§ Postcivilizācijas hipotētiskā apcerē ir iespējami
visdažādākie esības parametri – atsevišķi elementi, atsevišķas refleksijas, atsevišķas
empīriskās izpausmes, kuras kādā plašākā, dziļākā, izvērstākā lietojumā var iegūt
noteiktu vērtību. Šajā tekstā esības parametri figurē bez dziļākas saistības ar
attiecīgā parametra potenciālu kalpot kaut kam plašākam, dziļākam, izvērstākam.
Esības parametri tiek apskatīti, tā teikt, sākotnējā stadijā bez saistības ar
noteiktu kontekstu, funkcionālo lomu kādā procesā, parādībā, konceptā, teorijā.
§ Postcivilizācijā noteikti saglabāsies civilizācijas atziņa:
ideoloģija kā sociuma vērtību atspoguļojums ir nozīmīgāka par ģeopolitiku kā
principā amorālu varas formu.
§ Postcivilizācija nespēs iztikt bez politiskajiem fetišiem –
nekritiskas cieņas objektiem, nekritiskas dievināšanas objektiem.
§ Postcivilizācijā saglabāsies tas, ko jau civilizācijā nākas
uzskatīt par politikas skatuvisko interpretāciju – politikas tēlošanu kā zināmu
sociālās uzvedības manieri. Nākas šaubīties, vai postcivilizācijā politika
funkcionēs kā katarse – emocionāla attīrīšanās un šķīstīšanās, kas ar politiķi
notiek, kad viņš pārdzīvo žēlumu pret tautu, valsti. Jau civilizācijā nebija
iespējams tikties ar patiesi pārdzīvotu žēlumu pret tautu, valsti. Tā vietā
dominēja žēluma imitācija. Izņēmumi bija, bet tie nespēja ietekmēt kopējo
klimatu.
§ Nav izslēgta pasaules valdības izveidošana, par ko sapņoja
ASV baņķieris Džeims Varburgs (1896-1969) jau 1950.gadā kādā publikācijā.
Pasaules valdības pastāvēšana nav iespējama bez elitarizācijas, superkundzības,
superpakļautības, izglītības stingras diferenciācijas (elitei-masai), absolūta
totalitārisma ieviešanas. Pasaules valdība/vara ir iespējama tikai tad, ja
attiecīgi pārveido cilvēku – padara viņu bezierunu paklausīgu. Iespējams,
bezierunu paklausīgu cilvēku reāli būs iespējams izveidot, ko nevar praktiski
izdarīt ar komunismam piemērota cilvēka izveidošanu.
§ Rietumu civilizācijas galvenais likums – maksimāla peļņa.
Šī likuma iesaiņojumu sauc par kapitālismu. Tam ir vairāki varianti atkarībā no
morāli psiholoģiskās un sociāli politiskās attieksmes pret maksimālo peļņu un
tās īpašniekiem. Civilizācijas norieta periodā no XX gs. 70.gadiem kapitālisms
sevi pieteica amorāli izteiktā variantā – iracionālā, alkātīgā finansu,
kriminālā kapitālisma formā ar “naudas saimnieku” nemaskētu sociālā darvinisma
taktiku un stratēģiju.
§ Rietumu civilizācijas Jaunajos laikos ekonomika vairs
nebija cilvēka garīgās prakses pielikums, bet kļuva cilvēka garīgās prakses
kodols, pamats, jēga, visbūtiskākais. Līdz Jaunajiem laikiem (kapitālismam)
ekonomika bija cilvēka dvēselei, garam, prātam otršķirīga tēma. Līdz Jaunajiem
laikiem Rietumu civilizācija necienīja materiālistiskumu. Tika saprasts, ka
ekonomika ievilina materiālistiskumā. Tas ir slikti, jo materiālistiskuma
stihija ir “vairāk un vairāk”. Jaunajos laikos izvērtās materiālistiskuma
demonizācija. Tas noveda līdz tam, ka materiālistisko interešu vārdā
pašpazemošanās materiālā komforta vārdā kļuva morāli psiholoģiskā norma, bet
nelimitēta alkātība indivīda vēlama un slavējama īpašība.
§ Internets izraisa informācijas proficītu, kas ir bīstamāk
nekā informācijas deficīts. Internets ir socializācijas jauna platforma, kā arī
prizma, ar kuru cilvēks uztver, izprot, vērtē pasauli. Ja ir internetā
informācijas proficīts, tad socializācija ir apgrūtināta, neadekvāta, haotiska
u.tml.
§ Internetā tiek inspirēta demokrātiskā masu pašapziņa, kas
noteikti turpināsies arī postcivilizācijā. Interneta panākumi apziņas ietekmēšanā
balstās uz emocionalitāti un fragmentāciju, kas sasaucas ar mozaīsko kultūru,
kad ap cilvēku nepārtraukti virmo reklāma, “tvīti”, “posteri” u.tml.
§ Internets nostiprina superindividuālismu; nostiprina
indivīdu narcismu.
§ Postcivilizācijā acīmredzot turpināsies masu kultūrā
dominējošais iracionālisms reklāmā, mediju saturā, kad cilvēkus informē nevis
par reālijām, konkrētiem faktiem, bet gan par emocionālajiem momentiem.
§ Postcivilizācijā turpināsies izglītības primitivizācija,
ko jau civilizācijas norieta periodā skaisti pasniedz kā “digitālās mācīšanās
personalizēto trajektoriju” ar cerību nākotnē sasniegt “neironet” līmeni.
Комментариев нет:
Отправить комментарий