Par globālismu
sarkastiski dēvē Rietumu lielburžuāzijas, pasaules valdnieku, naudas saimnieku komandēto
ideoloģisko sludinātāju un politiskās varas klerku atklāti un uzbāzīgi
propagandēto vienpolāro pasauli, kad Zemes valdnieks ir ASV. Ja jēdziens “globalizācija”
apliecina reālus globālus procesus uz planētas, tad jēdziens “globālisms”
(..isms) tika nesen izvēlēts, lai apliecinātu virtuālas hipertrofētas ambīcijas
Rietumu lielburžuāzijā pēc sociālisma sistēmas sagraušanas Eiropā XX gs.
beigās. Pret globālismu ir jāizturas tāpat kā pret postmodernismu un
neoliberālismu – abiem tradicionālajiem Rietumu civilizācijas norieta un
eiropeīdu rases degradācijas un deģenerācijas dzinējspēkiem. Tagad ir trīs
postoši spēki – postmodernisms, neoliberālisms un globālisms.
Sarunā par
globālismu nākas izmantot daudzus smalkus jēdzienus. Bez tiem nevar iztikt, ja
vēlamies atklāt globālisma sejas visus vaibstus un šo sociāli politisko monstru
raksturot maksimāli niansēti. Globālisms faktiski ir desubstancializācija – objektīvās
realitātes, substances, lietu būtības, tā, kas ir pamatā un patstāvīgs,
ignorēšana. Tiek ignorēta reālā situācija uz planētas, jo vienpolārās pasaules
kārtību vēlas tikai vienas zemes elite, kura pati sevī ir iedvesmojusi misiju
glābt cilvēci. Globālisms katrā ziņā ir zināma politiski teorētiskā,
metodoloģiskā, stratēģiskā, ideoloģiskā, ģeopolitiskā transgresija (pāreja),
kurai pavēra ceļu kapitālisma konkurenta sociālisma nāve Rietumu civilizācijā.
Globālisms noteikti būs transitīvs (pārejošs) notikums un vēsturisks pārpratums
alternatīvu paradigmu meklējumos cilvēces turpmākai dzīvei. Globālisma
apoloģēti, acīmredzot paši nemanot, ir iebriduši vienpusīgi (himēriski)
traktētā hilozoismā – filosofiskā mācībā, kuras centrā ir pieņēmums, ka
justspēja, domātspēja un dzīvums piemīt visu veidu matērijai. Globālisma
apoloģēti liek saprast, ka justspēja, domātspēja un dzīvums piemīt tikai amerikāņu
elitei, tāpēc tā ir tiesīga valdīt uz Zemes. Globālisms ir eksplicīta (atklāti
izteikta) eksplikācija (paskaidrojums). Par globālismu un tā vitālo nepieciešamību
atklāti raksta Rietumu civilizācijas zinātnieki, eksperti, žurnālisti,
publicisti. Viņi nekaunās par sacerēto naratīvu – tekstu globālisma himnai. Globālisma
ideologi liek saprast, ka jebkura vēršanās pret globālismu ir penitenciāra (saistīta
ar sodu) rīcība. Taču visus iebiedēt nav izdevies. Ārzemēs globālisma kritiķi
ir izveidojuši antoloģijas no globālisma fanu kaismīgajiem tekstiem. Tādas
antoloģijas ir sava veida pieminekļi Rietumu civilizācijas norieta un eiropeīdu
rases degradācijas un deģenerācijas veicinātājiem un slavētājiem. Globālisms
sevi neuzskata par distopisku (antiutopisku) scenāriju, kaut gan globālisma pašapziņā
nav pārliecības par savu utopiskumu. Eksistē pārliecība par globālismu kā
vienīgi pareizo cilvēces dzīves kārtību. Globālismam drīzāk utopija ir norāde
par pasaules neviendabīgumu – pasaules kreatīvo heterogēniskumu. Globālismam
pasaules neviendabīgums nav vērtība. Globālismam vērtība ir tikai homogēniskums
– pasaules viendabīgums. Globālisms cenšas diskreditēt jebkuru mēģinājumu
aizstāvēt nepieciešamību saglabāt pasaulē sastopamo atšķirību kvalitatīvo
intensitāti. Globālisms negrib dzirdēt, ka atšķirību vitalitāte ir nākotnes
pamats, jo bezvariantīva nākotne ir tagadnes turpinājums ar tagadnes
lielākajiem dārgumiem – degradāciju un deģenerāciju sintezē ar novecošanu un
izmiršanu. Globālisms attaisnotos, ja cilvēce būtu daļa no kaut kā liela vai
cilvēce vēlētos kompakti būt locekle kādā civilizāciju konfederācijā.
Globālisms attaisnotos arī tad, ja cilvēce vēlētos saplūst ar kādu pārdabisku
spēku, par ko lasāms fantastikā. Taču tā nav. Vēlēšanās būt locekle vai vēlēšanās
saplūst katrā ziņā būtu atkarīga no saprāta. Tādu vēlēšanos nebūtu iespējams
realizēt bez saprāta. Tātad bez tā, kas tagad manāmi pietrūkst Rietumu
politiskajai elitei. Globālisms pierāda, ka mūsdienās nevis tehnika degradē
sociumu (sveiciens Heidegeram), bet gan politika visu degradē. Globālisms kā
kropla diskursīvā konstrukcija faktiski ir primitivizēts pozitīvisms (netiek
apgrūtināts ar garīgu saturu) un reizē antihumāni orientēts idejiskais
mistrojums. Globālisms netieši vēlas cilvēces apziņā iezombēt moderni glamūrīgu
hiliasmu – mācību par tūkstošgadu miera valsti, kas iestāsies pēc ASV kronēšanas
par pasaules valdnieku.
Комментариев нет:
Отправить комментарий