvēks bez brīvības tieksmes un tauta bez brīvības tieksmes nekad nav bijusi
un nekad nebūs patiesas cieņas objekts. Attieksmē pret brīvību pilnīgi pamatots
un attaisnojams ir rigorisms – pārmērīga stingrība un nelokamība, kas parasti
izpaužas tikumisko, tiesisko, reliģisko, valodas un citu normu ievērošanā. Pret
brīvības izpratni cilvēkā un pret brīvības izpratni tautā ir jāizturas
rigorozi. Nekādi izņēmumi un nekādas pielaidīgas atkāpes nav vēlamas. Brīvības
izpratni nedrīkst pieskaņot tekošajai politiskajai dienas kārtībai,
karjerismam, konformismam, kompradorismam. Brīvībai nepiestāv morālais
eklektisms, demagoģiskais viedokļu plurālisms. Brīvībai nav vajadzīgi brīvības
propagandisti. Brīvībai ir jāfunkcionē kā dabiskai, organiskai īpašībai, kas ir
cieši, sistēmiski saistīta ar cilvēka psihi, raksturu, personību, būtību.
“COVID-19” pandēmijas sakarā brīvības
kategorijā īpaši aktuāls kļūst jautājums par brīvības jēgu. Šajā ziņā stabila
autoritāte ir sekojošajam postulātam: brīvībai ir jēga tikai saistībā ar
noteiktu mērķi; ja brīvībai nav mērķa, tad brīvība principā nav vajadzīga.
Piemēram, ja cilvēkam nav mērķis dzīvot atbilstoši uzskatu brīvībai, vārda
brīvībai un citiem brīvības veidiem, tad viņam cilvēka tiesību garantētā brīvība
nav vajadzīga. Savukārt, ja tauta neciena politisko brīvību un brīvprātīgi
atsakās no valsts suverenitātes, tad tādai tautai brīvība nav vajadzīga un
minētajam postulātam nav principa, atzinuma, sākumpieņēmuma autoritātes.
Kā
zināms, “COVID-19” pandēmija tiek izmantota kā transformatīvais notikums
pasaules valdības pārvaldītajai monopolitiskās un monoideoloģiskās
civilizācijas izveidošanai. Tādā civilizācijā gan cilvēka individuālā, gan
tautas kolektīvā brīvība var realizēties tikai atbilstoši monopolitikas un
monoideoloģijas pieļautajai pakāpei. Salikteņa daļa “mono” pats par sevi
liecina, ka tiks pieļauts tikai viens brīvības aspekts. Un, lūk, jau pašlaik
(2021.gada februārī) ir nepārprotami redzams, ka tiks pieļauta vienīgi demagoģiski
sludināta “brīvība”, lai “cilvēku brīvības nodrošināšanai” izveidotu visu
iedzīvotāju digitālo identitāti, kas vairs nebūs cilvēka identitātes noslēpums,
kā tas cilvēces vēsturē bija līdz šim. Tāpat turpmāk vairs neeksistēs nacionāli
valstiskā brīvība, jo valsts kā tautas organizācijas formāts tiks likvidēts.
Tātad jaunajā civilizācijā brīvība zaudēs
jēgu, jo cilvēka esamības un tautas esamības mērķis nebūs saistīts ar cilvēka tiesību
garantēto brīvību un tautas kā suverēna brīvību. Nākotnē dominēs t.s. negatīvā
brīvība; proti, brīvība bez cilvēciskuma, brīvība bez pašcieņas, brīvība bez
pienākuma, brīvība bez suverenitātes.
Transformatīvā notikuma saimnieki ar vīrusa “SARS-CoV-2”
palīdzību šausmīgi iebiedētos cilvēkus
aicina brīvprātīgi atsacīties no brīvības un labprātīgi pakļauties valdības
lēmumiem par karantīnu, masku nēsāšanu, vakcinēšanu, attālināto darbu un
izglītību. Latvijā tāda atsacīšanās praktiski izpaužas, tautai pieļaujot
Satversmes 95.panta ignorēšanu “Valsts
aizsargā cilvēka godu un cieņu. Spīdzināšana, citāda cietsirdīga vai cieņu
pazemojoša izturēšanās pret cilvēku ir aizliegta. Nevienu nedrīkst pakļaut
nežēlīgam vai cilvēka cieņu pazemojošam sodam”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий