Izrādās, kriminālais kapitālisms ar
organizētās noziedzības brīvību un organizēto noziedzību kā valstiskuma pamatu
un valstisko institūciju galveno darbības veidu var būt ļoti laimīgs, jo
eksistē politiski komfortablos apstākļos. Acīmredzot politiski komfortabli
apstākļi ir viena no vēsturiski jaunā un unikālā, un tāpēc pagaidām analītiski
ne visai dziļi izprastā un novērtētā kriminālā kapitālisma specifiskākajām iezīmēm.
Ar komfortabliem apstākļiem nekādi nevarēja lepoties kapitālisma citi
līdzšinējie atzari. Piemēram, valsts kapitālisms, demokrātiskais kapitālisms,
sociālais kapitālisms, finansu kapitālisms. Toties LR kriminālais kapitālisms var
lepoties pilnā mērā. LKP/VDK nomenklatūras morālo kastrātu politiskā vara
aizvadītajos 30 gados ir ērtās ērtībās un tīkamā labsajūtā gozējusies bez
mazākā politiskā apdraudējuma. Valdošā kliķe nekad nav saskārusies ar politisko
opozīciju. Valdošajai kliķei nekad nav bijusi vajadzība finansēt un tātad arī kontrolēt
t.s. sistēmisko opozīciju. Tas politiskais mistrojums, kas sevi dēvēja un
joprojām dēvē par opozīciju, faktiski bija un joprojām ir tikai viena no
organizētās noziedzības bandām, kuras galvenais mērķis piekļūt valsts budžeta
lielajai silei, pie kuras šī banda netiek pielaista. Pēcpadomju Latvijā tāpat
nav manīta t.s. nesistēmiskā opozīcija, kuru tradicionāli finansē ārzemju
politiskie spēki, ja tiem ir kaut kādas nopietnas intereses attiecīgajā valstī.
Pēcpadomju Latvijā ārzemju politiskie spēki visu saņem par velti no vietējās
valdošās kliķes kompradoriem un kolaboracionistiem. Latviešu tautas kalpi nav
skopi. Ar prieku visu atdod svešajiem.
Saprotams, kriminālā kapitālisma komfortablo
esamību nodrošina konkrēti faktori. Neapšaubāmi, izšķirošais faktors ir
Latvijas sabiedrība – latviešu tautas inteliģence un tā LR nācijas daļa, kuru
bezmaksas ēdiena baudītājs Rīgas pilī iesaka dēvēt par “līdztautiešiem”. Pēcpadomju
gadu desmitos LKP/VDK nomenklatūras morālo kastrātu politiskajai varai ir latviešu
inteliģences totāls atbalsts. Neviens politiskais spēks (partija) nekad nav
programmātiski deklarējis nepieciešamību likvidēt kriminālo kapitālismu un
Latviju veidot kā suverēnu cilvēciski normālu valsti. 2020.gadā mērķi izstāties
no ES un NATO formulēja “Tautas varas fronte”, pret kuru latviešu sabiedrībā ir
vienaldzīga un arī skeptiska attieksme. Tā, piemēram, 2020.gada rudenī latviešu
aprindās un tās medijos daudz dzīvāka interese bija vērojama par gaidāmo
Gobzema “Latviešu neliešu partijas” dibināšanu nekā par “Tautas varas fronti”.
Rīgā laiku pa laikam ir kaut kādas protesta
akcijas. Taču tās ir jocīgas akcijas. Latviešu aprindās lielā cieņā ir protesta veids, kuru gribas dēvēt par dekoratīvo
protestu. Dekoratīvie protesti parasti ir veltīti kaut kam mietpilsoniski
seklam, sociāli maznozīmīgam, kā arī kaut kam antisociālam, anticilvēciskam,
antigarīgam, kas, protams, ir visnepatīkamākais. Faktiski dekoratīvais protests
ir vienīgais protesta veids, kuru praktizē latvieši. Citi protesta veidi
(mītiņi, demonstrācijas, streiki, bada streiki, piketi) aizvadītajos pēcpadomju
gados ir bijuši ļoti reti sastopami neskatoties uz to, ka iemeslu bija
nesalīdzināmi vairāk nekā, teiksim, padomju laikā.
Tā, piemēram, “Delfi” rakstīja, ka 2020.gada 19.jūnija “vakarā
pie Polijas vēstniecības
Rīgā ap 35 cilvēki piedalījās akcijā pret Polijas prezidenta Andžeja Dudas
pagājušās nedēļas izteikumiem par lesbiešu, geju, biseksuāļu un transpersonu
(LGBT+) kopienu. [..] Šodien pulcējāmies pie Polijas vēstniecības, jo uzskatām,
ka Dudas izteikumi ir diskriminējoši pret jau tā mazaizsargātu sabiedrības
daļu. Mūsu valstis šajā jomā ir līdzīgās situācijās, tāpēc nolēmām paust
solidaritāti ar Polijas LGBT+ kopienu," sacīja organizācijas vadītāja
Selma Levrence.”
Tajā pašā dienā
(2020.g.19.VI) Rīgā bija vēl viena dekoratīvā protesta akcija. Par to informēja
“Delfi”, ievietojot arī apjomīgu fotoreportāžu: “Piektdien pie Brīvības
pieminekļa norisinājās klimata kustības "Fridays for Future Latvia"
akcija "Neatgriežamies pie vecajiem ieradumiem", lai aktualizētu
klimata izmaiņu problēmas. Kustības pārstāvji uzskata, ka tieši
pašlaik, kad notiek ekonomikas lejupslīde, ir iespēja daudzas industrijas
attīstīt ilgstpējīgi un realizēt pāreju uz ilgstpējīgu un dabai draudzīgu
attīstību, tiecoties uz aprites ekonomiku.”
Latvijā politiskie
protesti ir pakļauti fundamentālai tabuizācijai. Latvijā neprotestē pret LKP/VDK
nomenklatūras morālo kastrātu varu un tās organizēto noziedzību. Neprotestē pret
suverenitātes zaudēšanu. Neprotestē arī pret kovidteroru. 2020.gada oktobra
dienās, kad kovidterors uzņēma jaunus absurdus antihumānus apgriezienus,
sabiedrības kāda daļa draudēja protestēt pret normu,
kas bērna bioloģiskās mātes partnerei neparedz tiesības uz atvaļinājumu pēc
bērna piedzimšanas...
Latvijā kriminālā kapitālisma politiskās varas un latviešu inteliģences idejiski
konceptuālā un sociāli morālā vienotība ir ideāla. Šī ideālā vienotība ir
uzskatāma par krimināli birokrātisko kolektīvismu. Praktiski tas izpaužas
sekojoši.
Pirmkārt, politiskā vara kopā ar latviešu inteliģenci kā vienots un
saliedēts kolektīvs pret cilvēka dzīves sūtību un cilvēka esamības jēgu izturas
formāli birokrātiski - bez iedziļināšanās cilvēka eksistenciālajā būtībā, bez
izpratnes par cilvēkam cienīgas dzīves nosacījumiem, bet visnepatīkamākais -
pastrādājot humanitātes noziegumus.
Otrkārt, antihumānais kriminālais kapitālisms ir valdošās kliķes un
latviešu inteliģences kolektivizēts kopīgums. Konstatējama sabiedriska sadarbība
un savstarpēja palīdzība saglabāt un paplašināt kriminālo kapitālismu.
Treškārt, latviešu inteliģences sociālie resursi un intelektuālie
resursi ir tendēti kriminālā kapitālisma labā. Šī tendētība ir latviešu
inteliģences konstante – pastāvīgs lielums. Tā nodrošina destruktīvu dinamiku ikvienā
latviešu tautas dzīves segmentā.
Комментариев нет:
Отправить комментарий