Projekta “Atlaist
Saeimu!” liktenis nav atkarīgs tikai no apstākļiem galvenajās ielās. Jūtīga
loma mēdz būt arī apstāķliem šķērsielās – it kā netiešiem faktoriem. Eksistē
daudzi faktori, kas projektu izraisa, nosaka, veicina, pastiprina vai kavē, bet
svarīgākais - neļauj realizēt.
Globālo sociālo problēmu
analītikā un tajā skaitā mūsdienu Latvijas problēmu analītikā ne reti nākas
tikties ar medicīnas terminiem. Tam ir noteikts iegansts, un tas ir vitāli saistīts
ar Saeimas atlaišanu. Medicīnas terminu lietošana izskaidro daudz. Izskaidro gan
nepieciešamību atlaist Saeimu, gan nespēju to izdarīt.
Medicīnas termini tiek izmantoti
sabiedrības un atsevišķu indivīdu raksturojumā. Tas notiek pārnestā nozīmē, un
tam ir konkrēts iemesls. Iemesls ir tas, ka sabiedrība un atsevišķi indivīdi
patiešām ir neveseli ar dažādām psihiskajām patoloģijām. Cilvēku darbībā,
uzvedībā un komunikācijā nākas sastapties ar tādām izpausmēm, kuras ilustratīvi
tēlaini var visefektīvāk eksponēt medicīnas terminoloģijā.
Piemēram, plaši nākas izmantot
terminu “anabioze”. Tā apzīmē organisma stāvokli, kurā līdz minimumam
palēninājusies vielmaiņa un izbeigušās dzīvības izpausmes. Mūsdienās daudzu
indivīdu psihiskais stāvoklis arī ir bez dzīvības izpausmēm, nespējot domāt un
rīkoties atbilstoši veselajam saprātam. Eksistē garīgā anabioze, un eksistē
intelektuālā anabioze. Skaidrs, ka no tās pacientiem nav jēgas gaidīt sakarīgu
rīcību ne parlamenta vēlēšanās, ne projekta “Atlaist Saeimu!’ realizācijā. Par
anabiozes drausmīgo apjomu liecina vēlēšanu rezultāti. 2018.gada 6.oktobrī par
debilās “par-politikas” psihiski izdzisušajiem balsoja 101 685 vēlētāji, bet
par “Suņu būdas” bezsmadzeņu iebīdņiem balsoja vēl vairāk – 120 264 vēlētāji.
Uz
projektu “Atlaist Saeimu” atsaucas insaits. Rietumu civilizācijas norieta
laikmetā insaits nav cieņā. Par insaitu sauc iedziļināšanos būtībā. Tā tas ir
angļu valodā (insight) un latviešu valodā. Svešvārds “insaits” ir pēkšņa
intuitīva problēmas aptveršana bez loģiskās analīzes palīdzības. Insaits ir
tiešās izziņas akts. Psiholoģijā insaits ir atskārsme, apjēgšanas moments
domāšanas procesā, jaunas idejas rašanās, intuitīvas domāšanas rezultāts. Tas
izskaidro insaita nepopularitāti. Norieta laikmetā domāšanas process nav cieņā.
Nav vajadzīgas arī jaunas idejas. Nav vajadzīga pāreja no insaita uz izziņas
metodi: no fakta pie jēdziena, sprieduma; no jēdziena, sprieduma pie zināšanu
apskaidrības, zināšanu izmantošanas izglītībā, politikā utt. Vai tad insaits ir
vajadzīgs Kariņam? Vai tad insaits ir vajadzīgs nācijas tēvam, Pavļutam,
Viņķelei, latviešu ekonomikas jaunajam dievam Vitenbergam, latviešu teritoriālā
izkārtojuma kretīniskajam kropļotājam Pūcem? Kāds insaits var būt valdībai ar “583
darāmajiem darbiem” vai “parlamentārā pārpratuma” dienderiem? Insaits nevar būt
cieņā šarlatānisma triumfa laikmetā, debilā “viedokļu plurālisma” nekaunīgajā
uzbāzībā. Insaits nav pazīstams izglītības dokumentu pircējiem, jo augstskolas
diplomu var iegūt bez smadzeņu iesaistīšanas studiju imitēšanā. Bez insaita
veģetē jaunās paaudzes liela daļa.
Insaits nav svešs vecākajai paaudzei, kuras garīgo saturu
nosaka īsta izglītība, īsta zinātne, īsta literatūra un māksla. Piemēram, literatūra
un māksla vienmēr ir sabiedrības pašapziņas demonstrētāja. Literatūra un māksla
vienmēr atspoguļo kā cilvēki dzīvo, kā viņi izturas pret sevi un citiem. Taču
pats galvenais – atspoguļo kā cilvēki domā, kāda ir viņu pasaules izziņas
metodoloģija un izziņas metodes. Tā tas ir arī postmodernisma literatūrā un
mākslā. Tajā tiek atspoguļota cilvēku dzīve civilizācijas un rases norieta
laikmetā. Dzīvē ir perversiju jūra; arī literatūrā un mākslā ir perversiju
jūra. Ja neticiet, lūdzu, pajautājiet mākslinieciskās izziņas visvarenajam bundulim
Bikšem!
Комментариев нет:
Отправить комментарий